پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی با حضور محمد نادری مدیر بنیاد روایت فتح، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان، خانواده معزز شهدا و جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.
شعار سال : مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی با حضور محمد نادری مدیر بنیاد روایت فتح، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان، خانواده معزز شهدا و جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

او ۳۴ سال پیش، مصیبت‌های غرب زدگی را معرفی کرد
در این مراسم، محمد نادری مدیر بنیاد روایت فتح ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: امروز برای گرامیداشت شهید آوینی و محمدسعید یزدان پرست گردهم آمده ایم. شهید آوینی با قلم و نگاهش پا در میدان جهاد گذاشت و با هنرش صداقت، شرافت و انسانیت را ترسیم کرد.

وی افزود: شهید آوینی هنر را در جای خودش نشاند؛ هنری که به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام فقرا، اسلام پابرهنگان و تازیانه خوردگان است. شهید آوینی توانست هنر زیبا و پاک را در تاریخ هنر ایران نمایان کند.

در ادامه دو قطعه در وصف سیدالشهدا (ع) و شهید مرتضی آوینی توسط گروه تواشیح جوانان و نوجوانان انقلابی اجرا و به روح مقدس شهدا تقدیم شد.
او ۳۴ سال پیش، مصیبت‌های غرب زدگی را معرفی کرد
در ادامه سردار علیزاده همرزم و یار دیرینه شهید آوینی و شهید یزدان پرست طی ایراد سخنانی اظهار کرد: شاید خیلی از مردم شهید آوینی را به عنوان فیلمبردار و مستندساز بشناسند اما مقام معظم رهبری او را به عنوان سید شهیدان اهل قلم معرفی کرده است.

وی افزود: شهید آوینی در سال ۶۴ در مجله ها پاورقی می نوشت، مطلبی درباره غرب زدگی نوشته بود  و مصیبت های این پدیده را معرفی کرد، که مطلب به این شرح است: خلاف آنچه بسیاری می پندارند آخرین مقابله ما نه با دموکراسی غرب بلکه با اسلام آمریکایی است.

سردار علیزاده ادامه داد: اکنون ما در این چهل سال متوجه شدیم که اسلام آمریکایی چه بلایی بر سر اسلام ناب آورده است.

این سردار دفاع مقدس در خصوص آخرین خاطره خود با شهید آوینی و یزدان پرست گفت: سال ۷۲ به تهران آمدم، با شهید یزدان پرست تماس گرفتم و به او گفتم که میخواهم شما را ببینم، سعید گفت من در حال حاضر با گروه روایت فتح برای کار در سفر هستم پس از بازگشت به دیدارت می آیم.

وی ادامه داد: شب نوزدهم فروردین گوینده خبر تلویزیون اعلام کرد راوی روایت فتح به همراه مهندس محمدسعید یزدان پرست به درجه رفیع شهادت نائل شدند. با شنیدن این خبر قلبم به دردآمد، اما شب که در خواب عده ای از رزمندگان را در حال بازگشت از دیدار امام زمان (عج) دیدم و یک نفر گفت که سعید به آقا گفته است سر ما فدای قدم های شما، غمی که در قلبم بود به شادی تبدیل شد.

او ۳۴ سال پیش، مصیبت‌های غرب زدگی را معرفی کرد
در ادامه از چهره های هنر انقلابی تقدیر شد، بهرام محمدی فرد عکاس خبری و هشت سال دفاع مقدس، پرویز رمضانی صدابردار گروه مستند روایت فتح، حسین مسافر آستانه نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدیر فرهنگی، محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان، محمدرضا ابوالحسنی نویسنده، پژوهشگر و مستندساز و سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری لوح و یادبود مراسم را دریافت کردند.

سپس هشتمین سری از مجموعه عکس های هشت سال دفاع مقدس به کوشش محمدحسین حیدری عکاس دفاع مقدس رونمایی شد.
یامین پور:شهید آوینی قدرت رسانه را سه دهه پیش متذکر شد

در ادامه وحید یامین پور نویسنده و فعال رسانه ای ضمن اشاره تاثیر شهید آوینی بر انقلاب اسلامی گفت: در رسانه های غربی می شنوید که دشمنان می گویند انقلاب اسلامی اقتدار و مشروعیت نخستین خود را ندارد، اما چه چیزی این اقتدار و مشروعیت را تعیین می کند؟ این اقتدار چگونه سنجیده می شود؟

وی افزود: قدرت هر نظام بر سه پایه زور، پول و قدرت هدایت افکار استوار است، البته هرچه به زمان امروز نزدیک می شویم ضریب این سه مولفه تغییر می کند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سال ۸۸ گمان می کرد ایرانی که موشک، نفت و قدرت نظامی دارد از همه آفت ها دور خواهد ماند اما در سال ۸۸ متوجه شد که کسانی در خارج از کشور هستند که افکار شهروندان ایرانی را هدایت می کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی تشریح کرد: اولین کسی که این خطر را تذکر داد شهید آوینی بود، ما امروزه توانسته ایم تذکر او را درک کنیم، برای مثال شهید آوینی یادداشتی در مورد ویدئو دارد، زمانیکه ویدئو برای جامعه ما تبدیل به معضل شده بود، شهید در یادداشتی نوشت چیزی که شما باید از آن بترسید ویدئو نیست، چیزی است که فعلا نیامده، جهانی است که میخواهد ارزش های شما را در خود حل کند.
او ۳۴ سال پیش، مصیبت‌های غرب زدگی را معرفی کرد
یامین پور ادامه داد: در حال حاضر با پدیده ای به نام جامعه شبکه جهانی روبرو هستیم که مرزهای هویت های محلی ایران را از بین برده است، شهید آوینی نخستین موذنی بود که اذان را در گوش ما خواند.

وی تاکید کرد: راهی که سید شهیدان اهل قلم پیش روی ما گذاشته است از مسیر تربیت انسان مطیع ارزشی و انقلابی عبور می کند، جمهوری اسلامی باید فرزندانی با تفکر انتقادی و مبارز با نظام استکبار تربیت کند و خوشبختانه همچنان ظرفیت های انقلابی فعال و در اوج هستند.
در این مراسم محمود آزادنیا تصویری از لحظه شهادت شهید آوینی را بر روی بوم سفید نقاشی کرد.

گفتنی است مراسم با اقامه نماز جماعت به پایان رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:20فروردین1398 ،کدخبر:6892199،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
صدا و سیما تمام برنامه های قدیمی و خاطره ساز رو دیکه پخش هم نمیکنه تا خیلی چیزها برای مردم ماندکار بمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین