پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
موضوع افسارگسیختگی فضای مجازی خصوصا اینستاگرام که حالا تبدیل به یک پاتوق برای حضور لات ها و اراذل و اوباش شده از جمله مواردی است که بایستی حتما به آن توجه جدی صورت گیرد.
شعار سال: موضوع افسارگسیختگی فضای مجازی خصوصا اینستاگرام که حالا تبدیل به یک پاتوق برای حضور لات ها و اراذل و اوباش شده از جمله مواردی است که بایستی حتما به آن توجه جدی صورت گیرد.

فضای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر محیط یله و رهایی است تا جایی که قاتلان در آن بی هیچ ابایی از قتل خود سخن می گویند. در همین زمینه دیروز حادثه تلخ تیراندازی به یک طلبه در همدان که به کشته شدن وی منجر شد افکارعمومی را جریحه دار کرد. اما قاتل کسی نبود جز یکی از اراذل و اوباشی که در فضای اینستاگرام فعالیت زیادی داشت و شواهدی که از پست های اینستاگرامی فرد مذکور مشاهده می شود وی یکی از دوستان «وحید مرادی» یکی دیگر از افراد شروری بود که در زندان در یک درگیری گروهی به قتل رسید.

پیشتر در برهه‌ای اراذل و اوباش در فضای اینستاگرام به شدت جولان می دادند. با الفاظ رکیک و ناپسند همدیگر را خطاب می کردند و برای یکدیگر رجزخوانی کرده و شاخ و شانه می کشیدند. متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان نیز مخاطب این افراد بودند و با لایک های خود این افراد را تشویق می کردند. اما بعد از چند مرحله عرض اندام این افراد شرور در اینستاگرام و با برخورد پلیس دستگیر شدند اما جالب اینجاست که در زندان فوت کردند.
 
آسیب‌های اجتماعی بسیاری با توجه به صوتی و تصویری بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام پدیدار شده است. از یک سو بی بندباری را در این شبکه اجتماعی شاهد هستیم و از سوی دیگر اراذل و اوباش در آن جولان می دهند. این موارد به وضوح نشان می دهد که بایستی نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات در این زمینه ورود پیدا کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی نیز با تأکید بر جلوگیری از خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، فرمودند:«قاتل روحانیِ همدانی در صفحه اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده است که مقابله با اینگونه موارد وظیفه نیروی انتظامی است.»
 
در ادامه به برخی از قاتلانی که در این فضا معروف شده و دست به اقدامات منافی عفت عمومی و جنایت شده‌اند، می‌پردازیم.

 
سکته قلبی پایان عربده کشی های «محمود طالبی»
 
«محمود طالبی» که زمستان 94 با پخش کلیپ‌های عربده‌کشی‌اش حسابی سروصدا به راه انداخته بود توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد. وی با شاخ و شانه کشی برای دیگر اراذل و اوباش سعی کرد مخاطبانی برای خود در شبکه اینستاگرام دست و پا کند. با رجزخوانی این فرد شرور در اینستاگرام زنجیره‌ای از جولان دهی اراذل و اوباش در این فضا با انواع و اقسام الفاظ رکیک و توهین‌های ناموسی بوجود آمد.
 
شرور معروف مازندران، 34 ساله و اهل بابل بود. طالبی زمستان 94 به یکی از چهره‌های خبرساز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. او که خودش را «شاه مازندران» معرفی می‌کرد، با ربودن یکی دیگر از اشرار معروف منطقه «گتاب» مازندران و انتشار تصاویر شکنجه او در شبکه‌های اجتماعی، معروف شد. انتشار فیلم‌هایی از عربده کشی و رجز خوانی‌های او برای اشرار دیگر، موجی از ضبط کلیپ‌های عربده کشی و رجزخوانی اشرار را به راه انداخت و این موج تا آنجا پیش رفت که این اشرار، با عبارت‌هایی سخیف خطاب به همدیگر، از قدرت خود و محدوده حکمرانی‌شان سخن می‌گفتند و در عرض چند هفته موجی از کلیپ‌های رجزخوانی اشرار در استان‌های شمالی کشور به راه افتاد.
 
«پلنگ مازندران»، «چنگیز جنگلی»، «گنده لات نور و چمستان» و ... از جمله القابی بود که اشرار کلیپ ساز برای خود برگزیده بودند و در آن برای رقیبانشان رجز می‌خواندند. رجزخوانی بی حاصلی که با دستگیری آنان توسط پلیس تمام شد و هریک به دلیل  ایجاد رعب و وحشت در جامعه،  به مجازات‌های حبس متفاوتی محکوم شدند.
 
این شرور عاقبت بامداد دوشنبه آخرین نفس‌هایش را در زندان «متی کلاً» کشید و از دنیا رفت. مرگی که سخنگوی اورژانس آمل، علت آن را «حمله قلبی» عنوان کرده بود.
 
«مهدی غلام نیا روشن» با اشاره به نوع مرگ این شرور معروف، گفت : «بامداد دوشنبه 25 اردیبهشت‌ ماه، در ساعت 2 و 36 دقیقه بامداد طی تماسی از زندان متی‌کلای بابل با مرکز سازمان اورژانس بابل، گزارشی مبنی بر عدم هوشیاری یکی از زندانیان گزارش شد. پس از دریافت این گزارش بلافاصله مرکز فرماندهی سازمان اورژانس بابل تکنسین‌های پایگاه دانشگاه را به محل مورد نظر اعزام کرد. تکنسین‌های اورژانس 115 پس از معاینات اولیه متوجه شدند، زندانی محمود طالبی معروف به شاه مازندران دچار ایست قلبی تنفسی شده و فاقد علائم حیاتی است.»

 
قاتلی که در یک مشاجره کشته شد
 
قدرت‌نمایی‌هایش در اینستاگرام، خالکوبی‌های عجیب روی بدنش، ١٤ بار حبس و چندین‌سال درگیری‌های خونین، سرانجام «وحید مرادی» را به یک قاتل تبدیل کرد.
 
وحید مرادی روز 26 اردیبهشت دوستش "حسین گودرزی" را کشت. آن‌هم درست چند روز پس از آزادی از زندان. در ساختمانی در ولنجک. آن مهمانی به افتخار آزادی وحید مرادی از زندان گرفته شد. پس از قتل وحید مرادی از تهران فرار کرد. در 500 متری مرز ترکیه بود که دستگیر شد. پس از دستگیری نام او با القابی چون "گنده لات تهران"، "عقاب ایران" بر سر زبان‌ها افتاد.
 
او پس از دستگیری مقابل دوربین پلیس گفت: «یک پسر چهار ساله دارم که دوست ندارم راه مرا برود؛ برود دکتر شود، آدم حسابی شود. من اشتباه کردم، و در زندگی ام فقط حسرت خوردم. من دوستم را کشتم، مست بودم، نمی خواستم دوستم را بکشم.»
 
وحید مرادی پس از دستگیری به زندان رجایی شهر منتقل شد، تا اینکه غروب یازده اردیبهشت خبر مرگ او در زندان منتشر شد.
 
رسانه‌ها فردای آن روز جزئیات ماجرا را تشریح کردند. درگیری مرگبار بین زندانیان، دوشنبه یازده اردیبهشت در محوطه زندان آغاز شد، اما دقایقی بعد وحید به داخل سلول بازگشت. این بار سه زندانی وارد سلول شدند و او رابا ۵ ضربه چاقو به قتل رساندند.


 
شرور اینستاگرامی که یک طلبه را به قتل رساند
 
روز شنبه، روحانی 47 ساله در کوچه آخوند همدان با شلیک از یک سلاح جنگی به قتل رسیده است. فرد قاتل در پیج اینستاگرام خود که حاوی توهین به مقامات کشوری و عکس با انواع سلاح های جنگی قرار داده، به دور از چشم نیروهای امنیتی 42هزار فالور نیز داشت.
 
مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان درباره این حادثه تلخ  گفت: طلبه "مصطفی قاسمی" یک فرد سر به زیر و آرام و امام جماعت مسجد «حاج کربعلی»، قدیمی ترین مسجد شهر همدان بود.
 
وی با بیان اینکه مرحوم قاسمی مدیریت کتابخانه مرحوم دامغانی نیز برعهده داشت، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از ایشان دارم آزارش به کسی نمی رسید و به نظر بنده این یک ترور کور است.
 
نگاهی به اینستاگرام فرد قاتل نشان می دهد که وی از این قتل در صفحه خود اطلاع داده بود و قاتل با انواع و اقسام سلاح‌ها در صفحه اینستاگرام خود نمایش می داده است. وی همچنین عکس هایی با وحید مرادی شرور اینستاگرامی دیگری که سال گذشته در زندان در یک درگیری کشته شد، دارد.
 
موضوع افسارگسیختگی فضای مجازی خصوصا اینستاگرام که حالا تبدیل به یک پاتوق برای حضور لات ها و اراذل و اوباش شده از جمله مواردی است که بایستی حتما به آن توجه جدی صورت گیرد. متاسفانه این فضا هم باعث ایجاد ناامنی در کشور و همچنین متاثر شدن برخی از جوانان بی تجربه و ادامه چنین روند ضداجتماعی می شود.
 
 
 
خصوصا وزارت ارتباطات و وزیر جوان که حضور چشمگیری در شبکه های اجتماعی دارد بایستی برای سالم سازی و نظارت هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کند. « محمد جواد آذری جهرمی» در این بار در توئیتی بیان کرده است که « برای تامین امنیت مردم در فضای مجازی از نیروی انتظامی حمایت خواهیم کرد.» اما متاسفانه تا به اینجا نشان می دهد که نظارت کافی صورت نگرفته که متاسفانه شاهد چنین حوادث تلخی در این حوزه هستیم. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398، کدخبر: 1480786 ، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
این ها تو جامعه همیشه بودن حالا فضای بهتری برای نمایش پیدا کردن ولی سوال اصلی اینکه مردم ما چرا انقدر علاقه مند به تماشای این افرادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین