پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: متأسفانه بیکاری در استان لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل‌شده ‌و حادثه سیل نیز بر بیکاری استان افزوده که باید در این زمینه فکر اساسی شود.

شعارسال: نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: متأسفانه بیکاری در استان لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل‌شده ‌و حادثه سیل نیز بر بیکاری استان افزوده که باید در این زمینه فکر اساسی شود.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با تشکلات کارگری و کارفرمایی که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد ضمن تبریک روز کار و کارگر اظهار داشت: واقعیت امر این است که مظلوم‌تر از قشر کارگر نیست، هر کس مدافعی دارد ولی متأسفانه کارگران مظلوم هستند.

وی افزود: اگر بخواهد حقوق عقب بیفتد حقوق کارگران عقب‌افتاده و اگر کمترین افزایش حقوق باشد برای کارگران است ولی اگر خدماتی درشت ارائه شود برای درشت‌ها است و کوچک‌ترین خدمت برای کارگران است و به همین دلیل بوده که اقتصاد دچار مشکل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: وقتی کسی 18 میلیون تومان حقوق بگیرد و یک کارگر یک‌میلیون تومان حقوق بگیرد آیا این اقتصاد درست می‌شود؟ علت مشکلات این است که ما ارزش کار و کارگر را درک نکرده و فرهنگ کار را در جامعه نهادینه نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: در طول تاریخ کسی را نمی‌توان پیدا کرد که کامل‌ترین و بافضیلت‌ترین انسان‌ها باشد جز پیامبر(ص) که دستی غیر از دست کارگر را بوسه نزده است، اگر این عمل پیامبر(ص) است معلوم می‌شود که چقدر برای کارگر ارزش قائل شده است اما ما چقدر برای قشر کارگر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تقسیم اعتبارات کرده‌ایم؟

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: در اسلام کار ارزش است و تنبلی، سستی و سهل‌انگاری نهی می‌شود؛ پیامبر(ص) اگر کسی سستی می‌کرد و به دنبال کار نبود می‌فرمود که از چشم من افتادی که این نشان از ارزش قائل شدن برای کار است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه در هر کشور به کار و کارگر بستگی دارد و اگر همه کارگر شوند کشور توسعه پیدا می‌کند و تا همه کارگر نشوند استقلال ما حفظ نمی‌شود؛ نمونه آن در حادثه سیل همه کارگر شدن و گل‌ولای پاک‌سازی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: اگر می‌خواهیم رونق تولید حفظ شود باید همه کارگر شوند؛ امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است ولی آیا کارگرانی که در چند کارخانه مشغول کارند رونق تولید ایجاد می‌شود؟ وقتی رونق تولید ایجاد می‌شود که همه مهندسان، کارمندان و کارشناسان همه به میدان بیایند و آن‌وقت است که رونق تولید ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر بانک‌ها، کارشناسان، طلاب و ... همه به سمت کار بیایند آن‌وقت است که رونق تولید ایجاد می‌شود؛ آمریکا به دنبال تحریم شدید اقتصادی است و ادعا دارد که نفت ما را به صفر برساند، راه مقابله با تحریم امریکا تقویت فرهنگ کار و کارگری است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: اگر همه ما ید واحده باشیم و به سمت کار و کارگری روی بیاوریم آمریکا را به‌زانو درمی‌آوریم ولی اگر غیرازاین باشد آمریکا به هدفش می‌رسد.

وی عنوان کرد: همه باید زحمت بکشیم و کوشش کنیم و دست بیگانگان را قطع کنیم؛ اگر امروز در ژاپن تولید است به خاطر این است که تن به کار مفید می‌دهند؛ ما رونق تولید را نباید از کارگر ساده انتظار داشته باشیم چراکه رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: اگر فرهنگ کار نهادینه شود آن‌وقت است که کار ارزش پیدا می‌کند؛ مقام معظم رهبری فرمودند کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است که مخاطب مقام معظم رهبری جامعه و مردم است.

وی تصریح کرد: این سیل یک آزمون بود برای همه، وقتی یک فرمانده در گل می‌رود و بیل به دست می‌گیرد سرباز نیز باجان و دل کار می‌کند؛ وقتی یک روحانی برای پاک‌سازی سیل می‌رود اثر می‌کند، در کار، کارخانه، بازار و کسب‌وکار نیز به همین شکل است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: باید این تحریم آمریکا را یک فرصت بدانیم، مشکلات اقتصادی باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل شود؛ امارت، عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس اقتصاد مصرفی دارند که اقتصاد ذلت‌بار است و ما باید از این درس بگیریم.

وی گفت: اقتصاد با حفظ عزت ملی با تکیه‌بر کار و کارگری است، عزت ملی ما درگرو حمایت از کار و کارگر است؛ چرا نباید یک کارگر امنیت شغلی داشته باشد، امنیت شغلی بزرگ‌ترین مشکل برای کارگر است چراکه وقتی امنیت شغلی نباشد دیگر دلسوزی و جدیت در کار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: حادثه‌ای که در ازنا برای کارگران رخ داد دل‌خراش بود و باید برای کارگران ارج نهیم و امنیت شغلی ایجاد کنیم، حداقل تقاضا این است که افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم جامعه باشد.

وی افزود: امنیت شغلی و افزایش حقوق باید متناسب با تورم و مشکلات جامعه باشد و از کارگران حمایت شود؛ متأسفانه بیکاری در استان لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل‌شده است، این حادثه سیل نیز بر بیکاری استان افزود که باید در این زمینه فکر اساسی شود و این موضوعات سبب شده که سرمایه‌گذاری در استان کاهش پیدا کند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: برای استان لرستان دو چیز بزرگ‌تر و عبادت بوده که آن ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است، اگر دولت بستر لازم اشتغال را ایجاد کند مردم برای خودشان شغل ایجاد می‌کنند؛ اشتغال و سرمایه‌گذاری راه نجات استان لرستان است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار : 11اردیبهشت 98، کد خبر:www.tasnimnews.com ،2001916 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین