پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
اسپانسر مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بر سر عددی به‌عنوان کف پرداختی به آنها به توافق رسیده و در عوض باید از تمام زمینه‌های درآمدزایی در این دو باشگاه استفاده کند. به گفته مدیران این شرکت بعد از انجام تعهد کف قرارداد هرچه بالاتر از آن به‌دست آمد با فرمولی بین آنها و باشگاه تقسیم خواهد شد که این سود آن شرکت است. اما این شرکت برای درآمدزایی راه‌های محدودی دارد.علایی مدیرعامل این شرکت درخصوص سامانه هواداری این باشگاه‌ها به «دنیای اقتصاد» گفت: «ما چند بحث درآمدزایی را پیش بردیم. یکی سامانه‌های هواداری بود که تقریبا از حداکثر پتانسیل این حوزه استفاده شد. جدیدا قوانینی وضع شده که سامانه‌های هواداری به شدت محدود شدند.

شعار سال: علایی مدیرعامل این شرکت درخصوص سامانه هواداری این باشگاه‌ها به «دنیای اقتصاد» گفت: «ما چند بحث درآمدزایی را پیش بردیم. یکی سامانه‌های هواداری بود که تقریبا از حداکثر پتانسیل این حوزه استفاده شد. جدیدا قوانینی وضع شده که سامانه‌های هواداری به شدت محدود شدند. ما الان اجازه تبلیغ سامانه هواداری در تلویزیون را نداریم. الان یکسری مصوبات همه تبلیغات سامانه‌ها را متوقف کرده تا اینکه تصمیم‌گیری شود. این ضرر و زیان سنگینی برای باشگاه‌ها دارد. عمده فعالیت در سامانه هواداری بوده است. علت توقف این تبلیغات چیزی شبیه به همان داستانی بود که برنده باش گلزار را به تعطیلی کشاند: «چیزی که اعلام شد این بود که شکل قمار دارد این ستاره مربع‌‌ها که حتی برخی از مراجع ورود کردند.» آنها علاوه برجایزه، خدمات هم به هواداران عضو این سامانه می‌دهند: «همین الان خدماتی که روی سامانه هواداری می‌دهیم خدماتی است که می‌تواند همه اینها را پوشش دهد. به‌خاطر اینکه ما می‌گوییم هرکسی عضو سامانه هواداری ما در ۳۰۳۰ بشود مکالمه رایگان بین اعضای ۳۰۳۰ دارد. یعنی کسی با ۵۰۰ امتیاز مکالمه رایگان درون شبکه‌ای می‌گیرد.

این یک خدمت است که برای بعضی‌‌ها جذاب بشود و عضو سامانه شوند. بماند که جوایز هم می‌تواند غیرنقدی باشد. مثلا بلیت وی‌آی‌پی فلان بازی را در اختیارشان بگذاریم.» یک بخشی از هواداران هم کسانی هستند که نیازی ندارند از این شرکت سرویسی بگیرند. آنها بدون چشمداشت و حتی توقع شرکت در قرعه‌کشی و بردن چیزی حاضرند در این سامانه عضو شوند و به باشگاهشان کمک کنند: «دقیقا همین‌طور است. ما ازخیلی از هواداران پیغام می‌گیریم که چطور به باشگاه کمک کنیم. الان بحث برانکو مطرح است خیلی‌‌ها پیغام می‌دهند که شماره حساب بدهید تا هواداران پول بریزند. ما به آنها می‌گوییم عضو سامانه بشوید که همه چیز مشخص و درآمدها معلوم است و مستقیم به حساب باشگاه ریخته می‌شود. تمام ارگان‌‌ها و سازمان‌‌ها هم روی آن نظارت دارند و پول به حساب خزانه باشگاه می‌رود یعنی جایی نمی‌رود که نشود آن را کنترل کرد. فعلا تنها کانالی که می‌توانیم برای کمک‌‌های هواداری اعلام کنیم و مردم هم خیلی‌‌ مشتاق هستند در این سامانه‌هاست

نحوه تقسیم عددی که هوادار با عضویت در سامانه هواداری به باشگاه می‌پردازد هم مهم است. اسپانسر گذشته سرخابی‌‌ها فرمول تقسیم این عدد را به «دنیای‌اقتصاد» این‌گونه اعلام کرده بود که نزدیک به ۴۰ درصد را خود اپراتور یعنی ایرانسل یاهمراه اول بر می‌داشت. خودشان به‌عنوان شرکت واسط هم نزدیک به ۱۰ درصد یا ۱۵ درصد بر می‌داشتند. ۵ درصد گروهی که تولید محتوا داشتند و یک عدد سنگین هم بابت تبلیغ تلویزیونی می‌رفت. واین یعنی عدد قابل‌توجهی به باشگاه نمی‌رسید. اما حالا مدیرعامل شرکت مبنا از تغییر این فرمول به سود باشگاه‌ها خبر می‌دهد: «الان این طور نیست. در ایرانسل در حال حاضر به جز ۱۰ درصدی که صرف هزینه‌های سرویس می‌شود ۹۰ درصد این پول مستقیم به حساب باشگاه می‌رود. حتی هزینه‌های تبلیغاتی، تلویزیون، جوایز و بقیه را ما به‌عنوان شرکت واسطه صفر کردیم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 18اردیبهشت 98، کد خبر: 3523204، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
این سامانه شایدبه کمک مشکلات فوتبال بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین