پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
پس از تأکید فرمانده کل قوا در دیدار با فرماندهان برتر ناجا، پلیس تمهیدات ویژه خود را جهت جلوگیری از خرید و فروش سلاح آغاز کرد.

شعارسال: با توجه به اینکه خرید و فروش سلاح در کشور ما غیرقانونی است و این عمل جرم و هم خریدار و هم فروشنده اسلحه مجرم محسوب می‌شوند، اما متاسفانه در برخی از مواقع شاهد جنایاتی مبنی بر تیراندازی و کشته شدن فرد یا افرادی در کشور می‌شویم.

اگر بخواهیم نمونه‌ای بارز از این جنایات را نام ببریم، می‌توان به کشته شدن وکیل پایه یک دادگستری که هفته گذشته مقابل دفتر وکالت خود در شمال پایتخت مورد هجوم فردی قرار گرفت و با شلیک 8 گلوله اسلحه کلت کمری از پای در آمد؛ اشاره کرد یا حادثه‌ای که در استان همدان به وقوع پیوست و در آن طلبه جوان همدانی که امام جماعت مسجد حاج کربعلی و مدیر کتابخانه مرحوم دامغانی همدان بود، با حمله افرادی مسلح در مقابل حوزه علمیه به قتل رسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان برتر ناجا، «جلوگیری از خرید و فروش سلاح» را یکی دیگر از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمردند و افزودند: در برخی کشور‌ها مانند آمریکا، خرید و فروش سلاح به علت منافع مافیای کمپانی‌های اسلحه‌سازی آزاد است و برای مردم آن مشکل‌ساز است، اما در کشور ما که چنین مشکلی وجود ندارد و خرید و فروش سلاح ممنوع است، باید جلوی آن گرفته شود.

رهبر معظم انقلاب ضمن تأکید بر جلوگیری از خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، گفتند: قاتل روحانیِ همدانی در صفحه اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده است که مقابله با این گونه موارد وظیفه نیروی انتظامی است.

حال با توجه به این موضوع سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص تأکید رهبر معظم انقلاب بر پیگیری پلیس در خصوص خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، اظهار کرد: پیش از رخ داد حوادث اخیر نیز پلیس فتا در تهران پیگیر این موضوع بوده و رصدها و پایش‌های اطلاعاتی خود را انجام داده است.

وی افزود: در صورت شناسایی مواردی در این خصوص در پایتخت پلیس برخورد‌های قانونی و قاطع خود را اعمال خواهد کرد و در صورت مواجهه با موارد این چنینی در خارج از محدوده جغرافیایی پایتخت نیز برای بررسی موضوع با هماهنگی پلیس فتا مراکز استان‌های کشور به پرونده‌ها ورود خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه تعدادی از این صفحات فروش سلاح، صرفا مربوط به خرید و فروش اسلحه نمی‌شوند و در زمینه فیشینگ و کلاهبرداری فعال هستند، تصریح کرد: با توجه به دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری، فعالیت ما جهت بررسی این موضوع در فضای مجازی بیشتر از گذشته شده است.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه تا کنون پلیس فتا با موضوع فروش سلاح در فضای مجازی در پایتخت مواجه نشده و دستگیری در این خصوص انجام نشده است، خاطرنشان کرد: فعالیت ما به گونه‌ای است که یک سری از اماکن را رصد و مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت مواجه با افراد دخیل در این جرم که محل سکونتشان در خارج از شهر تهران است، با برقراری ارتباط با پلیس فتا مراکز استان‌ها پیگیر تمام موارد هستیم.

در همین رابطه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: موضوع سلاح، شبه سلاح و حتی جرایم مرتبط با سلاح جزء خط قرمز‌های پلیس است و با تأکیدی که فرمانده معظم کل قوا در دیدار با فرماندهان برتر ناجا داشتند، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: اشخاصی که در راستای خرید و فروش سلاح فعالیت دارند، باید بدانند که پلیس با این موضوع به طور جدی‌تر و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: برای پلیس تفاوتی ندارد که خرید و فروش سلاح از چه نوع باشد، چه سلاح خریداری شده از نوع جنگی، شکاری غیرمجاز و یا حتی شبه سلاح باشد، حتما با متخلفان برخورد خواهیم کرد؛ چرا که این موضوع جزء مواردی است که موجب رعب و وحشت در بین افراد جامعه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی کشفیات سلاح توسط پلیس پایتخت در سال 97 نسبت به سال 96، گفت: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز این موضوع توسط پلیس پایتخت پیگیری شد، اما در حال حاضر با تاکید رهبر معظم انقلاب به طور ویژه وارد این مسئله شده‌ایم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2003587: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین