پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۰۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
بیشتر محورهایی که امروز توسط نمایندگان در خصوص تخلفات بانک شهر قرائت شده مربوط به ابهام در برخی معاملات این بانک با سایر سازمانهاست اما چیزی که بیشتر از همه ایجاد نگرانی می کند بررسی اهلیت مدیران شهر است که با توجه به وابستگی مستقیم این بانک به شهرداری و شورای شهر تهران بسیار شائبه انگیز خواهد بود.
شعار سال : بیشتر محورهایی که امروز توسط نمایندگان در خصوص تخلفات بانک شهر قرائت شده مربوط به ابهام در برخی معاملات این بانک با سایر سازمانهاست اما چیزی که بیشتر از همه ایجاد نگرانی می کند بررسی اهلیت مدیران شهر است که با توجه به وابستگی مستقیم این بانک به شهرداری و شورای شهر تهران بسیار شائبه انگیز خواهد بود.

 داستان این روزهای بانک شهر دارد به جاهای بسیار حساسی نزدیک می شود. بعد از اینکه مدتها صندلی مدیرعاملی این بانک خالی بود و مدیریت قبلی آن از سمت بانک مرکزی در حالیکه مشغول به خدمت بود رد صلاحیت شد احمد درخشنده که هنوز چرایی تعلل او درباره ی اجرایی نکردن وثیقه های بانک سرمایه در زمان مدیریت او بعد از اختلاس معروف این بانک به قوت خود باقیست به عنوان سرپرست انتخاب شد و انتخاب مدیرعامل این بانک هر روز بنا به دلایلی به تعویق می افتاد. حالا بعد از سلسله گزارشهایی که درباره ی برخی تخلفات و انتصابهای معنادار منتشر شد امروز از راهروهای مجلس خبر رسید که تحقیق و تفحص از این بانک در دستور کار قرار گرفته و با 106 رأی موافق به زودی انجام می شود.

بیشتر محورهایی که امروز توسط نمایندگان در خصوص تخلفات بانک شهر قرائت شده مربوط به ابهام در برخی معاملات این بانک با سایر سازمانهاست اما چیزی که بیشتر از همه ایجاد نگرانی می کند بررسی اهلیت مدیران شهر است که با توجه به وابستگی مستقیم این بانک به شهرداری و شورای شهر تهران بسیار شائبه انگیز خواهد بود. بررسی نسبت مدیران بانک و مدیران شهرداری و نسبت‌های احتمالی فامیلی میان کارکنان بانک و مقامات شهرداری از دیگر محورهاییست که اگر ثابت شود اعتبار این بانک و مدیرانش را با خطر جدی روبرو خواهد کرد. البته در این باره نیز قبلا پایگاه خبری نبض بازار به بودن یکی از افراد دارای نسبت فامیلی با یکی از سران نظامی کشور اشاره کرده بود که در گزارشات بعدی به آن مجدد خواهیم پرداخت.

اما چیزی که بعد از تصمیم امروز مجلس درباره ی بانک شهر وجود دارد اینست که چرا طومار مواردی که همیشه شائبه اش در مورد این بانک وجود داشته اینقدر دیر در دست رسیدگی قرار گرفت و چرا دستگاهها و نهادهای نظارتی در پرداختن به این مسئله امروز و فردا کردند؟ بدون شک یکبار دیگر می توان به این نتیجه پی برد که علیرغم توضیحات مفصل قانون درباره ی خصوصی سازی هنوز با توجه به ماهیت مدیرانی که در اقتصاد کشور فعالیت می کنند این موضوع به درستی انجام نمی شود. شهرداری تهران و شورای آن امروز پر است از افراد سیاسی که با ورود به این دو بخش قبل از ارائه ی خدمات به پرداختهای جناحی اقدام کردند.

بانک شهر که امروز در مظان اتهام قرار دارد و یقیناً باید تا چند وقت دیگر شاهد حضور برخی چهره های آشنای آن در محافل قضایی باشیم با چه پشتوانه ای دست به کارهایی زد که باید پاسخگویش باشد؟ چه چیزی در بانک شهر اتفاق افتاد که مدیرعامل سابقش توسط عالی ترین مرجع بانکی کشور یعنی بانک مرکزی رد صلاحیت شد؟ بدون شک در این پرونده شاهد رمزگشایی از رابطه هایی خواهیم بود که بدون آنها حتی یک مورد از این موارد نمی توانست انجام شود در گزارشهای بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نبض بازار،تاریخ انتشار:23اردیبهشت1398،کدخبر:15430 ،nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین