پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
در این گزارش به معرفی مدل‌های برتر و ضعیف نمایشگاه خودرو ژنو یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو در جهان می‌پردازیم.
شعار سال : نمایشگاه ژنو یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو محسوب می‌شود که هرساله در ژنو، قلب سوئیس برگزار شده و می‌توان گفت: تمامی خودروسازان مشهور از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.

این نمایشگاه امسال از تاریخ ۷ تا ۱۷ مارس برپا شد و مانند همیشه میزبان ابرخودرو‌های پرقدرت، طرح‌های مفهومی بی‌نظیر و حتی خودرو‌هایی ساده، اما مفید و کاربردی بود که در ادامه به بهترین و بدترین آن خواهیم پرداخت. با بخش دوم این گزارش با ما همراه باشید:
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بهترین – مورگان پلاس ۶

مورگان پلاس ۶ از آن مدل‌هایی است که هر عاشق خودرویی را شیفته خود می‌کند. ترکیبی بی‌نظیر از طراحی کلاسیک و فناوری‌های نوین که نوستالژی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه ژنو زنده کرد. این مدل از پیشرانه توربوشارژ ۳.۰ لیتری با ۶ سیلندر خطی بهره می‌برد که ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه به همراه جعبه دنده هشت سرعته خودکار تولید شرکت بی‌ام‌و است. هرساله تنها ۳۰۰ نسخه از مورگان پلاس ۶ تولید می‌شود و قیمت آن نیز ۱۰۲ هزار و ۶۷۰ یورو اعلام شده است که مشتریان قدیمی با خرید آن می‌توانند خاطرات دهه‌های جوانی خود را در جاده‌های سرسبز اروپا زنده کنند.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بدترین – طرح مفهومی اسمارت فوریز پلاس

جالب است که یکی از بدترین مدل‌های نمایشگاه ژنو امسال مربوط به گروه خودروسازی دایملر است. فوریز پلاس هیچ چیز جدیدی ارائه نمی‌دهد و یک نسخه از فوریز معرفی شده در نمایشگاه سال گذشته پاریس محسوب می‌شود. تنها بروزرسانی این مدل سقف فابریک جمع‌شونده آن است که دستاورد مهمی به شمار نمی‌آید. جدا از ظاهر جالب و گول زننده آن، اسمارت فوریز پلاس ویژگی‌های جدیدی ندارد و یک مدل تکراری است که هدفی پشت آن نیست.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بهترین - پوریتالیا برلینتا

تنها از نام این مدل می‌توان اصالت ایتالیایی آن را حدس زد. شرکت پوریتالیا سال ۲۰۱۵ نمونه اولیه برلینتا را تولید و حال بعد از ۴ سال تلاش، نسخه نهایی این مدل به بهترین شکل ممکن تولید شده و در ژنو به نمایش در آمده است. این مدل در کنار اصالت ایتالیایی، اصالت نمایشگاه ژنو را هم با خود دارد، یک خودرو قدرتمند، با طراحی چشم‌نواز و هیبریدی که نگاه بزرگی به آینده دارد. یک پیشرانه ۵.۰ لیتری هشت سیلندره در جلو و یک پیشرانه الکتریکی در محور عقب خودرو در مجموع ۹۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. طراحی ظاهری و داخلی جذاب و قابلیت‌های رانندگی هوشمند از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند. پوریتالیا تنها ۱۵۰ نسخه از برلینتا را خواهد ساخت که هرکدام ۵۵۳ هزار یورو قیمت دارند.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بدترین – طرح مفهومی سابارو ویزیو آدرنالین

سابورا آدرنالین مانند اسمش خیلی هیجان انگیز نیست، این مدل از طراحی خوبی بهره‌نمی‌برد و همین مورد موجب می‌شود تا به‌سختی نام طرح مفهومی آن مورد قبول واقع شود. طرح مفهومی باید چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد و چشمان مخاطب را به خود درگیر کند، اما طراحی زشت سابورا آدرنالین به زودی تو ذوق می‌زند و باعث می‌شود بازدیدکنندگان به راحتی از کنار آن عبور کنند. سابارو یکی از بهترین شرکت‌های فعلی خودروسازی در جهان است و ویزیو آدرنالین نیز نمونه بعدی کراس‌ترک این شرکت محسوب می‌شود، به همین دلیل بهتر است طراحان این مدل قبل از آن که دیر شود، ظاهری نو و جذاب‌تر به این خودرو بدهند تا ذهنیت مثبت موجود از سابارو خدشه‌دار نشود.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بهترین – طرح مفهومی گلدن ساحارا ۲

قطعا این مدل مناسب استفاده روزانه نیست و طرحی خاص محسوب می‌شود که بیشتر برای کلکسیون دار‌ها جذابیت دارد، اما اگر شما آدمی اهل دلی هستید می‌توانید این مدل را به خیابان آورده و همه را به خود خیره کنید. گلدن ساحارا از آن دسته از خودرو‌هایی است که طراحی کلاسیک و گاهی عجیبشان جلب توجه می‌کند و به طرز عجیبی به دل می‌نشیند. این مدل در واقع یک طرح قدیمی است که در زمان خود نیز شهریت زیادی داشت و به ویژگی رانندگی خودمختار مجهز بود که هنوز هم نکته‌ای شگفت انگیز است، این مدل به طور قطع از مدل‌های خودران برقی و کوچک امروزی بسیار جذاب‌تر است. چرخ‌های نوری شرکت Goodyear نیز زیبایی این مدل را بیش از پیش کرده، شاید این مدل را به زودی در فیلم‌های هالیوودی دیدیم.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بدترین – رینسپید اسنپ

این روند به یک عادت تبدیل شده که هر چندسال یک بار یک خودروساز به سراغ دانشگاهی می‌رود و در حرکتی نمایشی از دانشجویان آن می‌خواهد که خودرویی متفاوت را طراحی و ارائه دهند. بعد از مدتی تعداد زیادی از طرح‌های گرافیکی تهیه شده توسط دانشجویان منتشر می‌شود که در آن خودرو‌هایی شیشه‌ای بر روی چهار چرخ در حال حرکت‌اند و این قرار است آینده صنعت خودروسازی باشد. در زیر این تصاویر نیز چند پاراگراف بی‌معنا از ویژگی‌های آن مدل نوشته شده که کاربردی نیستند و درنهایت این ظرح‌ها به زودی فراموش می‌شوند. اما شرکت سوئیسی تیونر رینسپید یک قدم بیشتر برداشته و چنین طرحی را تولید کرده و برای اولین بار در نمایشگاه CES مدل اسنپ را معرفی کرد. اسنپ در نمایشگاه ژنو نیز به نمایش در آمده، اما هنوز هم هدف از تولید آن مشخص نیست و قرارهم نیست تحولی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. بهتر است این مدل را نادیده گرفته و از کنار آن عبور کنیم.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بهترین – راف CTR

زمانی که یک خودرو قدیمی را بازسازی می‌کنید، اگر کارتان را به‌دقت انجام ندهید تمام تلاشتان بیهوده خواهد بود. راف CTR از آن دسته از مدل‌هایی است که به درستی بازسازی شده و همه را شیفته خود ساخته است. به طور کلی شرکت‌هایی مانند Singer و Emory Motorsport با بروزرسانی و اضافه نمودن ویژگی‌های جدید به خودرو‌های قدیمی مانند پورشه کسب درآمد می‌کنند، اما در راف CTR، بدنه و شاسی جدیدی از فیبرکربن تولید شده که خودرو را بسیار سبک می‌کند و این مدل را صرفا از یک خودرو بازسازی شده خارج می‌نماید. ظاهر دهه هشتادی پورشه ۹۱۱ به همراه پیشرانه ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت که بر روی بدنه سبک عملکردی عالی دارد، این مدل را به یکی از بهترین خودرو‌های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ تبدیل می‌کند.
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ +تصاویر
بدترین - هیسپانو سویزا کارمن

شرکت اسپانیایی هیسپانو سویزا سال‌ها است که از دوران اوج خود فاصله گرفته و مدیران این شرکت در سال‌های اخیر تنها با عرضه چند مدل محدود در نمایشگاه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا نام هیسپانو سویزا را زنده نگه دارند، اما این شرکت برنامه متفاوتی برای نمایشگاه ژنو داشت و طبق اعلام این شرکت، قرار بود از یک ابرخودرو لاکچری رونمایی شود، این اتفاق هم افتاد، اما اولین چیزی که با دیدن این خودرو به چشم می‌آید طراحی بسیار بد آن است. اگر قرار باشد هیسپانو سویزا به صنعت خودروسازی بازگردد، باید محصولات بهتری را طراحی و تولید کند. البته کارمن از نظر فنی ویژگی‌های قابل قبولی دارد، این مدل تمام الکتریکی ۱۰۰۵ اسب بخار قدرت دارد و با یک شارژ ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. کارمن قیمت بالایی نیز دارد و خریداران برای خرید آن باید ۱.۵ میلیون یورو هزینه پرداخت کنند. اما به نظر نمی‌رسد تعداد زیادی حاضر باشند برای خودرویی با این طراحی زشت، ۱.۵ میلیون یورو هزینه پرداخت کنند.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:13فروردین 1398،کد خبر:6883475،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین