پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس هفته جاری آغاز شد و خودروهای مفهومی و جدید، مجهز به فناوری های نوین و خودروهای بی راننده در معرض توجه همگان قرار گرفتند.

شعارسال: خودرو های جدید، وانت ها، وسایل حمل و نقل شهری و فناوری های نوین خودرو در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار گرفته اند.

در بخش خودروهای مفهومی نیز مدل های متعددی وجود دارند. خودروهای تازه، کلاسیک، مجهز به فناوری های نوین و همچنین خودروهای سفارشی جالب توجهی در این بخش حضور دارند.

خودروی مفهومی زیبا و گران جاگوار

خودروی Jaguar I-Pace را به راحتی می تواند عنوان بهترین خودروی مفهومی نمایشگاه را از آن خود کند. مدل جدید جاگوار نه تنها موتوری با قدرت ۳۹۵ اسب بخار دارد، بلکه ویژگی های خارق العاده ای دارد که توجه ها را به خود جلب کرده است.

البته به طور حتم قیمت این خودرو متناسب با بودجه همه افراد نیست اما نگاه کردن به این خودروی مفهومی زیبا هم چشم نواز است. جاگوار در این خودرو فناوری های نوین، ظرفیت پنج مسافر، ویژگی مختص خودروهای اسپرت را کنارهم قرارداده است.

از سوی دیگر جاگوار Jaguar I-Pace دارای ویژگی هایی است که با خصوصیات گفته شده همخوانی دارد. به عنوان مثال حداکثر سرعت این خودرو بیش از ۵۰۰ کیلومتر تخمین زده می شود.

همچنین می تواند طی چهارثانیه سرعت را از صفر به ۶۰ مایل در ساعت مبرساند. ظرفیت باک آن نیز ۵۳۰ لیتر است. البته باید منتظر بود تا مشخص شود خودرویی که در نهایت در ۲۰۱۸ تولید می شود تا چه حد در اجرای این جزییات موفق خواهد بود.

مدل خانواده C۸ Preliator در راه است

شاید بتوان جاگوار Jaguar I-Pace را پر زرق و برق ترین خودروی این نمایشگاه به حساب آورد اما خودروهای جذاب دیگری هم در این نمایشگاه حضور داشتند. خودروی Spyker C۸ Preliator یکی از به یادماندنی ترین خودروهای نمایشگاه ۲۰۱۶ خواهد بود.

البته این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ پرده برداری شده بود اما زیبایی آن میان خودروهای دیگر به خوبی مشخص نبود. ویکتور مولر مدیر ارشد شرکت «اسکایپر» در کنفرانس خبری خود روی اهمیت بازار آمریکا تاکید کرد. او در این باره گفت: طوری برنامه ریزی شده تا میان هر ۵۰ خودروی C۸ Preliator تعداد ۳۸ دستگاه وارد بازار آمریکا شوند.

همچنین مولر از برنامه C۸ Preliator برای تولید مدل مخصوص خانواده خبر داد که شامل ۱۰۰ نمونه از مدل «اسپایدر» است و سال آتی در نمایشگاه ژنو پرده برداری می شود.

مدل دیگری از این خودرو با عملکرد بالا و موتوری قدرتمند که ۶۱۰ اسب بخار توان دارد، نیز در این نمایشگاه رونمایی می شود. خودروهای استاندارد Preliator به طور معمول موتوری با قدرت ۵۳۵ اسب بخار دارند.

دایورجنت با شاسی های پرینت شده

در نمایشگاه خودروی لس آنجلس همیشه روی فناوری تمرکز می شود. به همین دلیل در این بخش، خودروهای بی راننده I-Pace و e-Golf ، خودروهای اکتشافی مانند خودروی مفهومی IONIQ از هیوندایی، خودروهای هیبریدی، سوخت سلولی و نمونه های دیگر آخرین فناوری به نمایش در می آیند.

یکی از نمونه های جالب توجه در بخش فناوری، ابرخودروی Divergent Blade است که شاسی های آن با پرینتر سه بعدی ساخته شده اند. هنگامیکه این خودرو در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، کارشناسان تخمین می زدند هیچ گاه ساخته نشود. اما ۱۶ ماه بعد « دایورجنت» با گروه پژو قرارداد امضا کرد و در نمایشگاه لس آنجلس شاسی های خود را به نمایش گذاشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1آذر1395، کدخبر: 3830303: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین