پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
فاطمه شیرزاد با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از وجود زباله در منطقه سراوان گفت: انتظار می‌رفت مسؤولین مربوطه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اصولی نسبت به تولید انرژی از زباله‌های انباشت شده در سراوان وارد عمل شوند اما متأسفانه تاکنون دراین‌باره هیچ اقدامی انجام‌نشده است.
شعار سال:در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت از عدم اجرای تعهدات دولت پیرامون خرید و احداث دستگاه زباله‌سوز در رشت انتقاد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت ظهر امروز در نوزدهمین جلسه این کمیسیون در ساختمان شورای رشت با انتقاد از روند نامطلوب اختصاص اعتبار دولتی به‌منظور احداث دستگاه زباله‌سوز در رشت اظهار کرد: پس از گذشت حدود هشت سال عملاً دراین‌باره پاسخی منطقی به انتظارات به‌حق مردم رشت داده نشده و با توجه به مباحثی که پیرامون خطرات ناشی از انباشت زباله در سراوان وجود دارد انتظار داریم به این مبحث توجه بیشتری شود.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از وجود زباله در منطقه سراوان گفت: انتظار می‌رفت مسؤولین مربوطه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اصولی نسبت به تولید انرژی از زباله‌های انباشت شده در سراوان وارد عمل شوند اما متأسفانه تاکنون دراین‌باره هیچ اقدامی انجام‌نشده است.

وی با انتقاد از طولانی شدن روند اختصاص اعتبار توسط دولت به‌منظور خرید دستگاه زباله‌سوز ۶۰۰ تنی برای رشت افزود: حدود هشت سال از طرح پروژه احداث زباله‌سوز رشت سپری‌شده اما تاکنون سهم ۲۵ درصد اولیه این قرارداد به شرکت تی تی اس پرداخت‌نشده است.

شیرزاد با تأکید به تسریع بخشیدن به اختصاص اعتبار موردنیاز به‌منظور احداث دستگاه زباله‌سوز در رشت تصریح کرد: این پروژه به‌طور هم‌زمان در چند استان کشور مطرح شد و در شرایطی، رشت همچنان درگیر جذب اعتبار دولتی  به‌منظور احداث این پروژه است که اعتبار هنگفتی از این بابت به شهر ساری پرداخت‌شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با اشاره به اینکه از دولت به‌واسطه  عدم تأمین منابع ریالی و ارزی موردنیاز پیرامون احداث دستگاه زباله‌سوز در رشت گلایه داریم، بیان کرد: شرکت طرف قرارداد چینی اعلام کرده در صورت پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد حاضر به ارائه نقشه ساختمان مربوط به زباله‌سوز و غیره است و امیدواریم به‌زودی این مهم تحقق پیدا کند.

شیرزاد به افزایش حریق در رشت به‌واسطه گرمای هوا اشاره کرد و گفت: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران و کارکنان شهرداری رشت ازجمله نیروهای آتش‌نشان باید موردتوجه باشد.

وی با تأکید به رفع مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری رشت افزود: انتظار داریم در صدور معرفی‌نامه برای پرسنل شهرداری رشت به‌منظور بهره‌مندی از خدمات درمان، مساعدت بیشتری انجام شود و مسؤولین مربوطه با ورود به مباحث پیرامون مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها به مشکلاتی که در زمان پذیرش بیمار در برخی از بیمارستان‌ها به وقوع می‌پیوندد خاتمه بدهد.

پرداخت ۲۸ میلیارد تومان به شرکت تی تی اس برای احداث زباله‌سوز

ذی‌حساب شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دستگاه زباله‌سوز بین چین و ایران اظهار کرد: استاندار وقت گیلان در آن سال به‌عنوان نماینده دولت متعهد شد که تمامی وجوه اعتبارات دولتی دراین‌باره تأمین شود.

احمدرضا حق‌بین با بیان اینکه پس از تغییر دولت پیگیری احداث پروژه زباله‌سوز در رشت متوقف شد، افزود: پس از رایزنی‌های متعدد بخشی از اعتبارات مربوط به پروژه طی سال‌های اخیر جذب شد و اخیراً پس از مکاتبات انجام‌شده که قرار است از محل اعتبارات مازادی که در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار دارد بخشی از منابع موردنیاز درباره این پروژه تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس قرارداد منعقدشده بین ایران و چین باید ابتدا ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد به‌حساب شرکت تی تی اس واریز شود، گفت: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت‌شده و طبق رایزنی‌های انجام‌شده چنانچه هشت میلیارد تومان دیگر به‌حساب شرکت تی تی اس پرداخت شود عملیات اجرایی دستگاه زباله‌سوز در رشت آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با پرداخت بخشی از اعتبار لازم توسط شهرداری رشت به شرکت چینی تی تی اس به‌منظور تسریع بخشیدن به روند احداث پروژه زباله‌سوز در رشت موافقت کردند.

دولت مقصر طولانی شدن پروژه احداث زباله‌سوز رشت

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت و محیط‌زیست در تأخیر و طولانی شدن پروژه احداث زباله‌سوز رشت مقصر هستند، اظهار کرد: این مهم جزو اولویت‌های شهر رشت است که تاکنون نسبت به آن کم‌کاری شده است.

علی مقصودی به خرید مخازن زباله مکانیزه برای رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان پسماند شهرداری، رشت به یک هزار و ۴۵۰ عدد مخزن زباله نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه با کاهش برخی از کدهای اعتباری مربوط به حوزه خدمات شهری قصد تأمین اعتبار موردنیاز به‌منظور خرید سطل‌های مکانیزه زباله را داریم، افزود: با موافقت شورا می‌توانیم نسبت به خرید مخازن شش‌صد تنی زباله اقدام کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان،تاریخ انتشار:10تیر1398،کدخبر:44966،rooydadegilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین