پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۰۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش هیچ واهمه‌ای از جنگ تجاری ندارد و وقتی در آستانه آن قرار گیرد از خود دفاع خواهد کرد.

شعار سال: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش هیچ واهمه‌ای از جنگ تجاری ندارد و وقتی در آستانه آن قرار گیرد از خود دفاع خواهد کرد. سخنگوی چین افزود: بیشترین صداقت و مهربانی را در گفتگو با آمریکا داشتیم، اما مساله افزایش تعرفه‌ها مشکل ساز شده است این موضوع فقط به طرفی که تعرفه اعمال می‌کند، بیشترین ضربه را وارد می‌کند و البته چالشی هم برای دیگران است.

'گنگ شوانگ' روز پنجشنبه به خبرنگاران در پکن گفت: ما تسلیم فشار‌های خارجی نمی‌شویم قابلیت و عزم جزم برای دفاع از حقوق مشروع خود داریم.

وی با اشاره به مناقشه بزرگ تجاری چین و آمریکا گفت: خواستار نبرد نیستیم، اما اگر کسی آن را به دروازه‌های چین بکشاند آن زمان تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد.

وی گفت که چین آن طرفی نیست که قول و قرارهایش را شکسته باشد و از توافق عقب نشینی کرده باشد مذاکره فرایند بحث و رایزنی است در مذاکرات طبیعی است اختلافاتی وجود داشته باشد این به منزله تخطی از توافق نیست.

گنگ افزود: درباره اختلافات اقتصادی و مسایل تجاری، ماه می‌سال ۲۰۱۸ با آمریکا به اتفاق نظر و اجماع رسیدیم، اما فقط با گذشت چند روز آمریکا زیر توافقات زد.

وی گفت: در ماه دسامبر نیز قبول کردیم خرید‌های بیشتری از آمریکا انجام دهیم، اما طرف آمریکایی یکباره درخواست‌های بیشتری کرد و باعث شد تا اختلاف پدیدار شود این چین نبود که از توافق تخطی کرد.

سخنگوی چین افزود: بیشترین صداقت و مهربانی را در گفتگو با آمریکا داشتیم، اما مساله افزایش تعرفه‌ها مشکل ساز شده است این موضوع فقط به طرفی که تعرفه اعمال می‌کند، بیشترین ضربه را وارد می‌کند و البته چالشی هم برای دیگران است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 23 اردیبهشت 98، کد مطلب: 477394: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین