پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
موزه موسیقی ایران که در شمال تهران واقع‌شده، برای علاقه‌مند به هنر موسیقی، فضای جذابی دارد .موزه موسیقی یکی از موزه‌های تخصصی تهران است که در آن گنجینه سازهایی قرار دارد که شاید تا به حال آن‌ها را ندیده باشید.
شعار سال :موزه موسیقی ایران که در شمال تهران واقع‌شده، برای علاقه‌مند به هنر موسیقی، فضای جذابی دارد .

موزه موسیقی یکی از موزه‌های تخصصی تهران است که در آن گنجینه سازهایی قرار دارد که شاید تا به حال آن‌ها را ندیده باشید.

در این موزه سازهای موسیقی ایرانی زیادی به نمایش گذاشته شده است. دسته بندی بسیار خوبی در موزه برای هر نوع از سازها انجام شده است.

برای مثل سازهای زهی بخش مربوط به خود را دارند و سازهای کوبه‌ای در تالار جداگانه به نمایش در آمده‌اند.

بنای فعلی موزه در سال ۱۳۵۱ ساختمانی مسکونی بوده است که پس از طرح تاسیس موزه‌ی موسیقی، به دلیل مناسب بودن محل و فضای کافی آن، از سال ۱۳۸۲ مورد بازسازی قرار گرفت موضوعی که شاید برای علاقه‌مندان به معماری و مرمت کشور جالب باشد این است که این موزه یکی از مرمت‌های خوب و دوست داشتنی خانه‌ای قدیمی در تهران است که با طرح احیا (باز زنده سازی) آن به موزه، اثری ماندگار در حفاظت از خانه‌های قدیمی تهران و نمایش هنر ایرانی انجام شده است.

سرانجام در سال ۱۳۸۸ موزه در این محل افتتاح شد. این موزه‌ی سه طبقه دارای مساحتی نزدیک به ۳۶۵۰ متر و زیربنای حدود ۱۴۰۰ مترمربع است. در موزه‌ی موسیقی حدود ۲۴۰ ساز از ۲۰۰ نوع مختلف نگهداری می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی مثل سالن نمایش سازها (سازهای کوبه‌ای، زهی، بادی، سنتی و زهی نواحی)، گنجینه‌ی موزه، آرشیو صوتی و تصویری، کتابخانه‌ی تخصصی، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، انبار ویژه‌ی نگهداری بهینه‌ی سازها، مخزن محصولات مکتوب، کافی‌شاپ و بخش سمعی و بصری است.

آدرس:

موزه موسیقی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، سه راه تختی، کوچه نمازی، پلاک ۹ قرار دارد.

برای رسیدن به این موزه ابتدا باید به میدان تجریش بروید. برای رسیدن به میدان تجریش می‌توانید از مترو تهران استفاده کنید. کافی‌ است در آخرین ایستگاه خط یک مترو، یعنی ایستگاه تجریش از مترو پیاده شوید. همچنین می‌توانید از تاکسی‌هایی که از تمام نقاط شهر مانند پایانه شهید نظری در میدان آزادی، به میدان تجریش تردد می‌کنند استفاده کنید. اگر قصد سفر با اتوبوس به میدان تجریش را دارید می‌توانید از خط BRT راه‌آهن - تجریش استفاده کنید.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:9خرداد1398،کدخبر:852340،www.borna.news                           
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین