پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
رئیس کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: برای آینده روزهای بهتری در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود، البته همکاری دستگاه‌های مدیریت شهری به جز شهرداری در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.
شعارسال: مصطفی سعادت‌طلب امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه موضوع حمل و نقل یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های شهر قم است، اظهار کرد: این بخش در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و به دنبال آن قوانین و مسائل مرتبط مورد توجه است باید در نظر داشت در حوزه‌های حمل و نقل عمومی و احداث زیرساخت‌ها در این اواخر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رینگ‌های یک، دو و سه شهر قم در حال اجراست که عمده دسترسی‌ها را در اطراف هسته مرکزی فراهم می‌کند و سبب کاهش تراکم ترافیکی هسته مرکزی در آینده خواهند شد و عبور و مرور را تسهیل می‌کند و تکمیل این رینگ‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: تونل خط A مترو در حال تکمیل است و از آن طرف چهار تا پنج ایستگاه را از ابتدای مسیر شروع کردیم و عملیات احداث این ایستگاه‌ها نیز در حال انجام است؛ در بحث مترو حرکت‌های مناسبی انجام شده و در جایگاه خوبی هستیم، خط B نیز در حال احیاست تا بتواند به طور مجدد احداث آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه قطار پرسرعت تهران، قم و اصفهان تصمیم‌گیری‌های خوبی انجام شده است و در مورد حمل و نقل عمومی شاهد بهره‌برداری از 40 دستگاه اتوبوس بودیم.

سعادت‌طلب تصریح کرد: اواخر امسال یا اوایل سال آینده تاکسی‌متر به طور کامل در قم اجرا می‌شود که یکی از مسائل اصلی در حوزه تاکسیرانی است.

وی یادآور شد: یک یا دو مورد خطوط BRT اجرا شده و اجرای خطوط دیگر در حال مطالعه است، در زمینه اصلاح ایستگاه‌ها و خطوط اتوبوسرانی در چند ماه گذشته تغییرات عمده‌ای صورت گرفت.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح و همسطح گفت: امیدواریم تا انتهای سال 95 پروژه‌ها و تقاطع‌های مهمی افتتاح شود، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تقاطع عماریاسر با بلوار امام علی با عنوان تقاطع مقداد اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع محمودنژاد نیز از پروژه‌هایی است که شهرداری انجام می‌دهد و پیشرفت خوبی دارد.

سعادت‌طلب اضافه کرد: رمپ و لوپ‌های تقاطع پل 9 دی در برنامه است، مقداری از این رمپ و لوپ‌ها در حال اجراست و بقیه آنها هم معارض دارد که در صورت انجام تملک در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لوپ تونل 9 دی نیز در حال اجراست، افزود: این پروژه در هسته مرکزی مؤثر است و طبقه 2- تونل غدیر را به 1- بلوار حرم جمکران متصل می‌کند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به اینکه شهردار و معاون امور زیربنایی در این حوزه اهتمام و توجه ویژه دارند، بدون تردید طی روزهای آینده روزهای بهتری در این حوزه خواهد بود و همکاری دستگاه‌های مسؤول در مدیریت شهری در کنار شهرداری در این زمینه می‌تواند کمک کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبروان، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کدخبر: 5481671، www.khabarone.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین