پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
معاون فضای مجازی قوه قضاییه گفت: اگر سلبریتی‌ها تا امروز هم متوجه حساسیت عملکرد خود در فضای مجازی نبودند، از این به بعد متوجه خواهند شد.

شعارسال: جاویدنیا درباره پست توییتری اخیر مهناز افشار گفت: قطعا سلبریتی‌ها تاثیر جدی در این قضایا دارند و باید خیلی در مطالبی که منتشر می‌کنند، دقت کنند.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: در منابع خبری خود باید دقت کنند چون می‌دادند کوچکترین صحبتی که داشته باشند، تاثیرگذار است.

جاویدنیا در پاسخ به این سوال که این توییت مربوط به منافقین بوده و مهناز افشار بازنشر کرده است و اینکه آیا قرار نیست پرونده‌ای تشکیل شود، ادامه داد: بله متاسفانه.اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال انجام است و بیان برخی موارد باعث می‌شود کار لطمه بخورد و قطعا در این فضا دنبال اجرای قانون هستیم و هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.

وی گفت:علی‌القاعده دستگاه قضایی تا زمانی که پرونده‌ای تشکیل نشده باشد و برخوردی انجام نشود، مجاز به بیان نیست زیرا در جامعه التهاب ایجاد می‌شود و باید اجازه دهیم این موضوع طبق روند منطقی خود پیش برود.

جاویدنیا اضافه کرد: قطعا خود این شخصیت‌ها نیز متوجه حساسیت‌های موضع‌گیری‌های خود در فضای مجازی هستند و باید در منابع خبری خود دقت کنند.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: باید سواد فضای مجازی افزایش یابد و هر خبری را منتشر نکنیم زیرا باید هم پاسخگوی قانون و هم وجدان عمومی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که توییت مهناز افشار قاتل را برای قتل تحریک کرده است گفت: اینها مسائل قضایی است و باید بررسی شود و در مسائل قضایی نمی‌توان بر مبنای موجی که راه افتاده اقدام کرد. ممکن هم است این موج صحیح باشد اما باید بررسی شود و به عنوان دستگاه قضایی نمی‌توانیم آنچه در افواه عمومی وجود را تایید و بر مبنای آن حکم صادر کنیم. تمام این موارد باید بررسی کارشناسی دقیق شود و اگر بنابر برخورد قضایی باشد، روند اطلاع‌رسانی خاص خود را دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین ، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1398 ، کدخبر: 349915 : www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین