پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
عضوپنجمین شورای اسلامی شهر همدان گفت: داشتن تخصص، روحیه جهادی و آشنائی با شهر شاخص‌های پنجمین شورای اسلامی شهر همدان برای انتخاب شهردار است.

شعار سالعلی رحیمی‌فر با تشریح ویژگی‌های یک شهردار خوب اظهار داشت: بزرگترین رسالت پنجمین شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شهردار است و معتقدم که فرد منتخب باید دارای تخصص لازم و روحیه مدیریت جهادی بوده و علاوه برآن با مختصات شهر نیز به خوبی آشنا باشد.

وی افزود: شهردار منتخب باید دارای روحیه تعاملی بوده و بتواند با دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند آب، برق، گاز وغیره، شورا، مجموعه وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها برای حفظ منافع آحاد مردم ارتباط خوبی برقرار کند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان با تاکید براینکه شهردار باید به دلیل منافع حزبی و یا گروهی به منافع مردم آسیب نزند، بیان کرد تاکنون به صورت آشکارا و یا قانونی رایزنی خاصی برای انتخاب شهردار آینده همدان صورت نگرفته و اینکه اخباری درباره گزینه احتمالی شورا از گوشه و کنار مطرح می‌شود امری طبیعی و معمول است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار در شورا یک کار گروهی و تیمی است، تصریح کرد: رفتار و عملکرد یک شهردار خوب باید فارغ از تفکرات سیاسی بوده و باید این فرد رویکرد حزبی، جناحی و فامیلی خود را در زمان انجام کارها کنار بگذارد.

رحیمی‌فر درپاسخ به این سوال که آیا ترکیب فعلی پنجمین شورای اسلامی شهر همدان می‌تواند سبب عدم همگرائی و کار تیمی در شورا شود، اظهار داشت: الان برای قضاوت کردن درباره این موضوع زود است من با برخی از این افراد آشنائی داشته و برخی نیز نفرات جدید در شورا هستند.

وی افزود: تمامی افرادی که به دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان راه یافتند اعلام کرده‌اند که به فکر انجام کار بوده و می‌خواهند منشا خدماتی برای مردم شهر باشند بنابراین اگر این نگاه در رفتار آنها تجلی داشته باشد مطمئنا ما در شورا دچار چالش نمی‌شویم.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان درباره برنامه‌های خود در شوار نیز تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شهر را توسعه دهیم باید فعالیت ما در شورا بر سه محور مشارکت مردمی که نص صریح قانون اساسی است، عدالت اجتماعی و کاهش دیوان سالاری متمرکز شود.

وی گفت: عدم استفاده از مشارکت مردمی از نقاط ضعف شورای چهارم بود در حالیکه اگر ما مردم را سهامداران اصلی شهرداری بدانیم آن وقت جایگاه شهروند محوری نیز در کارها اهمیت می‌یابد.

رحیمی‌فر درباره لزوم توسعه عدالت اجتماعی نیز عنوان کرد: در دور چهارم اقدامات خوبی در این عرصه انجام شد بنابراین اگر ما در این دوره نیز تبعیض در رفتارها را برداریم به سلامت سازی سیستم کمک کرده‌ایم که مقدمه این کار نیز ایجاد شهر الکترونیک است.

وی ابراز کرد: تمرکز زدائی وکاهش دیوان سالاری نیز کمک می‌کند تا ما به سمت برقراری عدالت اجتماعی حرکت کنیم البته توجه به مباحثی مانند کمک به افزایش ارزش افزوده شهر با اجرا و ساخت پارک‌ها و پارکینگ‌های بزرگ و هوشمند ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار شهر نیز می‌تواند در تحقق این امر ما را یاری کند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: توسعه باید مبتنی بر توسعه پایدار شکل گرفته و علاوه بر رفع نیازهای نسل حاضر به نیازهای نسل آینده نیز توجه داشت که در همین راستا پرداختن به مباحث زیست محیطی و حفاظت از آن با انجام برخی برنامه‌ها مانند مدیریت پسماند و بازیافت زباله‌ها، توسعه فضای سبز، افزایش کاشت درخت به جای کاشت چمن وغیره در اولویت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: امیدوارم در شورای پنجم شاهد همگرائی و اتفاقات خوبی برای مردم باشیم و با انتخاب یک شهردار خوب و هماهنگی نهادهای زیرمجموعه شورا، سبب بالابردن مشارکت عمومی مردم در کارها شویم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10خرداد 96، کدمطلب:1423225، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین