پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
تقریبا تمام حمل‌کننده‌گان ماهی‌های زنده با مجوز اقدام به جابه‌جایی می‌کنند و با استناد به گواهی‌های صادره از ادارات کل سایر استان‌ها ، با اطمینان سلامت ماهی‌های زنده وارداتی و عرضه شده در بازارهای سطح استان، مورد تایید این اداره کل است.
شعارسال: چندی است سلامت ماهی‌های زنده عرضه شده در فروشگاه‌های سطح استان مورد سوال و توجه همشهریان قرار گرفته است.

سید بهمن نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در این خصوص می‌گوید: بیشتر ماهی‌های زنده وارادتی استان از زنجان وارد می‌شوند و اقدامات گسترده‌ای در جهت بررسی سلامت این ماهی‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام حمل‌کننده‌گان ماهی‌های زنده با مجوزهای لازم اقدام به جابه‌جایی می‌کنند، ادامه می‌دهد: با استناد به گواهی‌های صادره از سوی همکاران در ادارات کل سایر استان‌ها با اطمینان قابل توجهی سلامت ماهی‌های زنده وارداتی و عرضه شده در بازارهای سطح استان مورد تایید این اداره کل است.

این مسئول با اشاره به حذف سم مالاشیت گرین در مجموعه‌های پرورش ماهی استان، تصریح می‌کند: اداره کل دامپزشکی استان با توجه به حذف سم مالاشیت گرین در مجموعه‌های پرورشگاهی سطح استان و تضمین سلامت ماهی‌های تولید شده در این مجموعه‌ها تمایل دارد تا همشهریان از تولیدات داخلی استفاده کنند اما این اداره کل نمی‌تواند به صورت انحصاری عمل کرده و واردات به استان را محدود کند و فروشندگان را ملزم به فروش ماهی‌های تولید شده در داخل استان کند.

نقیبی اضافه می‌کند: تفکیک فروش در فروشگاه‌ها نیز یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی‌های احتمالی است، به عنوان مثال در شهرستان البرز فروشگاه‌های عرضه گوشت ماهی نمی‌توانند ماهی زنده بفروشند و فروشگاه‌های عرضه ماهی زنده نمی‌توانند گوشت ماهی به فروش برسانند.

وی اظهار می‌کند: با اجرای این طرح از انتقال اجرامی که امکان آلودگی دارد جلوگیری شده و سلامت این نوع محصولات نیز تضمین می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در خصوص نگرانی برخی همشهریان از آلودگی مخازن عرضه ماهی‌های زنده در فروشگاه‌ها نیز به خبرنگارصبح قزوین، می‌گوید: در برخی موارد املاح و اجرام موجود در آب ممکن است موجب ایجاد رسوبات قابل مشاهده‌ای در این مخازن شود که به سلیقه و نظافت فروشنده مربوط است.

نقیبی با اشاره به بازرسی‌های دوره‌ای از این مراکز ادامه می‌دهد: طی بررسی‌های انجام شده در فروشگاه‌های عرضه ماهی زنده در بازار سپه توسط کارشناسان این اداره جرم خاصی از این مخازن جدا نشد و کدورت آب در این حوزچه‌های کوچک دلیل بر وجود میکروب و آلودگی نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1395، کدخبر: 217038، www.sobheqazvin.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
چه بخواهید و چه نخواهید از حجم زیاد مالاشیت استفاده می کنن. شب ها می زنند و روز خالی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین