پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطع فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چرا برخی اصرار به تصویب طرح استانی‌شدن انتخابات دارند.
شعار سال: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطع فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چرا برخی اصرار به تصویب طرح استانی‌شدن انتخابات دارند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی‌شدن انتخابات اظهار کرد:‌ این طرح مشکلات فراوانی دارد و نیاز به انجام تحلیل‌های بیشتر بر روی آن است تا مشخص شود که چرا رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها چنین طرحی را که با قانون اساسی و اسناد بالادستی مغایرت دارد و در مقطع فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اصرار به تصویب و اجرایی‌ شدن آن دارند.

وی ادامه داد:‌ این طرح، وقت مجلس را با تمام هیاهوهایی که در زمان بررسی آن وجود داشت، کاملاً تلف کرده و باید موافقان این طرح پاسخگوی این وقت تلف‌شده باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس برخی بر این باورند که رویه آن‌ها به این گونه است، پیشنهادی را که چه موافق قانون اساسی باشد و یا موافق قانون اساسی نباشد را مطرح می‌کنند و اگر هم ایرادی داشت خود شورای نگهبان جلوی اجرایی‌شدن و تصویب آن را می‌گیرد،‌ اما این رویه خطرناکی است که متأسفانه هیئت‌ رئیسه مجلس به‌ جای اینکه مانع این رویه شود حتی به آن دامن می‌زند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مواردی را داشتیم که صراحتاً با قانون اساسی مغایرت دارد، اما رئیس مجلس نسبت به آن بی‌تفاوتی می‌کند و می‌گوید حالا این طرح را ما تصویب می‌کنیم و اگر هم ایرادی دارد شورای نگهبان آن را رد کند و ایرادات را به مجلس ارجاع دهد. این به نظر من در مجلس بدعتی است و باید مانع این‌گونه بدعت‌ها شد.

وی در پایان گفت: از ابتدا باید تلاش کرد تا قانونی را مورد بررسی قرار دهیم که با شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشد و نیز نمایندگانی که اصرار بر اجرایی‌شدن این قانون داشتند باید امروز در رسانه‌ها درباره وقت‌های تلف‌شده و فضای ژورنالیستی که قطعاً بهره‌برداری‌هایی در آن برای دشمن وجود دارد، به مردم پاسخ دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1398، کدخبر: 382072 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
برای اینکه منافع ویژه ای در این امر دارن و راحت تر می تونن دوباره صندلی های مجلس رو بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین