پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کاشت گل محمدی در اطراف پایتخت چندی است، توسعه پیدا کرده و می تواند علاوه بر ایجاد نشاط سبب اشتغال زایی برای مردم استان تهران نیز باشد.

شعارسال: گل محمدی علاوه بر زیبایی منحصر به فرد و رایحه مطبوعی دارد که این روزها رونقی به اشتغال در برخی روستاها و مناطق استان تهران داده است.

این گل زیبا و دوست داشتنی که مقاومت مناسبی در برابر کم آبی دارد، مورد توجه کشاورزان در مناطق کویری استان تهران نیز قرار گرفته است و بسیاری از کشاورزان اقدام به کشت این محصول کرده‌اند حال این روزها با رفتن به اغلب روستاهای اطراف تهران عطر گل محمدی مشامتان را نوازش خواهد کرد.

فصل بهار و اردیبهشت و خرداد ماه فصل چیدن گل‌های محمدی است و یکی از روستاهای فعال در این زمینه روستای «محمدآباد عرب‌ها» از توابع بخش جواد آباد ورامین است، که البته به دلیل سرد بودن هوا در سال جاری گل‌های محمدی در این روستا با تأخیر ۲۰ روزه به بار نشستند.

یکی از گردشگرانی که برای مشاهده گلاب گیری به محمدآباد عرب‌ها آمده بود، گفت: بوی گل تمام فضای روستا را پر کرده و بسیار عالی است و از این سفر راضی هستیم.

روستای محمد آباد عرب‌ها در جنوب پایتخت پذیرای گردشگران برای گلاب گیری است

گردشگر دیگری در این خصوص گفت: ما همواره برای مشاهده گلاب گیری به کاشان می‌رفتیم، اما امسال برای این امر به نزدیکی تهران آمدیم.

یکی از بانوان محمدآبادی که در گلاب گیری فعالیت دارد،گفت: همواره از ۱۵ فروردین شروع به برداشت گل می‌کردیم، اما امسال به دلیل سرمای هوا از ۵ اردیبهشت برداشت گل را آغاز کردیم.

وی افزود: بعد از چیدن غنچه‌ها و گل‌ها از مزرعه، آنها را برای گلاب گیری آماده می‌کنیم و تا اوایل خرداد ماه هر روز صبح تا ساعت ۸ صبح گل می‌چینیم و پس از آن گل‌ها را بار می‌گذاریم و مشغول گلابگیری می‌شویم، ما باید برای زندگی تلاش کنیم و اگر من به عنوان یک مادر کار و تلاش کنم، قطعاً فرزند من نیز تلاش و کوشش را خواهد آموخت.

وی گفت: ما با دمنوش های خوش رنگ و خوش طعم، آش دوغ و نان تازه و محصولاتی که خودمان تولید می‌کنیم، از گردشگران پذیرایی می‌کنیم.

گردشگران فراوانی برای مشاهده مراحل گلاب گیری به این روستا در نزدیکی ورامین سفر می‌کنند.

فعالیت واحدهای گلاب گیری در شمال تهران

علاوه بر ورامین در جنوب تهران، در شمال پایتخت نیز شاهد راه اندازی واحدهای گلاب گیری هستیم، که یکی از این مناطق، شهرک شهید محلاتی در شمیرانات است، که واحدهای گلاب گیری در آن راه اندازی و در طرح سنتی آماده پذیرایی گردشگران شده است و در این واحدها انواع عرقیات دارویی و گلاب تولید می‌شود.

متصدی یکی از این واحدهای گلاب گیری در شمیرانات گفت: مردم می‌توانند، برای مشاهده گلاب گیری و تولید عرقیات گیاهی از نزدیک می‌توانند، به شمیرانات بیایند.

وی افزود: ما در اردیبهشت و خرداد ماه که فصل گل و گلاب گیری است، روزی ۲ بار به گلاب گیری می‌پردازیم و به طور متوسط روزی ۶۰ کیلو گل در این کارگاه گلاب گیری می‌شود.

گلاب گیری در اطراف تهران روایت تلاشی است، که برای اشتغال زایی توسط روستاییان انجام می‌شود و محل‌های مناسبی برای افرادی است، که می‌خواهند چند لحظه‌ای را با گل محمدی و عطر دل انگیز آن بگذرانند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 4620451: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین