پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
معاون شهردار قم گفت: طبق قانون حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر باید با اجازه شهرداری صورت بگیرد، تنها مجوزی که تاکسی‌های اینترنتی دارند مجوز نرم‌افزار بوده و مجوزی برای حمل‌ونقل مسافر در شهر ندارند.

شعارسال: معاون شهردار قم گفت: طبق قانون حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر باید با اجازه شهرداری صورت بگیرد، تنها مجوزی که تاکسی‌های اینترنتی دارند مجوز نرم‌افزار بوده و مجوزی برای حمل‌ونقل مسافر در شهر ندارند.

عباس ذاکریان با اشاره به مشکلات کمبود پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: حقیقت این بوده در حال حاضر معابر شهر قم کشش این حجم از خودرو و پارکینگ را ندارد اما تقاضا و نیاز برای پارک خودرو در سطح خیابان‌ها و معابر شهر بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش ظرفیت پارکینگ‌های اصلی شهر قم به‌ویژه پارکینگ‌های عمومی اطراف حرم مطهر افزود: پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر باید در سال‌های آینده گنجایش 10 هزار خودرو را پیدا کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با انتقاد از بی‌توجهی به احداث پارکینگ در احداث پروژه‌های تجاری و آپارتمانی بزرگ گفت: متأسفانه در بسیاری از کاربری‌های تجاری، درمانی و مسکونی محلی برای پارکینگ در نظر گرفته نمی‌شود که مصداقی از تضعیف و بی‌توجهی به حقوق شهروندی است.

ذاکریان ادامه داد: در ضوابط شهرسازی به ازای هر 25 متر تجاری یک پارکینگ باید در نظر گرفته شود اما در پروژه‌های شهری نوعاً این مسئله با بی‌توجهی همراه می‌شود، حتی عمل به این ضابطه نیز مشکل کمبود پارکینگ در قم را برطرف نمی‌کند.

وی با اشاره به مشکل پیاده‌روهای شهر قم نیز تأکید کرد: ضریب ایمنی پیاده‌روهای شهر باید افزایش پیدا کند در حال حاضر مساحت بسیاری از پیاده‌روهای شهر در اشغال اصناف درون‌شهری بوده و عابران پیاده ایمنی و آرامش روانی را در عبور و مرور در سطح معابر ندارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پروژه شهید کاظمی باید به‌عنوان پارکینگ موقت مورداستفاده قرار بگیرد، در حال حاضر مشکلات حقوقی مهم‌ترین مانع در استفاده از این پروژه به‌عنوان یک پارکینگ موقت و گره‌گشا در مرکزی‌ترین نقطه شهر قم است.

ذاکریان با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم نیز گفت: برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در هسته مرکزی شهر باید ارکان‌ مختلف انتظامی و شهری همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر چندین نقطه است، مسقف شدن و نصب دوربین‌های نظارتی ازجمله مطالبه‌های شهرداری در سرمایه‌گذاری پارکینگ موتورسیکلت در شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با اشاره به سرنوشت تاکسی‌های آنلاین و اینترنتی بیان کرد: شهرداری قم با ورود تکنولوژی‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل مشکلی ندارد اما باید ضوابط و اصول لازم را رعایت کند، ورود شرکت‌هایی مانند اسنپ نباید به بهای بیکاری تاکسی‌ها و شاغلین این عرصه تمام شود.

ذاکریان گفت: طبق قانون حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر باید با اجازه شهرداری صورت بگیرد، تنها مجوزی که تاکسی‌های اینترنتی دارند مجوز نرم‌افزار بوده و مجوزی برای حمل و نقل مسافر در شهر ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10دی 1397 ، کدخبر:1912211 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین