پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۶
براساس آمار موجود تعداد ۵۵ کارگاه سنتی و صنعتی تولید گلاب و عرقیجات گیاهی در استان یزد فعال است که ظرفیت تولید آنها ۵۳ هزار تن در سال برآورد می‌شود .

شعارسال: «علیرضا طاقه‌باف» مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی یزد با اشاره به این که در کارگاه‌های تولیدی گلاب و عرقیجات گیاهی ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته شده‌اند، افزود: از این تعداد کارگاه تنها پنج کارگاه دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی و بهداشتی هستند که ظرفیت تولید آنها ۶۴۳۱ تن و سرمایه ثابت انجام شده برای آنها ۵۵ میلیارد ریال است که موجب اشتغال مستقیم ۶۵ نفر را فراهم کرده است .

وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی کارگاه‌های صنعتی شامل گلاب و ۷۰ نوع عرقیجات گیاهی در استان، از صادرات این محصولات به بازارهای استانی و کشوری و بخشی نیز به کشورهای عربی و آسیای میانه خبر می‌دهد.

طاقه‌باف با بیان این که در راستای ساماندهی سایر کارگاه‌های سنتی و تشویق و ترغیب دارندگان این کارگاه‌ها جهت اخذ جواز تاسیس نیمه صنعتی یا صنعتی شدن واحدهای تولیدی اقدامات موثری صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۳۳ فقره جواز تاسیس با ظرفیت تولید ۳۲ هزار و ۶۸۷ تن صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آنها در سال‌های آتی زمینه اشتغال ۳۱۸ نفر فراهم شود .

وی کم‌آبی و حذف بخش وسیعی از گیاهان مرتعی، کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی و گیاهان دارویی، فصلی بودن تولید، کمبود مواد اولیه و تامین آن از استان‌های مجاور که باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده محصول می‌شود را از عمده‌ترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان دانست.

طاقهباف یادآور شد: مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان به عنوان متولی ساماندهی و حمایت از کارگاه ‎‎ های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ضمن ارائه خدمات در زمینه صدور جواز تاسیس و صدور پروانه بهره‌برداری و انجام مشاوره‌های فنی و اجرایی تمام تلاش خود را در خصوص تامین منابع مالی افراد تحت پوشش با استفاده از اعتبارات و تسهیلات ملی و استانی اعمال نموده و امیدورایم صنعت گلابگیری و تولید عرقیجات گیاهی در آینده نزدیک شاهد حداکثر شکوفایی و بالندگی خود باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 4شهریور1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
یزد واقعا پیشرو بوده در زمینه گلاب و عرقیجات...ای کاش بشه این راه هرچی میاد صنعتی تر بشه تا بتونیم در قالب یک اینده ای براش پیشرفت در نظر بگیریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین