پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه براساس روایات، هر سال یک شب قدر دارد و سرنوشت انسان در آن شب رقم می خورد و واسطه این شب مهم و ارشمند امام زمان (عج) است، گفت: چرا این همه پرونده در دادگستری است؟، این در حالی است که در جامعه اسلامی ما بسیاری از موضوعات و مشکلات را می‌توان از طریق رسومی همچون رفتار کدخدامنشانه رفع کرد.
شعارسال: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب سالگرد شهادت امام علی (ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه لیلة‌القدر چه شبی است؟، گفت: امشب شب نزول قرآن بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در شب قدر سرنوشت انسان‌ها رقم می‌خورد، بیان کرد: براساس روایات، ائمه اطهار(غ) از مردم خواسته‌اند که شب قدر را درک کنند.

وی ادامه داد: براساس روایات، هر سال یک شب قدر دارد و سرنوشت انسان در آن شب رقم می‌خورد و واسطه این شب مهم و ارشمند، امام زمان (عج) است.

رئیسی شب قدر را باعظمت دانست و ادامه داد: نخستین گام در این شب ارزشمند معرفت بوده، همچنین، یکی دیگر از ویژگی‌های شناخت شب قدر، شناخت حضرت فاطمه(س) است، اگر ایشان را بشناسیم، کسی را که رسالت ولی و دین رسول را حفظ کرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امشب پرونده ما به دست رئیس شب قدر می‌رسد، اضافه کرد: خدا را شاکریم که امشب زنده‌داری کرده و درب خانه حق بیاییم، امشب شب توجه به کتاب و معلم آن است.

وی بیان کرد: شب قدر محمدیه است، پروردگار به بندگان تاکید کردند که آنها در شب قدر زنده‌داری کنند، بندگان با خدا سخن بگویند و گناهان خود را پاک کنند.

رئیسی بندگان را در جایگاه گناهکار و پروردگار را در جایگاه بخشش دانست و متذکر شد: همه چیز نزد پروردگار بوده، خداوند به پیامبر(ص) فرمود، اگر بندگان از تو نشانی مرا خواستند، به آنها بگو، پروردگار از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: شب قدر شب امید است، امشب باید همه برای پاک شدن گناه خود با یک دنیا امید به سوی پروردگار بشتابند.

وی افزود: امیراالمومنین(ع) وصیت‌نامه‌ای دارند و در آن فرمودند، حسن(ع)، حسین(ع) و همه کسانی که صدای مرا می‌شنوید، شما را به تقوای از پروردگار داشتن در همه امور توصیه می‌کنم، همچنین، برای پاداش اخروی تلاش کنید.

رئیسی با بیان اینکه با همه وجود نسبت به ظالمین و استکبار نفرت داریم، چراکه نمی‌توان نسبت به آنها نفرت نداشت، همچنین باید در راستای دین اسلام نسبت به مظلومین نیز باید مهربان و یاور آنها باشیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه چرا این همه پرونده در دادگستری است؟، اضافه کرد: این در حالی است که در جامعه اسلامی ما بسیاری از موضوعات و مشکلات را می‌توان از طریق رسومی همچون رفتار کدخدامنشانه رفع کرد.

وی با اشاره به بخش‌های دیگری از وصیت‌نامه حضرت علی(ع)، متذکر شد: ایشان به امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارند، اگر در جامعه رشوه می‌گیرند، یا فساد صورت می‌گیرد، باید با آن مبارزه کنیم، در جامعه اسلامی این مورد نباید وجود داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه حضرت علی (ع) را در محراب برای اینکه عادل بودند، به شهادت رساندند، یدآور شد: مردم ما به لطف پروردگار و ائمه اطهار (ع) و پشتوانه خون شهدا موفق می‌شوند،

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: دشمنی دشمنان در جامعه‌ای که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) دارد، نمی‌تواند اجرایی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1398 ، کدخبر: 3980306006 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
دلیل اصلی تعداد زیاد زندانیان وجود قوانین اشتباه و بیش از حد محدود کننده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین