پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم احیای مدارس ماندگار گفت: بعد از سیستان و بلوچستان تهران جزو محروم‌ترین استان‌ها از حیث فضای آموزشی و تجهیزات است.
شعار سال: وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از سیستان و بلوچستان تهران جزو محروم‌ترین استان‌ها از حیث فضای آموزشی و تجهیزات است.

 سید محمد بطحایی در مراسم احیای مدارس ماندگار که در دبیرستان شهید مدرس شهرری برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران و شهرستان‌های استان تهران یکی از محروم‌ترین ادارات کل از حیث فضا و تجهیزات است، گفت: بعد از سیستان و بلوچستان تهران جزو محروم‌ترین استان‌ها از نظر تراکم دانش آموز و ایمنی مدارس در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود، افزود: هر چه تلاش کنیم باز هم نیاز‌ها از تلاش ما بیشتر است و متاسفانه، چون آمایش سرزمینی نداریم ، بعضا در جا‌هایی مدرسه ساختیم که دانش آموز نداریم و در مناطقی از کشور هم کلاس‌های درس با تراکم 40 نفری روبروست.

بطحایی تصریح کرد: معلم حرف اول را در تحول می‌زند؛ اگر بهترین تجهیزات و کتاب داشته باشیم، اما معلم انگیزه نداشته باشد همه آن‌ها بی‌جهت است.

مدرسه مدرس از نخستین نمادهای آموزشی شهر ری است که پس از انتخاب از سوی شورای آموزش و پرورش به‌ عنوان مدرسه ماندگار در سال 1391 و سال 1394 به اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران ابلاغ شد.

دبیرستان مدرس بعد از مدارس دارالفنون و البرز تهران یکی از نهادهای آموزشی قدیمی و پرافتخار و مطرح تهران است و قدمت آموزشی این دبیرستان به سال 1352 خورشیدی می‌رسد و ساختمان دبیرستان در سه طبقه و در زمان پهلوی دوم ساخته شده است.

ویژگی‌های بارز ساختمانی و فیزیکی این مدرسه، شیشه‌های‌ رنگی و کاشی‌کاری طرح‌دار و بنای آجری دبیرستان بسیار دقیق ساخته شده که هنوز بعد از گذشت سال‌ها استحکام و پایداری خود را حفظ کرده است.
مساحت کل دبیرستان 9 هزار متر مربع است که 5 هزار و 400 متر مربع آن به زیر بنای این آموزشگاه اختصاص یافته است.

در حال حاضر این دبیرستان دارای 36 کلاس درس، 11 اتاق برای امور اداری، کتابخانه و قرائتخانه به‌ مساحت 120 متر مربع، نماز خانه به مساحت 286 متر مربع، سالن اجتماعات به‌ مساحت 150 متر مربع، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی و دو کلاس علمی درس‌های تاریخ و جغرافیا است.

صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه شهرستان ری ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مسئولان کشوری و استانی همایش احیای مدارس ماندگار در مدرسه شهید مدرس ناحیه دو ری برگزار شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:24اردیبهشت1398،کدخبر:763238،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین