پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ منتقدان به جای اینکه ایالات متحده را مسئول خروج از برجام و بهم خوردن این معاهده بدانند، دولت را متهم می‌کنند و سعی دارند نشان دهند دولت باعث این کار شده است.

شعارسال:یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ منتقدان به جای اینکه ایالات متحده را مسئول خروج از برجام و بهم خوردن این معاهده بدانند، دولت را متهم می‌کنند و سعی دارند نشان دهند دولت باعث این کار شده است.

جلال میرزایی ،‌ درباره وضعیت شرایط کشور در سالی گذشت باتوجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شد و عده‌ای همین موضوع را دستاویزی برای حمله به دولت قرار دادند،‌ بیان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که سال گذشته افتاد و رقابت‌ها و فعالیت‌های سیاسی را تحت تاثیر خودش قرار داد و آرایش ادبیات سیاسی ما را تغییر داد خروج آمریکا از برجام بود.

عده‌ای در داخل برای خروج آمریکا از برجام تلاش می‌کردند

وی با بیان این مطلب که عده‌ای در داخل برای خروج آمریکا از برجام تلاش می‌کردند،‌ گفت: این خروج با توجه به مقدمات و زمینه چینی‌هایی که قبلا منتقدان دولت انجام دادند و گفته بودند آمریکا قابل اعتماد نیست، صورت گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از مخالفان داخلی برجام به سخنان رهبری استناد کردند اما برداشت و فهم‌شان از صحبت‌های مقام معظم رهبری اشتباه بوده است،‌ بیان کرد: این عده درصدد هستند به نوعی با برداشت ناصحیح از فرمایشات رهبری چیزی را که در ذهنشان می‌گذرد اجرایی کنند و دولت را تحت فشار قرار دهند.

منتقدان به جای آمریکا دولت را مقصر خروج این کشور از برجام می‌دانند

وی خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام باعث شد بهانه‌ای در اختیار مخالفان دولت قرار گیرد تا انتقادهایشان را تندتر کرده و دولت را مسبب مشکلات اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام معرفی کنند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث ایجاد برخی مشکلات در حوزه‌هایی مانند بازار ارز و خودرو شد،‌ اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام چند اتفاق مهم در کشور رخ داد؛‌ ابتدا نرخ تورم که دولت تلاش کرده بود آن را پائین بیاورد افزایش پیدا کرد که همین امر موجب تشدید رکورد در کشور شد در کنار این‌ها دسترسی ما به درآمدهای ارزی کمتر و فروش نفت سخت‌تر از گذشته شد.

وی تاکید کرد: تمامی این اتفاقات روی روند اداره کشور تاثیر منفی گذاشت و جالب این است که جناح مقابل به جای سرزنش آمریکا دولت را متهم می‌کند به اینکه چرا به ایالات متحده اعتماد کردید تا این اتفاقات بیفتد.

میرزایی ادامه داد: البته باید گفت این نوع برخورد در زمان مذاکرات هم وجود داشت،‌ آن روزها که ما وارد مذاکرده شدیم، وضعیت‌مان بدتر از امروز بود و چشم‌انداز واضحی وجود نداشت.

این نمایند اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست یابی به برجام باعث شد که نه تنها وضعیت اقتصادی ما برای دوسال تثبیت شود بلکه موجب شد بسیاری از شاخصه‌های کشور بهبود پیدا کند، گفت: اما جریان مخالف هیج توجهی به دستاوردها و تجربیاتی که برجام برای ما در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی داشت، نکردند.

وی ادامه داد: منتقدان دولت بدون اینکه شرایط را ارزیابی کنند مشکلاتی که برای ما بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد را به دولت و عمکلردش نسبت دادند.

میرزایی خاطرنشان کرد: منتقدان دولت سعی کردند راهی که در مخالفت پیش گرفته بودند را ادامه دهند و به جامعه القا کنند که دولت ناکارآمد و ناتوان است.

مخالفان، پروژه پشیمانی از رأی به روحانی را طراحی کردند

وی یادآور شد: جریان مقابل دولت علاوه بر انتقاد دست به کارهای دیگری هم زد مانند اینکه پروژه‌هایی را تعریف کردند و گفتند این مردم از رأی دادن به دولت روحانی پشیمانند و خواهان بازپس گیری رأی‌شان هستند؛ در کنار این کارها هم سعی کردند موج ناامیدی در کشور به راه بیندازند و نشان دهند که جامعه امیدی به آینده ندارد.

میرزایی ادامه داد: جریان مذکور پس از آن که سعی کرد دولت را ناتوان نشان دهد و بگوید غرق در فساد شده است در حال حاضر این مسئله را طرح می‌کنند که مقصر چه کسی است؟ و از دل این سوال می‌خواهند یک فضا برای تغییر جهت‌گیری و تغییر گرایش‌های سیاسی مردم در انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینها سعی دارند با تغییر فضا بگویند که مردم با انتخاب‌شان این وضعیت را به وجود آورده‌اند و انتخابات سال آینده فرصتی است که این رفتارشان را تصحیح و به جریان منتقد دولت اعتماد کنند و این سناریویی است که آن‌ها در حال پیگیری آن هستند.

اصلاح‌طلبان علیرغم مشکلاتی دارند فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند

میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به شرایط کشور رفتار هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات سال ۹۸ مجلس چگونه خواهد بود، بیان کرد: انتخابات رفتارهای خاص خودش را دارد؛ ما در روند برگزاری انتخابات یکسری رفتارهای تشکیلاتی و غیرتشکیلاتی داریم.

وی ادامه داد: رفتارهای تشکیلاتی این است که علیرغم مشکلات و موانعی که بر سر راه اصلاح‌طلبان قرار دارد، تقریبا شورای سیاست‌گذاری جلساتش را به موقع و منظم برگزار می‌کند و کم کم فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را شروع کرده است و تا زمان انتخابات هم فعالیتش را گسترده‌تر خواهد کرد.

به گفته میرزایی یک سری حرکت‌های گریز از شورا وجود دارد که باید به آن هم رسیدگی شود.

اصولگرایان با یاران انقلاب وارد میدان انتخابات می‌شوند

این عضو فراکسیون امید درخصوص رفتار و فعالیت‌های اصولگرایان در انتخابات سال ۹۸ گفت: در جناح اصولگرا طیف‌های متعددی وجود دارد در گذشته این جریان با پرچم امام و رهبری وارد میدان انتخابات شدند در دوره قبل هم با پرچم جمنا آمدند در حال حاضر هم به نظر می‌رسد تحت عنوان یاران انقلاب می‌خواهند فعالیت کنند زیرا در برخی از شهرها و استان‌ها این حلقه‌ها را ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: برداشتم از این رفتار اصولگرایان این است که نمی‌خواهند از عنوان‌های قبلی استفاده کنند و باید گفت هنگامی که یک جناح نمی‌خواهد از عنوان‌های قبلی خود استفاده کند نشان دهنده بحران مقبولیت آن در جامعه است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جناح مقابل چون مقبولیت ندارد مرتب پرچمش را عوض می‌کند این درحالی است که ما اگر بخواهیم هویت تشکیلاتی خودمان را حفظ کنیم نباید به این صورت عمل کنیم زیرا تغییر پرچم آفت کار تشکیلاتی و توسعه سیاسی است.

عوض کردن تابلو، موجب محبویت نمی‌شود

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند و به یک جناح اقبال نشان دهند نیازی نیست پرچم‌ها تغییر کند؛‌ باید مواضع و جهت‌گیری‌ها تغییر کند. در فعالیت‌های سیاسی درس گرفتن از گذشته نقش بسیار مهمی دارد نه اینکه مواضع قبلی را با یک تابلو جدید پیش ببریم که این عمل همانطور که گفتم نشان‌دهنده مقبولیت یک جناح میان آحاد جامعه است.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی عملکرد خانه ملت را در یک سال گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید،‌ عنوان کرد: مجلس تافته جدا بافته از کشور نیست؛ دولت و مجلس نهادهایی در این آب و خاک‌اند و تحت تاثیر تحولات سیاست بین المللی، منطقه‌ای و اقتصادی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت تلاششان این است که بر این تحولات تاثیر مثبت بگذارند و بعضی از حوادث و پدیده‌ها را به سمت و سویی سوق دهند که به نفع مردم باشد اما گاهی عنان کار از دست‌شان خارج است و بر خلاف انتظار مردم نمی‌توانند در مقابل سیل حوادث ایستادگی که باید داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:ب واسطه همین امر کسانی در داخل سر برمی‌آورند مجلس و دولت را متهم به کم کاری می‌کنند بدون اینکه به عمق پدیده‌ها پی ببرند و آن‌ها را آسیب‌شناسی کنند .

وی ادامه داد: این گروه بدون آن که بدانند تهدیدات و چالش‌های پیش روی نظام و کشور چیست دست به تخریب دولت می‌زنند؛ این‌ها بدانند که بین مشکلات و معضلات کشور که منشاء آن‌ها مشخص است باید یک تفکیکی با دولت صورت گیرد و منصفانه به نفد بپردازند.

حل مشکلات بین المللی مهم‌ترین اولویت دولت در سال جدید است

میرزایی در پاسخ به سوالی درخصوص این که اولویت دولت در سال چه باید باشد و برای برون رفت از مشکلات و معضلات چه تصمیمی باید اتخاذ کند،‌ گفت: مهمترین اولویت دولت چالش در روابط بین‌المللی است که بر فعالیت‌های اقتصادی، تجارت خارجی، صادرات و واردات سایه افکنده است؛ زیرا اگر این مشکلات را حل نکنیم واقعیت این است که تمام برنامه‌ریزی‌هایی که در داخل انجام می‌دهیم عملی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: نگران این موضوع هستم که اگر این چالش‌ها حل نشود بر دردهای جامعه امروز ما افزوده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار14فروردین 98، کدخبر: 734759، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین