پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
خردادماه همواره در همه مجالس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، ولی امسال با توجه به آنکه سال آخر حضور نمایندگان در مجلس به شمار می‌آید، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. هنوز بیست روز دیگر تا پایان دوه سوم اعضای هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها مانده، ولی از هم اکنون نمایندگان خود را برای رقابت آماده می‌کنند.
شعارسال: خردادماه همواره در همه مجالس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، ولی امسال با توجه به آنکه سال آخر حضور نمایندگان در مجلس به شمار می‌آید، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. بیش از ده روز دیگر تا پایان دوه سوم اعضای هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها مانده، ولی از هم اکنون نمایندگان خود را برای رقابت آماده می‌کنند.

فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس در چند وقت اخیر، برخی تحرکات در خصوص انتخاب افراد برای عضویت در هیأت رئیسه را آغاز کرده اند، اما گویا در این میان، فراکسیون امید فعالیت‌های بیشتری در این راه داشته است.

فراکسیون امید در دو دوره گذشته توانسته سهم چشمگیری از کرسی‌های دوازده گانه هیأت رئیسه مجلس را تصاحب کند و حتی در سال گذشته، در صورتی که حاجی بابایی از کاندیداتوری انصراف نمی‌داد، احتمال رأی آوری عارف برای ریاست مجلس نیز محتمل بود.

نارضایتی نمایندگان از عملکرد رئیس فعلی مجلس و برخی دیگر از اعضای هیأت رئیسه امسال نیز به مانند سال گذشته در بین نمایندگان محسوس است؛ اما تعقیب فعل و انفعالات درون فراکسیون ها، حکایت از برخی تشتت آرا در میان برخی نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون امید دارد.

برخی نمایندگان این فراکسیون در فکر جابجایی برخی مهره‌های خود در این هیأت هستند و احتمال اینکه نماینده دیگری از سوی فراکسیون برای نایب رئیسی مطرح شود، دور از ذهن نیست.

چرخش عجیب علی مطهری در روز‌های اخیر و همچنین تغییر برخی رویکرد‌های پزشکیان، باعث شده تا زمزمه‌هایی از حضور برخی نمایندگان دیگر این فراکسیون در هیأت رئیسه مجلس به گوش برسد، به گونه ای که روز گذشته برخی نمایندگان از احتمال کاندیداتوری احمد مازنی به جای پزشکیان خبر دادند. البته هرچند برخی‌ این موضوع را به شوخی گرفته بودند، خود مازنی بی رغبت برای حضور در قامت نایب رئیس مجلس نبود.

وی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع و احتمال حضور در انتخابات گفت: هنوز تصمیم قاطعی نگرفته، ولی بی میل برای حضور در هیأت رئیسه نیز نیست.

این نماینده مجلس در خصوص این موضوع اظهار داشت: هنوز تصمیم جدی در این خصوص گرفته نشده، ولی در مجموع باید بگویم که عملکرد هیأت رئیسه دقابل دفاع است، اما در عین حال می‌توانست بهتر از این هم باشد. اطلاع دارم، بر سر موضوع انتخابات در حد هیأت رئیسه فراکسیون امید، بحث و برخی موضوعات پیرامون آن مطرح شده، ولی هنوز به جمع بندی در این باره نرسیده اند.

این نماینده مجلس گفت: قطعا هر تصمیمی که فراکسیون بگیرد، ما بنا بر آن عمل خواهیم کرد، ولی احتمال دارد من برای انتخابات هیأت رئیسه ورود داشته باشم. من به وفای عهد تعهد اخلاقی شدید دارم و از آنجا که یکی از عهد‌های ما عهد فراکسیونی است، هر کاندیدایی که از سوی فراکسیون معرفی شود، به وی رأی خواهیم داد. تصمیم نهایی من قطعا تصمیمی خواهد بود که فراکسیون می‌گیرد.

با این حال، به نظر می‌رسد، از آنجا که احمد مازنی در سال گذشته عملکرد مثبتی از خود در کمیسیون فرهنگی نشان نداده و حتی بسیاری از اعضای فراکسیون امید ـ که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند ـ به نوع مدیریت وی در این کمیسیون انتقادات زیادی داشتند، موضوع معرفی مازنی به عنوان نایب رئیس خیلی جدی نباشد.

اما اعضای هیأت رئیسه فراکسیون قصد دارند با معرفی نماینده نه چندان مطرح ـ که پایگاه رأی زیادی هم ندارد ـ نواب رئیس را به نوعی به چالش بکشند و از این طریق اعتراض خود از عملکرد آن‌ها را ـ در یک سال ـ به گوششان برسانند.

به نظر می‌رسد، قرار دادن مازنی در برابر مطهری و حتی پزشکیان، جز اعتراض مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد. در واقع برخی اعضای فراکسیون امید، با این کار، در حال تنبیه کردن هر سه عضو اصلی خود هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 899106 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین