پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
نرخ جدید بهای خدمات حمل و نقل مسافر شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در حالی اجرایی شده که این شرکت فقط یک سوم هزینه تمام شده جابه‌جایی را از مسافران اخذ می‌کند.

شعار سال: نیمه دوم فروردین ۹۸ نرخ جدید بهای خدمات حمل و نقل مسافر شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در کلیه خطوط اعلام شد که این نرخ با میانگین افزایش حدود ۳۵ درصدی مواجه شده است. فرخ جلالی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به هزینه تمام شده حمل و نقل هر مسافر در تبریز، گفت: روزانه ۶۵۰ هزار مسافر به‌وسیله اتوبوس‌های شرکت واحد جابه‌جا می‌شوند که در این میان ۵۰۰ هزار مسافر از اتوبوس‌های بخش خصوصی و ۱۵۰ هزار نفر از اتوبوس‌های بخش دولتی و بی‌آر‌تی استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: هزینه تمام شده جابه‌جایی یک مسافر به‌صورت میانگین ۱۴۵۰ تومان است که شهرداری فقط یک‌سوم این هزینه را از مسافر می‌گیرد و بقیه آن توسط شهرداری و دولت تامین می‌شود. نرخ جدید بهای خدمات حمل و نقل مسافر به‌طور میانگین ۳۵ درصد افزایش یافته است که البته این افزایش در صورت منطقی تا ۹۰ درصد هم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. جلالی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد در اختیار بخش خصوصی است، اظهار کرد: از مجموع ۷۵۸اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، ۴۷۵ دستگاه به بخش خصوصی اختصاص دارد و بقیه آن در اختیار بخش دولتی است.

از مجموع اتوبوس‌های بخش‌خصوصی، قرارداد ۶۷ دستگاه به اتمام رسیده و آنها موافق ادامه همکاری با شرایط فعلی نبودند و با توجه به اینکه ما قادر به خرید اتوبوس‌های جدید نیستیم، باید افزایش طوری می‌بود که بخش خصوصی بتواند قسمتی از هزینه‌های سنگین خود را تامین کند از این رو برای ارائه و ادامه خدمات‌رسانی توسط ناوگان بخش خصوصی و عدم بروز مشکل باید رضایت این تعداد را برآورده کنیم. وی افزود: بر این اساس برابر مصوبه شورای شهر تبریز و تایید فرمانداری و نهادهای ذی‌ربط، پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری نرخ جدید بهای خدمات حمل‌ونقل مسافر به‌طور میانگین ۳۵ درصد افزایش یافته که در قیاس با هزینه‌های تمام شده، مبلغ زیادی نیست. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: این میزان افزایش معقول است چراکه هزینه نگهداری اتوبوس‌ها بسیار بالا است و قیمت بعضی از اقلام تعمیراتی و مصرفی تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد تبریز و حومه ۳۳۴ دستگاه اتوبوس بالای ۱۰ سال عمر فعالیت دارد که باید از رده خارج شود اما فعلا با تعمیرات دوره ای، این تعداد اتوبوس سرپا و فعال هستند. این تعمیرات هزینه‌هایی را برای شرکت واحد در پی دارد که در کنار دیگر هزینه‌های جاری، هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

جلالی اظهار کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ به جز تعدادی اتوبوس که تمام هزینه‌های آن به‌صورت ۱۰۰ درصدی توسط شهرداری تامین شده است هیچ خرید اتوبوسی از طرف دولت برای شرکت واحد تبریز صورت نگرفته است و دولت نیز درصد مشخص خود را برای خرید اتوبوس جدید پرداخت نکرده است. در کنار این موضوع، ماهانه ۴۵۰ میلیون تومان یارانه به اتوبوس‌های بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم. برای هر دستگاه اتوبوس، ۳ میلیون تومان هزینه بیمه پرداخت می‌کنیم و مواردی همچون مدیریت، نظارت، کنترل دوره‌ای و تعرفه‌زنی برای شرکت واحد هزینه بر است که همه این هزینه‌ها را شهرداری پرداخت می‌کند. جلالی گفت: در صورت تحقق انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال امکان خرید و راه‌اندازی حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی‌بوس جدید برای سال ۹۸ وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 20 فروردین 98، شماره: 3512656


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
یعنی الان قیمت بلیتهاشون ارزونه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین