پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره نقش موثر كاهش توليد زباله در حفظ محيط زيست، توليد روزانه زباله در شهر یزد را بين 300 تا 350 تن و بيش از سرانه استاندارد، ذكر كرد.

شعار سال:«حسین صالحیان»  با اشاره به این که روزانه در شهر یزد حدود 300 تا 350 تن زباله تولید می‌شود، تصريح كرد: سرانه استاندارد توليد زباله در طول روز براي هر شهروند 500 تا 550 گرم است ولي اين رقم براي شهروند يزدي 650 گرم در روز است.

وي با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازي و آموزش شهروندان در زمينه کاهش تولید زباله و فراگير ساختن آن در بين خانواده‌ها، اظهار كرد: زباله مشکل همه مردم است و این معضل در کشور ما به ویژه در شهر یزد به یک مشکل زیست محیطی تبدیل شده است.

صالحيان افزایش طرح‌های فرهنگی در اين رابطه را خواستار شد و افزود: باید براي داشن يك شهر تميز در بين شهروندان يزدي فرهنگ‌سازی كرد واين امر با ارائه برنامه‌هاي آموزش قالب دسترسي است.

وي ارائه آموزش‌هاي لازم در مدارس، اطلاع‌رسانی و تبليغات زسانه‌اي و ارائه آموزش‌هاي چهره به چهره را در اين رابطه موثر خواند.

اين مسئول در اين مورد به اهميت موضوع تفكيك از مبداء زباله‌ها نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازي و آموزش‌هاي ارائه شده در سال‌هاي اخير، هم‌اكنون 30 تا 40 درصد از مردم یزد در اين مقوله مشاركت دارند.

صالحيان از اقدامات در دستور كار شهرداري براي ارتقاي اين وضعيت و مشاركت بيشتر شهروندان در تفكيك پسماند را ارائه آموزش‌هاي لازم در سطح مدارس، آموزش‌هاي چهره به چهره و فرهنگ‌سازی عمومی بيان كرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21خرداد 1396، کدخبر: 55060، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین