پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۳۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت گفت: زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله‌ها در سراوان به صدا درآمده است.
شعار سال: رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت گفت: زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله‌ها در سراوان به صدا درآمده است.

«فاطمه شیرزاد» در چهل و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حدود ۹ ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم رشت می‌گذرد و طی این مدت اقدامات خوبی در حوزه پسماند و سراوان در راستای ارتقای سلامت مردم انجام شده که از آن جمله می‌توانیم به افزایش اعتبارات مدیریت شهری و تلاش و پیگیری‌های مداوم برای جذب اعتبارات استانی و ملی برای این حوزه اشاره کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت هم‌چنین به روند بهسازی سراوان و احداث تصفیه‌خانه آن اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری پسماند خشک از داخل محلات رشت به طور مستمر در حال انجام است و متأسفانه چند ماهی است که پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت از حرکت ایستاده‌اند.

شیرزاد با ابراز گلایه از عدم اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر رشت گفت: انتظار داریم با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه سراوان وجود دارد و با نزدیک شدن به روزهای گرم سال روند بهسازی در این حوزه سرعت بیشتری به خود گرفته و متأسفانه در حوزه دریافت شن و ماسه مورد نیاز به‌منظور پاشیدن بر روی زباله‌ها نیز همکاری‌های لازم از سوی سازمان صنعت و معدن انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر جذب اعتبارات دولتی به‌منظور خرید دستگاه زباله‌سوز برای سراوان گفت: متأسفانه به‌علت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله‌سوز از سوی دولت در این حوزه با مشکل مواجه شده‌ایم و این در حالی است فصل بهار رو به اتمام بوده و یقیناً با آغاز فصل بارندگی در رشت عملیات اجرایی احداث زباله‌سوز با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به آغاز فعالیت مدیران پروژه‌های شهرداری رشت گفت: مدیران پروژه اخیراً از سوی شهردار رشت انتخاب شده و انتظار داریم با حضور این افراد مباحث با قدرت بیشتری پیگیری و گزارش عملکردها به صحن شورا ارائه شود.

شیرزاد با انتقاد از عدم همکاری اداره منابع طبیعی گیلان بابت عدم اختصاص زمین مناسب به منظور احداث تصفیه‌خانه در سراوان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که شیرآبه‌های سمی حیات سالم را از درختان موجود در برخی نقاط سراوان سلب کرده اما متأسفانه منابع طبیعی برای قطع همان درختان برای ایجاد تصفیه‌خانه سراوان همکاری نمی‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به عمق فاجعه‌ای که در سراوان وجود دارد نسبت به حفظ و تأمین سلامت مردم توجه بیشتری معطوف شده و یقیناً با فرا رسیدن فصل گرم سال و هجوم مگس‌ها زندگی و آسایش مردم سراوان مختل می‌شود.

شیرزاد با بیان این‌که ایجاد تصفیه‌خانه در سراوان نیازمند تأمین زمین مناسب از سوی منابع طبیعی است، افزود: مجوز قطع درختان در سراوان به‌منظور ایجاد تصفیه‌خانه صادر نمی‌شود و این موضوع واقعاً نگران‌کننده است.

وی با دعوت از مدیران منابع طبیعی کشور برای بازدید از وضعیت سراوان و درختان موجود در آن گفت: از مدیران حوزه منابع طبیعی کشور تقاضا داریم برای بازدید از وضعیت نامناسب درختان سراوان به گیلان سفر کرده و از نزدیک عمق فاجعه زیست محیطی را مشاهده کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت افزود: هم‌اکنون ۲۷ دهیاری و پنج شهر زباله‌های خود را به سراوان سرازیر می‌کنند و این در حالی است که مدیریت زباله سراوان به عهده شهرداری رشت واگذار شده و در چنین شرایطی نیز برای ایجاد تصفیه‌خانه همکاری نمی‌کنند.

وی به تسریع آسفالت راه دسترسی به سایت سراوان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این کار در اسرع وقت انجام شده و امیدوارم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز نسبت به صدور مجوز برداشت شن و ماسه همکاری کند.

شیرزاد با اشاره به این‌که حدود دو ماه است که سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان مجوز برداشت شن مخلوط را برای سراوان صادر نمی‌کند، گفت: شهرداری رشت تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات سراوان به کار گرفته و انتظار می‌رود صنعت و معدن نیز در تصمیم‌گیری‌هایش تجدید نظر کرده و در راستای حفظ سلامت مردم همکاری کند.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن گیلان اخیراً دو معدن به شهرداری رشت معرفی کرده که قابل استفاده نیست و زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله‌ها در سراوان به صدا درآمده است.

شیرزاد با تأکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله‌سوز برای سراوان تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله‌سوز به شرکت TTS یقیناً حجم مشکلات در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت به روند جمع‌آوری زباله خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت: باید اقلام تشویقی به شهروندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ارائه شود و فقط به دادن پلاستیک زباله به آنان بسنده نشود.

وی با ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی محلات رشت افزود: در برخی محلات جمع‌آوری زباله به‌صورت روزانه انجام نمی‌شود و این مهم موجب گلایه شهروندان شده و انتظار داریم جمع‌آوری زباله به طور روزانه در محلات رشت انجام شود.

شیرزاد با تأکید بر حضور میدانی معاونین خدمات شهری شهرداری‌های مناطق رشت تصریح کرد: اخیراً انباشت زباله در کمربندی خرمشهر موجب نگرانی ساکنین آن منطقه شده و با توجه به این‌که این محدوده خارج از شهر است انتظار داریم به‌منظور رفع دغدغه‌های ساکن آن منطقه با فرماندار رشت مذاکراتی انجام شود.

وی به کیفیت مناسب کود تولیدی در کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: کودی که توسط کارخانه کود آلی تولید شده است از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قابلیت عرضه به خریداران را دارد و برای این منظور باید بازار یابی مناسبی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت یادآور شد: کارخانه کودآلی روند مناسبی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رشد مناسبی پیرامون آن شاهد هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97023117130 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا این دیگه زنگ خطر نیست! خود خود اعلان جنگه!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
انقدررر بگین تا ماه بعد درست میکنیم تا کل شهر سرمون خراب بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین