پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد خطوط اعتباری جدید در کشور پس از توافق هسته ای(برجام) گفت: کشور چین 300 میلیون یورو فاینانس برای سرمایه گذاری در خط دوم متروی قم اختصاص داده است.

شعار سال : علی لاریجانی روز سه شنبه در حاشیه «آیین شکرانه اتمام حفاری خط A متروی قم و کلنگ زنی خط B» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از توافق هسته ای خطوط اعتباری مختلفی از کشورهای گوناگون در کشور ایجاد شده که بخشی از این اعتبارات در حوزه های تخصصی مانند محیط زیست صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای تسریع در تهیه واگن های خط یک مترو قم نیز خط اعتباری از روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعیت زیاد و جایگاه ویژه قم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: قم نیازمند خط های مختلف مترو برای جا به جایی آسانتر مردم و زائران است.
لاریجانی گفت: بهره برداری از تمام خط یک متروی قم، اوایل سال 1397 خواهد بود که این امر تحولی در زیرساخت های این شهر بوجود خواهد آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در اجرای این طرح افزود: طرح های مهمی از جمله قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان آغاز شده و با بهره برداری از این طرح جایگاه قم از نظر ارتباطات ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: در تدوین برنامه بودجه سال 96 طرح های شهرهای مهم که موجب آبادانی زیرساخت های کشور می شود، مورد توجه خاص قرار گرفته است.
آیین شکرانه اتمام حفاری خط A متروی قم و کلنگ زنی خط B، با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و جمعی از مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مسئولان استان قم در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 5 قم برگزار شد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلی، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 28 دی 1395، کد مطلب: 82390666: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین