پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارش های اردیبهشت ماه همه ارکان تصمیم گیری در سازمان می بایست خطر بیماری زنگ زرد گندم و بیماری های قارچی را جدی بگیریم و با تمام توان برای افزایش تولید استان با آن مقابله کنیم.

شعار سال: نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد گیاه پزشکی استان اعلام کرد: برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال رونق تولید، اجازه نخواهیم داد نعمات بارش های خوب سال زراعی جدید با افزایش بیماری های قارچی و زنگ زرد به کام مردم تلخ شود و این مهم نیازمند عزم جدی مدیران و کار شبانه روزی است.
وی در ادامه ضمن تشکر از شهرستان های فعال در زمینه مبارزه با علف های هرز و سن غلات و تاکید بر افزایش حجم فعالیت ها یادآور شد: در سال زراعی جدید بحث مبارزه با علف های هرز گندم و جو و سن غلات با وجود کثرت بارش ها مناسب بوده، اما این بدان معنا نیست که خطر کاهش تولید را پشت سر گذاشته ایم، بلکه وضعیت آب و هوایی و ادامه بارش ها زنگ خطر مبارزه گسترده با «زنگ زرد» را بصدا درآورده است.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تولید گندم بعنوان یک محصول راهبردی خاطرنشان کرد: برای حفظ دسترنج کشاورزان باید با جدیت پایش ها انجام، مبارزه با زنگ زرد به صورت اصولی پیگیری و کارشناسان توصیه های فنی را به کشاورزان داشته باشند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت مبارزه با علف های هرز، سن غلات و زنگ زرد پرداخت و ضمن تاکید بر جدی گرفتن مبارزه علیه بیماری های قارچی و زنگ زرد افزود: به میزان لازم سموم بیماری های قارچی برای مبارزه در استان تدارک دیده شده و مبارزه مطلوب در مزارع آلوده نیازمند عزم جدی مسئولان و پیگیری و جدیت مدیران شهرستان هاست.
شریفی، اولویت اصلی مبارزه با زنگ زرد را در ارقام گندم حساس به زنگ برشمرد و گفت: برای مبارزه جامع و بموقع با این بیماری تنها یک هفته زمان در اختیار مدیران شهرستان ها و مراکز جهاد کشاورزی است تا کشاورزان را نسبت به انجام مبارزه ترغیب کنیم.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 18 اردیبهشت 98، کد مطلب: 83307215: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین