پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
وزیر نیرو گفت: سیلاب های اخیر خالی از برکت نبوده است .

شعار سال: رضا اردکانیان در ارتباط زنده تصویری با استودیو پخش خبر 21 شبکه اول سیما افزود: در حال حاضر در کشور 172 سد مخزنی وجود دارد که به برکت سیلاب های اخیر حدود پنج میلیارد متر مکعب آب شیرین مضاف بر روان آب های قبلی در این مخزن جمع شده و بی شک به مصارف مهمی خواهد رسید و از جمله آنها تامین آب شُرب استان های کشور است.
او ادامه داد: بسیاری از تالاب های کشور بعد از گذراندن سالها بی آبی، از سیلاب های اخیر بهره مند شدند حدود 40تالاب به برکت سیلابهای بزرگی که از 27 اسفند تاکنون رخ داده شرایط پرآبی را تجربه می کنند. دریاچه ارومیه هم افزایش ارتفاع قابل ملاحظه ای را رقم زده است.
اگر می خواستیم این حجم از آب را خریداری کنیم هزینه ای بالغ بر 2/5 میلیارد دلار رقم می خورد و حال بدون هیچ هزینه ای پنج میلیارد متر مکعب در سدهای مخزنی اندوخته داریم. البته اگر می توانستیم تمهیدات لازم را در قبال این سیلاب ها بیاندیشم خسارات وارده به حداقل می رسد.
یکی از راههای کاهش خسارت سیل اینست که وقتی سدها به حدی می رسند که می توانند خروجی خوبی داشته باشند باید مراکز جمعیتی ضروری تخلیه شود روستا و شهر و دور کردن احشام اقداماتی هستند که در راستای حداقل کردن خسارات سیل می باشد.
او در خصوص رود کرخه هم گفت: ساعات نخستین امروز بسیار پر التهاب بود ،استان خوزستان با بارش های شدید همراه بود سیلاب هایی هم وارد سد کرخه می شدند که حجم و میزان قابل توجهی به آب سد می افزود.
این اتفاق برای کارشناسان هم شگفت انگیز بود، البته خوشبختانه بارش ها روبه کاهش است.
از ساعت 18 امروز ورودی سد کرخه حدود سه هزار و پانصد متر مکعب در ثانیه بوده و ورودی سد دز هم حدود سه هزار متر مکعب گزارش شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 14 فروردین 98، کد مطلب: 2391702: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین