پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۷
‌سیدعادل عربی در تشریح این خبر اظهار کرد: پسماندهای سفال و سرامیک گاهی به صورت مخفیانه به رودخانه قره‌چای ریخته می‌شود که با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پسماندهای گچی سفال و سرامیک شهرک صنعتی به کارخانه‌ی سیمان، منتقل شده و در آن مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شعارسال: ‌رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از راه اندازی واحد بازیافت واحد بازیافت پسماندهای سفال و سرامیک خبر داد.

‌سیدعادل عربی  در تشریح این خبر اظهار کرد: پسماندهای سفال و سرامیک گاهی به صورت مخفیانه به رودخانه قره‌چای ریخته می‌شود که با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پسماندهای گچی سفال و سرامیک شهرک صنعتی به کارخانه‌ی سیمان، منتقل شده و در آن مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش کارگاه‌های داخلی شهر نیز با رایزنی و پیگیری، طرح احداث واحد بازیافت پسماندهای سفال و سرامیک در دستور کار قرار گرفته و زمین آن خریداری شده است.

عربی تصریح کرد: با ورود این پسماندها به واحد بازیافت و انجام مراحل خاصی بر روی آنها، می‌توان در چرخه تولید مجدد از آنها استفاده کرد.

وی در رابطه با تخلیه پسماندهای صنعتی در رودخانه قره‌چای عنوان کرد: تخلیه نخاله و پسماندهای صنعتی در این رودخانه، عامل آلودگی آن بوده و در صورت مشاهده مأموران محیط زیست برخورد قانونی با فرد خاطی انجام خواهد شد.

عربی با اشاره به اینکه ساخت واحد بازیافت تا پایان سال به اتمام می‌رسد خاطرنشان کرد: در صورت نبود مشکل و محدودیت ساخت واحد بازیافت پسماندهای صنعتی سفال و سرامیک تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده اقدام غیرقانونی تخلیه نخاله‌های صنعتی به رودخانه‌ها به خصوص رودخانه تاریخی قره‌چای به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:98022412823 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین