پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
باگذشت نزدیک به 5 ماه از سال 95 وضعیت پروژه‌های مهم شهری در کنار سایر پروژه‌های چندان مطلوب نیست و نمی‌توان دورنمای خوبی برای آن‌ها متصور بود.
شعارسال: بیش از 14 ماه از حضور سقائیان نژاد در شهرداری قم می‌گذرد، مدت‌زمانی که به نظر می‌آید برای ارزیابی کارنامه وی کافی باشد، به‌هرحال، وی 13 خردادماه سال گذشته در حالی وارد ساختمان شهرداری قم شد که به‌خوبی می‌دانست با توجه به باقی ماندن دو سال از عمر شورای اسلامی قم در دوره چهارم، اعضای شورای شهر از وی انتظارات زیادی دارند.

در این میان باگذشت زمان و شناخت بهتر سقائیان نژاد از پروژه‌های شهر که عمدتاً نیمه‌تمام بودند، وی شهریورماه سال گذشته در نشست خبری خود برای پروژه‌های نیمه‌تمام خط‌ونشان کشید و گفت: با پیمانکار تقاطع 15 خرداد شدیداً برخورد داشته‌ایم و در این خصوص نیز سازمان عمران واردشده تا فعالیت کند و پیش‌بینی بدین‌صورت است که تا پایان سال این پروژه به پایان برسد در غیر این صورت با استفاده از ماده 46 و یا ماده 48 پیمانکار به‌صورت انتخابی و یا اجباری خلعید می‌شود و باید این پروژه و پروژه پل میثم تا پایان سال 94 در اختیار مردم قرار گیرد.

این در حالی است که باگذشت نزدیک به 5 ماه از سال 95 وضعیت این پروژه‌ها در کنار سایر پروژه‌های شهری چندان مطلوب نیست و نمی‌توان دورنمای خوبی برای آن‌ها متصور بود.

* خواب‌سنگین پروژه شهید کاظمی!

پروژه شهید کاظمی یکی از پروژه‌های است که از زمان شروع به کار آن بیش از دو سال می‌گذرد اما بااین‌حال پیشرفت این پروژه برخلاف وعده‌های مسئولان بسیار کند بوده است.

این پروژه با مساحت ۲۷ هزار و ۵۴۶ مترمربع ازجمله پروژه‌های مهم استان است که پس از تکمیل در قالب خیابان ۳۰ متری خیابان شهید منتظری را به خیابان شهدا متصل می‌کند و بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار است 3 هزار پارکینگ در آن ایجاد شود.

در روزهای آغازین اجرای این پروژه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفت صحبت از زمان‌بندی و اجرای به‌موقع پروژه بود به‌طوری‌که جهانبخش نجف زاده شهردار وقت منطقه 7 شهرداری قم بهمن‌ماه 93 دراین‌باره گفته بود: به جهت کمبود نقدینگی در شهرداری ۷۰ درصد از عملیات احداث پروژه شهید کاظمی به یک شرکت خصوصی داده‌شده و ۳۰ درصد از آن در اختیار شهرداری است که در غیر این صورت اجرای این پروژه ۱۰ سال به طول می‌انجامید.

حجت‌الاسلام آتش زر نیز بهمن‌ماه 93 در گفتگو با خبرنگار ما از زمان‌بندی 3 الی 5 ساله برای این پروژه خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی پیمانکار گفته است که بین 3 الی 5 سال این پروژه به بهره‌برداری برسد، البته ما مشوق‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که اگر پروژه در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد. این در حالی است که باگذشت بیش از دو سال هنوز خبری از پیشرفت در این پروژه نیست و هرروز اخبار متناقضی از روند پیشرفت این پروژه شنیده می‌شود.

در این میان روایت عواطف رستمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از سرمایه‌گذار این پروژه هم در نوع خود جالب‌توجه است به‌طوری‌که عواطف رستمی خبر از تغییر سرمایه‌گذار این پروژه را داده است.

* پیشرفت لاک‌پشتی پروژه سه سطحه 15 خرداد

پروژه سه سطحه 15 خرداد که نزدیک به یک سال از زمان وعده داده‌شده برای افتتاح آن می‌گذرد این روزها با پیشرفت کندی روبرو است.

یکی از طرح‌های عمران شهری قم، پروژه تقاطع سه‌سطحه عمار یاسر است که قرار بوده مشکل ترافیک تقاطع 15 خرداد و بلوار عمار یاسر را حل کند، کلنگ احداث این پروژه 7 شهریور سال 92 به زمین زده شد و زمان‌بندی اجرای آن 18 ماهه بود اما بااین‌حال پیشرفت این پروژه با کندی روبرو شده است.

در حالی قرار بود این پروژه اوایل سال 94 به بهره‌برداری برسد اما بااین‌وجود و علیرغم وعده‌های داده‌شده نمی‌توان زمان دقیقی را برای افتتاح این پروژه در نظر گرفت.

* پل میثم همچنان در حال تکمیل!

ساخت پل روگذر میثم از سال 1391 با بودجه 40 میلیارد ریالی راه‌آهن آغاز شد، اما متأسفانه این پروژه بارها در میانه راه با مشکلاتی روبرو شد و طی یک مدت طولانی به‌طور کامل متوقف شد.

هرچند که این روزها عرشه این پل در حال ساخت می‌باشد اما پیشرفت این پروژه هم برخلاف وعده‌های داده شد با کندی روبرو است.

در این میان با توجه به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام، مسئولان شهرداری قم در چند ماه اخیر پروژه‌های جدیدی را کلنگ زنی کرده و از پیشرفت سریع این پروژه‌ها خبر می‌دهد، موضوعی که برخی از کارشناسان آن را در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های مهم وضعیت مناسبی ندارند، غیرضروری می‌دانند، هرچند که حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نظر دیگری دارد و می‌گوید: شهرداری نگاه متفاوت و غرض‌ورزی خاصی نسبت به پروژه‌های دوره قبل و کنونی ندارد اما به‌هرحال پروژه‌هایی که در یک سال کلنگ آن‌ها زده شد با یک زمینه‌چینی و مطالعات و برنامه‌ریزی خوبی که در معاونت زیر بنایی انجام گرفت با یک شروع خوبی همراه بود و بر اساس برنامه زمان‌بندی هم حرکتش به‌خوبی انجام می‌شود.

* پروژه ملی مونوریل قم حال و روز خوبی ندارد

از سوی دیگر پروژه منوریل نیز جزء پروژه‌های ملی به‌حساب می‌آید هم این روزها حال‌وروز خوشی ندارد و انتظار می‌رود در چنین شرایطی حداقل پروژه‌های شهری دیگر که زیر نظر شهرداری است، سرعت بیشتری بگیرد که به نظر چنین نمی‌آید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردو نیوز، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395، کدخبر: 40993، www.fordunews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین