پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
اعضای پارلمان انگلیس نتوانستند برسر هیچ یک از طرح‌های جایگزین برای خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) به توافق برسند.یکی از طرح‌هایی که با اختلاف سه رأی رد شد، طرحی بود که بر اساس آن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا باقی می‌ماند.طرح به همه‌پرسی گذاشتن توافقنامه نهایی خروج از اتحادیه اروپا هم با اختلاف ۱۲ رأی رد شد. ۲۹۲ نماینده به این طرح رأی منفی دادند و ۲۸۰ نماینده نیز به آن حمایت کردند. ترزا می با هر دوی این طرح‌ها مخالفت کرد؛ چرا که این طرح‌های جایگزین به نوعی استقلال دولت انگلیس برای دستیابی به توافقی را محدود می‌کنند.

شعار سال: پارلمان انگلیس تاکنون سه بار با توافق ترزا می، نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

یکی از طرح‌هایی که با اختلاف سه رأی رد شد، طرحی بود که بر اساس آن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا باقی می‌ماند.

طرح به همه‌پرسی گذاشتن توافقنامه نهایی خروج از اتحادیه اروپا هم با اختلاف ۱۲ رأی رد شد. ۲۹۲ نماینده به این طرح رأی منفی دادند و ۲۸۰ نماینده نیز به آن حمایت کردند.

ترزا می با هر دوی این طرح‌ها مخالفت کرد؛ چرا که این طرح‌های جایگزین به نوعی استقلال دولت انگلیس برای دستیابی به توافقی را محدود می‌کنند.

او در این خصوص گفته است که این دو طرح به نوعی خیانت به خواست مردم در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی است که با اکثریت، خروج از اتحادیه اروپا را تأیید کردند.

استیون بارکلی، وزیر بریگزیت دولت ترزا می نیز گفته است، نتیجه مخالفت پارلمان با طرح‌های جایگزین به معنی این است که انگلیس ۱۲ آوریل از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی خارج خواهد شد.

استیون بارکلی به نمایندگان پارلمان گفت: تنها گزینه این است که راهی پیدا کنیم که اجازه دهد تا انگلیس با با یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

استیون بارکلی به طور تلویحی گفت که توافق می همچنان می‌تواند یک بار دیگر به رأی گذاشته شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که خروج از اتحادیه اروپا پیش از ۲۳ مه یعنی روز برگزاری انتخابات پارلمان اروپا محقق شود.

تقریباً سه سال پس از رفراندم، هنوز نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مشخص نیست. پس از رفراندوم در سال ۲۰۱۶، انگلیس درخواست خروج از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد که بر اساس قانون باید پس از دو سال در ۲۹ مارس نهایی می‌شد.

انگلیس برای ارائه پیشنهادهای تازه درباره بریگزیت تنها تا ۱۲ آوریل فرصت دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک تاریخ انتشار 13فروردین 98، کد خبر: 888814، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین