پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان و دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که فساد در هیچ جای نظام لانه کند به همین دلیل باید به بهترین نحو شناسایی این افراد را در دستور کار قرار دهند.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پاویون فرودگاه زاهدان برگزار شد در تشریح دستاوردهای سفر خود به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در دیدار با خانواده شهدا مورد تأکید قرار گرفت ضمن تکریم از مقام خانواده شهدا استفاده از مقام خانواده در حل مسائل بین طوایف با حضور افراد و ریش‌سفیدان و سایر کسانی که می‌توانند اختلافات بین طوایف را حل کنند بود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید از کسانی که می‌توانند اختلافات بین دو شخص یا یک خانواده حل کنند استفاده شود چون حضور مردم و سمنها مانند روسای طوایف می‌تواند به کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه های قضایی کمک کند.

وی در مورد مسائلی که در جلسه با همکاران قضائی روز گذشته برگزار شده بود گفت: رعایت و اجرای قانون بدون در نظر گرفتن مذهب و قومیت گویش و اقلیم باید در دستگاه قضایی در نظر گرفته شود چرا که اجرای عدالت قطعاً در کام مردم شیرین خواهد بود.

وی اجرای عدالت و قانون بدون نگاه به نوع گرایش، در نظرگرفتن جایگاه، قومیت، مذهب را امری ضروری دانست و عنوان کرد: مبارزه بی امان با شرارت، ناامنی و فساد باید انجام شود چون در هیچ جای نظام نباید فساد لانه کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مسئولان و دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که فساد در هیچ جای نظام لانه کند به همین دلیل باید به بهترین نحو شناسایی این افراد را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه علمای شیعه و سنی همه بر انسجام و وحدت تاکید داشتند بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در حال توسعه است و هرگونه توسعه یافتگی در پرتو انسجام و وحدت و یکپارچگی اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: هرگونه اختلاف مانع از توسعه یافتگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان خواهد شد از این رو انسجام و وحدت و یکپارچگی در داستانی مانند سیستان و بلوچستان که اهل تشیع و تسنن در آن در کنار یکدیگر زندگی می کنند بسیار ضروری است.

به عقیده رئیس قوه قضائیه انسجام و وحدت در جامعه دو پیام را منتقل می‌کند که یکی از آنها دوستی و صمیمیت است و دلدادگی به انقلاب و نظام را نشان می‌دهد و یکی اینکه دشمن در مقام وحدت علیه کشور هیچ کاری از پیش نخواهد برد و تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های او در مقابل این انسجام نقش بر آب خواهد شد.

‌رئیسی با اشاره به دیدار با نخبگان، هیئت علمی و دانشجویان و اساتید دانشگاه در زاهدان گفت: این افراد دیدگاه های بلندی داشتند که حاکی از تصمیم و اراده اصحاب علم و دانش است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی از افتخارات کشور این است که بیش از 100 هزار دانشجو در استان سیستان و بلوچستان در حال آموزش و تعلیم و تعلم هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مادی و معنوی سیستان و بلوچستان و به ویژه از مزیت‌های بسیاری که در زمینه های مختلف مانند اقتصاد دریا، مزیت استفاده از انرژی‌های پاک، انرژی خورشیدی و باد دارد استفاده کرد، در دستگاه قضایی اعلام شده که از کار دانش بنیان حمایت می شود چرا که حمایت قضایی و حقوقی از کارهای دانش بنیان یک امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه جمع بندی برخی از مشکلات مطرح شده استان مقرر شده تا از سوی مسئولین و دولت پیگیری شود عنوان کرد: برخی از مسئولان در رابطه با مشکلات راهکارهایی ارائه داده بودند که نیاز به اعتبار داشت از این رو اعتباراتی حدود 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات قوه قضاییه اختصاص داده خواهد شد تا نیازهای اولیه استان از جمله توسعه ساختمان های و خانه های سازمانی، ابزار کاری در پزشکی قانونی و سازمان‌های وابسته قوه قضاییه و... انجام شود.

‌رئیسی در مورد کمبود قاضی و نیروی انسانی در استان گفت: قطعا این مشکل برطرف خواهد شد چون اگر نیروی کار مورد نیاز تامین شود پرونده های ورودی بدون دغدغه رسیدگی خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 اردیبهشت 98، کد مطلب: 2002713: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
واقعا نمیدونید ک شدید عصای سلیمان از درون پوسیده شدید وفساد سرتا پا فرا گرفته شعار دروغ بسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین