پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱
یدالله لطفی گفت: امروزه با تدابیر اندیشیده شده شاهد تحولات عمرانی زیادی در الوند هستیم که این تحولات مرهون همکاری رییس و اعضای شورای شهر است.

شعار سال: یدالله لطفی شهردار الوند در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید باکری شهرداری الوند برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ساختار شهر پوست اندازی خوبی شده و تحولات عمرانی ایجاد شده در الوند را مرهون همکاری رییس و اعضای شورای شهر با مجموعه شهرداری هستیم.

لطفی اذعان کرد: مدیریت شهرداری را با نگاهی جدید آغاز کردیم و آن نگاه این بود که نمی توان سخن از شهری صنعتی و سرسبز کرد بدون اینکه ورودی های خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین در ابتدای کار بر روی تعریض بلوار خلیج فارس تمرکز کردیم چراکه یکی از نقاط حادثه خیز استان محسوب می شد که ظرف سه ماه با اعتباری بالغ بر 60میلیارد ریال و طول 7کیلومتر در مسیر رفت و برگشت توانستیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهردار الوند گفت: در صورت همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری پروژه احداث باند کندرو این مسیر نیز به سرعت اجرایی خواهد شد.

لطفی ضمن اشاره به ورودی نامناسب بلوار ولایت در ابتدای حضور در شهرداری افزود: از معضلات این جاده می توان به عدم حاشیه و جدول گذاری مناسب، رها سازی کانال آب و فقدان روشنایی کافی اشاره کرد که با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص جدول گذاری، نیوجرسی و تأمین روشنایی بلوار مذکور انتظار می رود این بلوار ظرف دو ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی با تاکید بر ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی جاده بویین زهرا با اعتباری بالغ بر 500میلیاردریال تصریح کرد: در این خصوص با اداره راه و شهرسازی نیز مذاکراتی صورت گرفته و پیشنهاداتی نیز از سوی این شهرداری در خصوص اجرای این پروژه با در نظر گرفتن امتیازاتی ارائه شده است که امیدواریم هر چه سریعتر تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و شهر صنعتی البرز از این وضعیت نابسامان نجات یابد.

این مقام مسوول در خصوص سفر ریاست جمهوری هم گفت: در این سفر پروژه هایمان را پیشنهاد دادیم و ریاست محترم جمهوری نیز حرف های امیدوار کننده ای را در دیدارهای عمومی و شورای اداری استان مطرح کردند که با توجه به درک محدودیت های مالی دولت در خصوص اعطای اعتبارات دولتی به شهرداری های استان خوشحالیم که اعتباراتی به اجرای پروژه های دیگر در استان تخصیص داده شد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصوراتی که در ابتدای اجرای پروژه کمربندی وجود داشت بیان داشت: برخی از افراد اجرای کمربندی را با این وضعیت مالی شهرداری غیر ممکن می دانستند که با همت و تلاش همکارانمان در شهرداری و نجابت و بزرگواری کشاورزان اجرای پروژه ها آغاز و مشکلات معارضین در حداقل زمان حل و فصل گردید.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی نیز از سوی برخی ادارات در روند اجرای پروژه ها بوجود آمد که سرعت اجرای آنها را کاهش داد.

شهردار الوند خاطرنشان کرد: اجرای کمربندی شمالی شهر از سال68 به تصویب شورای اسلامی دور اول رسیده و دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی بود که متاسفانه برخی افراد با ایجاد شبهه و عدم ارائه مستندات لازم با اجرای طرح مخالفت کرده و پروژه ای را که تفاهم نامه آن با بنیاد مسکن منعقد شده و مسطح سازی آن صورت گرفته بود به بهانه تخریب زمین های کشاورزی و اتهام زمین خواری متوقف گردید.

لطفی ادامه داد: البته این توقف از سوی شهرداری صرفا به جهت احترام به نظر مخالفان و جلوگیری از ایجاد تنش در شهر صورت گرفت چراکه بنا به نظر مکتوب شورای تامین شهرستان البرز هیچ گونه زمین خواری و خرید و فروش غیرمتعارف در این خصوص انجام نشده است.

وی با اشاره به جهش بودجه ای در شهرداری و احداث پروژه هایی نظیر کتابخانه ناحیه شهری نصرت آباد، بهسازی و جدول گذاری معابر سطح شهر و روکش آسفالت در صورت لزوم و بدون هیچگونه محدودیتی در آینده گفت: در برخی پروژه ها مانند هدایت آبهای سطحی نیز شهرداری با مشکلات عدیده ای از جمله تهدید سلامت شهروندان مواجه است که در این رابطه طرح های مطالعاتی را آغاز کرده و تعدادی از آنها را نیز به مرحله اجرا رسانده است.

این مقام مسوول شهرداری را در حوزه فرهنگی پیشگام دانست و افزود: اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی در شهر توسط شهرداری انجام می شود و سالن ها و تالارهای شهر نیز در اختیار شهرداری می باشد.

لطفی در ادامه ضمن اشاره به دو طرح مطالعاتی مجتمع گلها و بازارچه ایرانی و اسلامی، این طرح ها را نقطه عطفی در بازآفرینی بافت های فرسوده و توسعه شهری عنوان کرد و گفت: بازآفرینی مجتمع گلها با فضای 5هکتار و کاربری هایی نظیر پارکینگ طبقاتی، مجتمع های تجاری، فرهنگی، گردشگری و تحولی در مرکز شهر به وجود می آورد.

وی همچنین ابراز کرد: طرح بازارچه ایرانی اسلامی در غرب بلوار معلم با مساحت 5هکتار ارائه شده است که طرح های مطالعاتی هر دو پروژه صورت گرفته و در مرحله اجرای مسابقه ملی و استانی قرار دارد که البته سرمایه گذارانی از کشورهای دیگر نظیر ترکیه نیز آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرده اند.

شهردار ضمن قدردانی از اقدامات سازمان های تابعه در انجام بهینه وظایف خود گفت: در بحث حمل و نقل قرار است چند دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شود و اقدامات عمرانی نیز توسط شرکت شهر صنعتی البرز در منطقه صنعتی صورت گرفته است.

لطفی با اشاره به همکاری و حمایت شورای اسلامی شهر در اجرای پروژه های شهرداری، تعامل بین شهرداری و شورای اسلامی شهر را مثال زدنی عنوان و خاطرنشان کرد: تحولات صورت گرفته مرهون تلاش ها و حمایت های رییس و اعضای محترم شورای شهر است که در نهایت رفاه، آسایش و امنیت شهروندان را در تمامی ابعاد به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است قبل از برگزاری این نشست خبرنگاران به همراه شهردار الوند از پروژه های کمربندی ادامه بلوار جمهوری، کمربندی جنوبی، بلوار ولایت، کمربندی غربی و ساختمان اهدایی شهرداری برای احداث بیمارستان بازدید کردند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 13 مهر 1394، کد مطلب: 465461:www. bornanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
اگه ارگان ها ونهاد ها همکاری کنن قطعا شهر های بهتر وپر رونق تری خواهیم داشت م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین