پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
وزیر نیرو از تشکیل کمیته ملی بررسی علل بروز سیل به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه بررسی‌هایی داشته است.

شعارسال: وزیر نیرو از تشکیل کمیته ملی بررسی علل بروز سیل به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه بررسی‌هایی داشته است.

 رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل صدماتی را به کشور وارد کرده است و کار ما این است که تلاش کنیم این صدمات به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه فعلاً زمان امداد و نجات است، گفت: فرصت کافی برای رسیدگی‌ها و تدوین درس‌هایی که باید از این سیل کم نظیر از تاریخ بگیریم، فراهم است.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر منتظر دو بارش یکی در هفته آینده و یکی در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت هستیم. شدت این بارش‌ها علی الظاهر وسیع نیست اما باید آمادگی‌های ما از حیث خالی کردن سدهای بزرگ وجود داشته باشد.

اردکانیان تصریح کرد: نباید ناچار بشویم در نقطه‌ای مدیریت کنیم که هر مقدار ورودی سد بود، همان مقدار خروجی داشته باشیم.

وی با اشاره به بارش برف در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: در کرخه حدود شش هزار کیلومتر مربع سطح برفی داشته‌ایم البته هنوز چگالی این برف مشخص نشده است. در حوزه کارون بزرگ، برآورد برف حدود 9 هزار کیلومتر مربع است که آبی معادل یک و نیم میلیارد مترمکعب تولید خواهد کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در اثر بارش‌های اخیر 40 تالاب بزرگ کشور سیراب شدند و فواید زیادی در این عرصه به لحاظ ملاحظات زیست محیطی و اشتغال زایی وجود داشته است. سدهای زیادی که مصارف شرب دارند نیز آبگیری شدند. در حوزه تولید مصارف برق آبی نیز مشکل نداریم.

اردکانیان گفت: خساراتی هم وجود دارد که تلاش داریم به حداقل برسد. مهمترین خسارت، خسارت جانی است که همه این جابجایی‌ها علیرغم هزینه‌هایی که دارد برای این است که خسارت جانی نداشته باشیم.

وی در خصوص شرایط خوزستان گفت: شرایط در خوزستان به گونه‌ای است که توانستیم در راستای تخفیف فشار به پایین دست ۳۰ درصد خروجی سد گتوند و کرخه را کاهش دهیم.

وزیر نیرو با اشاره به تلاش استان‌های معین گفت: استان لرستان بیشترین آسیب‌ها را از سیل اخیر داشت. از ۸۰۰ روستایی که در این استان با قطع آب روبرو بودند در حال حاضر تنها آب ۱۵ روستا مشکل دارد که به دلیل عدم دسترسی جاده‌ای است. البته آب بسته بندی به این روستاها انتقال داده شده است و ده‌ها هزار تانکر آب از شرکت آب و فاضلاب تهران به این استان انتقال داده شده است.

اردکانیان افزود: در بخش برق نیز فقط 82 روستا مشکل دارند، البته قطع برق روستاها در برخی موارد به خاطر امنیت است و بعد از رفع آبگرفتگی ها، برق وصل می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات نمایندگان مجلس به عملکرد وزارت نیرو در سیل اخیر اظهار داشت: پاسخ به این انتقادات دارم اما زمان پرداختن به آن مهم است. عامل ۵۰ درصد بلایای طبیعی در دنیا، سیل است که خسارت سیل در کشورهای صنعتی بیش از کشورهای توسعه نیافته است.

اردکانیان، سیل را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: سیل نتیجه طبیعی پربارشی است همانطور که خشکسالی نتیجه طبیعی کم بارشی است. دلایلی که منجر به ایجاد این خسارات شده است در طول زمان شکل گرفته است.

وی افزود: زمان محدود امداد و نجات را باید صرف این کار کرد و به علل وقوع سیل در زمان خود پرداخته می‌شود تا از وقوع مجدد چنین خساراتی جلوگیری شود.

وزیر نیرو از تشکیل کمیته ملی بررسی علل بروز سیل به دستور رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه بررسی‌هایی داشته است. همه اتفاق نظر دارند که پرداختن به علل وقوع سیل نباید منجر به اختلال در روند امداد و نجات شود.

اردکانیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تلاش تعدادی از نمایندگان برای شکایت از وزیر نیرو به قوه قضائیه اظهار داشت: اگر به این موضوع پاسخ دهم بنده هم گرفتار قضاوت عجولانه شده‌ام. بنده در روز دوشنبه در جلسه کمیسیون عمران حضور یافتم. کمیته ملی بررسی علل بروز سیل نیز با حدود 10 کارگروه این موضوع را بررسی خواهد کرد. توجه نمایندگان نیز بجا و ضروری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار:21 فروردین 1398 ، کدخبر:341095 www.defapress.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
بررسی نمیخواهد بی کفایتی مدیران علت اصلی حادثه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین