پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت ارتباط با مردم و روان سازی خدمت رسانی به آنان باید در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد.وی مسئله کمبود تفریحگاه و تفرجگاه در شهر را با میزان نشاط و شادابی اجتماعی مردم مرتبط دانست و به موضوع زیباسازی ورودی شهرهای خراسان جنوبی و راه اندازی هرچه سریع تر فرهنگسرای بیرجند اشاره نمود و احیای بافت فرسوده شهری بیرجند با همکاری و مشارکت مردم را مورد تاکید جدی قرار داد .
شعار سال :استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت ارتباط با مردم و روان سازی خدمت رسانی به آنان باید در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد.

 محمد صادق معتمدیان در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: شهرداری ها جزو دستگاه هایی هستند که بیشترین میزان ارتباط با مردم را دارند، از این رو تقویت ارتباطات مردمی نقش بسزایی در رضایت مندی مردم از کلیت نظام اداری خواهد داشت.

وی اشاره به نبود تفرجگاه یا تفریحگاه های متناسب با شان مردم فرهنگی استان در مرکز و شهرستان های تابعه استان تاکید کرد: باید یک تفرجگاه مناسب و در خور شان مردم استان احداث شود این در حالیست که این آمادگی وجود دارد تا مساعدت ها و کمک های لازم در این رابطه به انجام برسد.

مقام عالی دولت در استان، کمبود تفریحگاه و تفرجگاه در شهر را با میزان نشاط و شادابی اجتماعی مردم مرتبط دانست و تصریح کرد: بخشی از دلایل کم بودن نشاط اجتماعی در استان به دلیل کمبود مکان مناسب تفریحی است تا مردم بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

وی ضمن تاکید بر زیباسازی ورودی شهرهای خراسان جنوبی گفت: مرکز استان به عنوان مهمترین شهر و پیشانی استان باید در حوزه زیباسازی ورودی ها بیش از پیش تلاش کرده و برنامه ای اجرایی در این زمینه ارائه کند.

معتمدیان احصا و اولویت بندی برنامه های شورای اسلامی و شهرداری بیرجند در این رابطه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این برنامه ها با برآورد اعتبار مورد نیاز احصا و طبقه بندی شود و با یک کار تیمی و استفاده از ظرفیت های موجود در تمام دستگاه های اجرایی باید به سمت اهداف پیش بینی شده حرکت کرد.

استاندار خراسان جنوبی به کمبود فضای سبز در استان به ویژه بیرجند اشاره کرد و گفت: میزان فضای سبز موجود در بیرجند با سایر مراکز استان ها در کشور قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر شهرداری، اداره کل منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط باید تلاش کنند تا کمبودهای موجود در این رابطه به حداقل کاهش یابد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه در سال جاری باید 2 میلیون اصله نهال در مرکز استان تولید شود اظهار داشت: احداث گلخانه های صنعتی در استان نیز از دیگر مواردی است که می بایست از سوی متولیان حوزه عمران شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر کاشت و ترویج گونه های گیاهی منطبق بر اقلیم و آب و هوای منطقه و استان یادآور شد: شهرداری بیرجند به عنوان متولی زیباسازی مرکز استان باید با سایر شهرداری های شهرهای بزرگ کشور از حیث کاری تعامل بهتر و بیشتری برقرار کند و از تجارب و اقدامات آنها نیز برای انجام امور مشابه الگوگیری نماید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه باید برنامه داشته باشیم افزود: باید با انسجام و همدلی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمامی دستگاه های اجرایی استان در راستای پاسخگویی به مطالبات و نیازمندی های مردم عزیز استان در زمینه رضایت و نیز نشاط اجتماعی بیش از پیش تلاش کرد و شهرداری ها به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، بیشترین و مهمترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه شهرداری ها دارای شرح وظایف و ماموریت های بسیار زیادی هستند گفت: در حوزه خدمات شهری و نیز زیباسازی و توجه به مبلمان شهری اقدامات مناسب و بهتری باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی احیای بافت فرسوده شهری بیرجند با همکاری و مشارکت مردم را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: با توجه به اینکه این امر مورد تاکید رئیس جمهوری محترم قرار داشته و اعتبارات مناسبی نیز در سطح ملی به این امر اختصاص یافته، لازم است تا شهرداری بیرجند در کنار سایر دستگاه های متولی در خصوص جذب اعتبارات طرح باز آفرینی شهری برنامه ریزی و اقدام لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی به سابقه و پیشینه فرهنگی این استان اشاره و بیان کرد: این استان خاستگاه علما و دانشمندان بسیار زیادی است از این رو پروژه خانه فرهنگ و هنر اسلامی به عنوان یک پروژه مهم استانی در سال جاری باید وارد فاز اجرا شود.

وی با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر فرهنگسرای بیرجند گفت: اقدامات فرهنگی در این استان باید متناسب با شان و جایگاه مردم فرهنگی و سابقه غنی مردم این منطقه در حوزه فرهنگ باشد.

معتمدیان بر اجرای طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مراحل مقدماتی اجرای این طرح فراهم شده است این مهم باید هرچه سریع تر به صورت کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید به سمت منابع درآمدی جدید و پایدار حرکت کند تصریح کرد: ایجاد و خلق منابع جدید درآمدی از طریق سرمایه گذاری در پروژه های شهری باید سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد.

در این نشست که با حضور فرماندار، شهردار بیرجند و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند برگزار شد، هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر به ارائه نظرات، مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:4 اردیبهشت1398،کدخبر:837911،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین