پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۵۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شیوه پرداخت شهریه توسط دانشجویان افغان توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سال: منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در واکنش به این موضوع که شهریه دانشجویان افغان در ایران بنا شد به ریال پرداخت شود، اما طبق گفته برخی دانشجویان شهریه‌ها به دلار اخذ می‌شود، گفت: آن دسته از دانشجویان افغان که شهریه را بر اساس دلار پرداخت می‌کنند، باید طی نامه‌ای اعلام کنند که از کدام دانشگاه هستند تا بررسی‌های لازم برای رسیدگی به مشکل آنها صورت بگیرد. همچنین باید قید شود که چه زمانی به ایران ورود پیدا کرده‌اند و در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وزیر علوم ادامه داد: این مساله شامل دو گروه می‌شود؛ گروه اول دانشجویانی هستند که والدینشان اهل افغانستان‌اند، اما در ایران ساکن هستند و از اینجا درآمد دارند. گروه دوم دانشجویانی هستند که والدینشان در کشورافغانستانهستند، اما خودشان برای تحصیل به ایران آمده‌اند و این گروه جزو آن گروهی نیستند شهریه را به ریال پرداخت می‌کنند. پرداخت شهریه به صورت ریالی صرفا برای آن دسته از دانشجویانی است، که والدین‌شان از ایران درآمد دارند.

غلامی با بیان اینکه آن دسته از دانشجویان افغان که مشکل پرداخت شهریه به دلار را دارند، باید به صورت مکتوب مشکل‌شان را بیان کنند، گفت: دانشجویانی که پدر و مادرشان در ایران هستند و اینجا مشغول به کارند، مساله‌شان رابه ما منتقل کنند تا ببینیم که اگر اقامت قانونی دارند، کمکشان کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: دانشجویان می‌توانند از طریق معاونت بین‌الملل وزارتخانه و یا از طریق سازمان امور دانشجویان قسمت "دانشجویان خارجی" این مشکل را پیگیری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 11 اردیبهشت 98، کد مطلب: 1255339: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
مگه افغانی ها دانشگاه هم میرن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین