پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
سایت آمریکایی تاکید کرد که با وجود ادعاهای کاخ سفید درباره برنامه اتمی ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش سه ‌ماهه خود، تعهدات ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد.بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، این آژانس با دسترسی به تمام مراکز هسته‌ای ایران، پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای را همچنان تأیید می‌کند.

شعار سال: چند روز بعد از انتشار سخنان 'یوکیا آمانو' رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، این آژانس با انتشار گزارش سه ‌ماهه خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای معروف به 'برجام' را تأیید کرد.

این در حالی است که دولت آمریکا اخیراً ایران را مجدداً به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، این آژانس با دسترسی به تمام مراکز هسته‌ای ایران، پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای را همچنان تأیید می‌کند.

پیش از این نیز آمانو رئیس کنونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند است و ما به کشورهایی که خواهان بر هم زدن این توافق هستند، هشدار می‌دهیم.

آمانو در حاشیه نشست رؤسای هیئت آژانس اتمی که در چهارم مارس (20 اسفند) برگزار شد، افزود که برخی از کشورها تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های ایران در راستای توافق هسته‌ای را تضعیف کنند، اما ما مجدداً اعلام می‌کنیم که ایران همچنان به تعهدات خود به این توافق پایبند است.

به ‌رغم تأیید پایبندی ایران به الزامات برجام، در سال گذشته دولت آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و مجدداً تحریم‌ها علیه تهران را به جریان انداخت.

با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، دیگر کشورهای ذیربط در تحصیل توافق هسته‌ای، یعنی سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان و همچنین دو قدرت صاحب حق 'وتو' در شورای امنیت یعنی روسیه و چین خواستار حفظ برجام هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 13فروردین 98، کد خبر: 83262895، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
ما تعهداتمون رو در قبال دریافتی هیچ داریم انجام میدیم واقعا مسخره است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین