پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) ما را به هفت چیز شامل تقوای الهی، پرهیز از شبهات، تلاش و کوشش در راه خدا، راست گویی، ادای امانت، سجده‌های طولانی برای خدا و خوش خلقی با همسایگان دعوت می‌کند.
شعار سال: نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه انتصابات بدون شایسته سالاری خلاف اهداف نظام است، گفت: نسبت مسئولان با مردم مساوی است.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) ما را به هفت چیز شامل تقوای الهی، پرهیز از شبهات، تلاش و کوشش در راه خدا، راست گویی، ادای امانت، سجده‌های طولانی برای خدا و خوش خلقی با همسایگان دعوت می‌کند.

مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند

وی با بیان اینکه ایشان می‌فرماید که شیعیان با این صفات زینت ما باشید و کاری نکنید که افعال شما را به نام ما بنویسند، عنوان کرد: ایشان تاکید دارند که شیعیان مایه سربلندی و افتخار اهل بیت (ع) باشید و ما می‌توانیم با تبعیت از این آموزه‌ها، کاری کنیم که افتخار برای ائمه اطهار (ع) باشیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا، ایران و لرستان، گفت: استان در حال حاضر در وضعیت زرد این بیماری است و روزانه جمعیت زیادی در حال تلاش هستند تا بتوانند جان مردم را حفظ کنند، قوت امت اسلامی را حفظ کنند و در مقابل این ویروس امت اسلامی تضعیف نشود.

حجت الاسلام شاهرخی، عنوان کرد: در این راستا کاری کنیم که در اجتماعات خود موجب تضعیف امت اسلامی نشویم، هنوز اجتماعات در بعضی از مجالس ترحیم مقبول نیست، اجتماعاتی وجود دارد که مضر و آسیب زا است، خواهش ما این است که در همه اجتماعات این امر رعایت شود تا نماز جمعه که به همه تعلق دارد تعطیل نشود.

ضرورت برخورد مستمر قوه قضائیه با بر هم زنندگان امنیت در جامعه

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از نیروی انتظامی، بیان داشت: این روز‌های نیروی انتظامی به محله‌هایی ورود پیدا کرده که در این محله‌ها افرادی امنیت جامعه را سلب می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با قدرت و برنامه برای مقابله با افرادی که جامعه را دچار آسیب‌های اجتماعی کرده و امنیت را از جامعه و مردم سلب می‌کنند، ورود پیدا کرده است، افزود: مردم می‌خواهند که این برنامه با قدرت ادامه پیدا کند، البته حلقه قبل از مقابله و برخورد، بحث پیشگیری است و باید مؤسسات فرهنگی و تربیتی از همان آغاز اصول تعلیم و تربیت اسلامی را حاکم کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه کسانی که خطا کار هستند فرزندان ایران اسلامی هستند و باید کاری کنیم تعداد این‌ها به حداقل برسد، تصریح کرد: مؤسسات فرهنگی، تعلیمی و تربیتی قبل از ورود نیروی انتظامی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند که یکی از آن‌ها بحث تولید و اشتغال است، طبیعتاً اگر جوانی به کار مشغول بوده و در کنار خانواده باشد فرصت آسیب اجتماعی را پیدا نمی‌کند.

وی، گفت: قبل از ورود نیروی انتظامی باید برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اجرا شوند، قوه قضائیه هم باید با اقتدار، بدون خشونت، با عدل و انصاف با کسی که مسلحانه امنیت جامعه را سلب می‌کند، به خیابان و کوچه ورود می‌کند و قمه کشی می‌کند برخورد کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، تاکید کرد: البته تا به حال هم چنین بوده، اما باید مستمرا و بدون وقفه این برخورد‌ها ادامه پیدا کند تا افراد بدانند این نوع حرکات و رفتار برای آن‌ها هزینه دارد و برای دیگران درس عبرت شود.

نسبت مسئولان با مردم مساوی است

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه منزلت اجتماعی، مسئولیت داشتن، محل مراجعه مردم بودن و تلاش برای رفع نیاز‌های مردم یک موهبت الهی است، افزود: در راه پیشرفت، امور و سازندگی مردم باید تلاش و کوشش شود.

وی با بیان اینکه هر کس در هر جایگاهی که هست، این جایگاه را فرصتی برای ادای امانت بداند، بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه، استانداران، فرمانداران، شهرداران، مدیران، نمایندگان و… نسبتشان با مردم مساوی است، این‌ها نقطه وسط دایره هستند و مردم کسانی هستند که در اطراف این دایره هستند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، گفت: این گونه نیست که یکی تلقی کند، چون فردی با، ولی فقیه، فرماندار، شهردار و… نسبتی دارد پس این فرد نزدیک‌تر است و باید به طور مثال در جذب نیرو، اشتغال، امتیازها، مزیت‌ها و… به او توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی نقطه وسط دایره هستند و نسبتشان با همه مردم مساوی است، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی این امر باید به دقت مورد ملاحظه و توجه قرار بگیرد.

انتصابات بدون شایسته سالاری خلاف اهداف نظام است

وی، افزود: اینکه، کسی تصور کند که زمانی در یک ستاد انتخاباتی فعال بوده است، یا تغییر و جابجایی انجام شده، یکی رفته و دیگری آمده است، بدون شایسته سالاری بخواهد در منصبی به کار مشغول شود، خلاف اهداف جمهوری اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این امر با عدالت سازگار نیست، عنوان کرد: اگر منصوب، ولی فقیه باشد، با عدالت سازگار نیست، اگر منصوب نماینده باشد با عدالت و سوگندی که نماینده در مجلس خوانده سازگار نیست، اگر در قوه مجریه باشد با امانتی که سپرده شده سازگار نیست، بنابر این ما در گام دوم انقلاب قطعاً باید به این سمت و سو برویم.

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: البته گاهی اسامی پخش می‌شود که فردی در فلان جا با چه کسی نسبت دارد، این‌ها را با مسئولان امر و بازرسی صحبت کرده‌ایم که وظیفه دارید این‌ها را بررسی و تحقیق کنید، این نیست که هر چه گفته شد، نوشته شد و در فضای مجازی آمد، از صحت برخوردار است، مرجع رسیدگی باید این‌ها را روشن کند که صحت و سقم قضایا روشن شود، هوشیار و بیدار باشیم در گام دوم انقلاب مانع این رویداد‌ها اگر وجود داشته، باشیم.

وی، بیان داشت: بنابراین، ولی فقیه، استانداران، فرمانداران، مدیران، شهرداران… نقطه وسط دایره هستند و نسبتشان با همه مردم مساوی است، قانون و ضوابط حرف اول را می‌زند، اگر کسی هم تخطی و خطا کند، نظام اسلامی به موقع با آن برخورد خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه البته این برخورد‌ها شده و می‌شود، اما گاهی نیاز نیست که رسانه‌ای شود، افزود: کسی جایی می‌خواهد به مسئولیتی برسد می‌گویند که شما شایسته این مسئولیت نیستید، اما دیگر علنی گفته نمی‌شود که شما چرا شایسته نیستید، در نظام اسلامی قطعاً این رسیدگی‌ها بوده و هست، البته در گام دوم انقلاب باید با ملاحظه و دقت بیشتری این گام برداشته شود.

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن دهه فجر اشاره کرد و گفت: در ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب، در حال تلاش و حرکت به سوی آرمان‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه روشن بوده و هست که حکومت پهلوی به دولت‌های بیگانه وابسته بوده است، افزود: وقتی که رضا و محمدرضای پهلوی را انگلیس و آمریکا بر سر کار آوردند مشخص است که دنبال‌های آن‌ها هم این چنین بوده‌اند، در انتخابات نخست وزیر و… بیگانگان دخالت داشتند و در مقابل استقلال در نظام جمهوری اسلامی جز قانون اساسی شمرده شده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، گفت: در دهه فجر، برنامه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد‌های فرهنگی، آموزشی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و… باید اقدامات صورت گرفته را برای مردم بازگو کنند.

زندگی فاطمه (س) برای دختران و بانوان راهگشا است

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س)، گفت: زندگی این بانوی مکرمه برای دختران و همه بانوان راهگشا است، در عصری که غرب زده‌ها و انسان‌های منحرف به دنبال این هستند که جامعه جهانی را به سمت ابتذال ببرند، آشنایی با ابعاد شخصیتی این بانوی مکرمه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه رفتار احترام آمیز همراه با محبت به پدر بزرگوار، تواضع، ادب و فروتنی نسبت به پدر و مادر از سوی ایشان، مورد نیاز جامعه امروز ما است، افزود: ایشان هشت سال در کنار پدر و در راه اسلام کوشش کردند، سه سال در شعب ابی طالب رنج‌ها، آزار مشرکین و منافقین را در کنار پدر تحمل کردند، هر اذیت و آزاری که به پدر وارد می‌شد این بانوی مکرمه در کنار پدر قرار می‌گرفت و او را کمک می‌کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، تصریح کرد: در ازدواج با امام علی (ع) به مال دنیا پشت پا زد و ما حصل این ازدواج امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، زینب کبری (س) و ام کلثوم (س) بود، پیامبر اسلام می‌فرماید اگر علی (ع) نبود فاطمه (س) همتایی برای ازدواج نداشت چرا که ملاک ازدواج ایشان، ایمان بود.

حجت الاسلام شاهرخی، تاکید کرد: ملاک ازدواج برای بانوان و دختران ما ایمان، تفاهم در زندگی مشترک، تقسیم کار در منزل، همسر داری، تشویق فرزندان به فرا گیری و آموزش، ساده زیستی و پرهیز از تجملات و… باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1399، کدخبر: 5133624، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین