پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۵۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: بین 70 سانتیمتر تا 2 متر از 200 هکتار زمین سایت قدیمی زباله، آلوده است.

شعارسال: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: بین 70 سانتیمتر تا 2 متر از 200 هکتار زمین سایت قدیمی زباله، آلوده است.

حسین سیبی صبح چهارشنبه 29 فروردین در بازدید کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از محل پسماند زباله استان همدان، اظهار کرد: سایت بازیافت زباله در سال 60 ایجاد شده و از آن زمان تا کنون زباله‌های شهر به این محل انتقال یافته و به صورت کاملا ابتدایی دفن می‌شده است.

وی افزود: در سال 94 سرمایه‌گذاری، مسئولیت دفن و بازیافت زباله را برعهده گرفت و در مرحله ابتدایی کار پردازش 250 تن زباله را انجام داد که مقرر بود خط کمپوست و گرانوله را نیز اضافه کند اما پس از نبود توجیه اقتصادی این کار را متوقف کرده است.

سیبی ادامه داد: از آنجایی‌که از سال 60 تا کنون برنامه واحدی برای دفن زباله وجود نداشته است، دفن زباله به صورت پراکنده انجام گرفته و از 2800 هکتار زمین، 1500 هکتار آلودگی دارد.

وی به اقدامات پیش‌رو در سایت زباله اشاره و تأکید کرد: به تازگی سه پیمانکار برای ساخت سوله ماشین‌آلات در فصل زمستان، مشخص کردن حریم سایت و ساخت دیوار بتنی، ساخت نگهبانی و حریم راه و پاکسازی سایت سابق و کاشت درخت در این محوطه به‌کارگیری شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه دیوارکشی برای حفظ حریم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در فصل چرا، گله‌های گوسفند به این محل وارد شده و با مصرف پسماندهای زباله، آلودگی به خارج از سایت نیز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 600 تن زباله از شهرهای مریانج، رزن و همدان به این سایت وارد می‌شود، تأکید کرد: این سایت توانایی ایجاد استغال برای 100 نفر را دارد.

سیبی تصریح کرد: شیرابه زباله‌ها بر روی زمین جاری است که با جمع‌آوری و ساماندهی آن در حوضچه ویژه جمع‌آوری شیرابه، آسیب وارد شده به محیط زیست را کاهش خواهیم داد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بیان کرد: متأسفانه در سطح کشور مدیریت واحدی برای دفن زباله وجود ندارد و هر استانی به روش خود زباله‌ها را دفن می‌کند.

وی به اقدامات مدیریت پسماند از 11 ماه پیش تا کنون اشاره و اظهار کرد: زمانی‌که سازمان را تحویل گرفتم، کارکنان آب شست‌وشو برای نظافت روزانه را نداشتند و به ناچار از منزل دبه آب با خود می‌آوردند اما اکنون چاه آبی در همین سایت حفر شده و حوضچه 50 لیتری برای ذخیره آب نیز ایجاد شده است.

سیبی با بیان اینکه یکی از تکالیف سازمان پسماند ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهر است، تصریح کرد: درصدد هستیم کلینیک نگهداری سگ‌های ولگرد را در مجاورت سایت زباله طراحی کنیم و از این طریق سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر درباره خرید سطل‌های زباله زیرسطحی نیز گفت: خرید این سطل‌ها 25 تا 40 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد به طوریکه هم هزینه نگهداری زیادی دارند و هم شیرابه‌های زباله به زمین نفوذ خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان درباره فرهنگسازی و آموزش مردم نیز خاطرنشان کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدأ و فرهنگسازی در این‌باره، موازی‌کاری پسماند با شهرداری بوده که نیازمند صرف هزینه‌های کلانی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید گفت: در طرح جامع بازیافت و پسماند زباله در شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر کاهش زباله به تصویب رسید که متأسفانه این مصوبه اجرایی نشده است.

کامران گردان با بیان اینکه جمع‌آوری زباله مهمتر از ایجاد فضای سبز در سایت است، افزود: متأسفانه پیشرفتی در جمع‌آوری زباله در شهر نداشته‌ایم و علت آن وجود زباله‌گردان در سطح شهر است که کار پیمانکاران سایت زباله را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از زباله‌گردان می‌توانستیم موفق‌تر باشیم، اظهار کرد: ساخت محل جمع‌آوری زباله برعهده شهرداری است اما نگهداری و بازیافت زباله‌ها درآمد زیادی را دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1397، کدخبر: 97012911083، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
واقعا در زمینه محیط زیست در تموم استان ها دارای مشکل شدیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
این زباله ها در اینده مشکلات متعددی رو برای نسل های بعدی ایجاد خواهد کرد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
این زباله ها در اینده مشکلات متعددی رو برای نسل های بعدی ایجاد خواهد کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین