پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه دریافت حقوق‌های نجومی نوعی تاراج بیت‌المال است و از نبود نظارت بر فعالیت‌های مدیران نشأت می‌گیرد، گفت: حقوق ماهانه برخی مدیران دولتی برابر با حقوق ماهانه 200 کارگر به مبلغ 800 هزار تومان است.

شعار سال: غلامرضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، با اشاره به اینکه پدیده اخیر فیش‌های نجومی نه تنها جامعه بزرگ کارگری بلکه ملت ایران را رنجیده خاطر کرده است،‌اظهار داشت:‌ زمانی که حداقل دستمزد کارگران به طور قطره‌چکانی تعیین می‌شود و حداقل دستمزد 812 هزار تومان است،‌مدیران دولتی با چه وجدانی برای خود حقوق‌های چند صد میلیونی تعیین می‌کنند.

وی افزود: وضعیت اخیر حقوق‌های دریافتی مدیران دولتی جامعه کارگری را دچار استرس و نگرانی کرده است چرا که با وجود عدم افزایش دستمزد کارگران پرداختی‌های بسیار بالا به مدیران بانک‌ها دیده می‌شود.

عباسی با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد:‌ امسال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده و همزمانی آن با پرداخت‌های حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی چهره خوبی ندارد و یک نوع بدبینی در جامعه ایجاد کرده است.

این نماینده کارگری با بیان اینکه جامعه کارگران ایران خواستار مقابله جدی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با پدیده پرداخت‌های نجومی و تاراج بیت‌المال از سوی مدیران دولتی است،‌ گفت: عزل مدیران عامل بانک‌ها از جمله بانک رفاه کارگران اقدام بسیار مثبتی بود اما به تنهایی این اقدام کافی نیست و باید قوه قضائیه و مجلس برای رفع این بدبینی در جامعه اقدامات جدی انجام دهند و با آنها برخورد کنند.

عباسی گفت:‌ مدیران هر چه که دلشان می‌خواست برای خود برمی‌دارند در حالی که اگر این دریافتی‌ها به بنگاه‌های تولیدی اختصاص پیدا می‌کرد مشکلات بسیاری از کارگران و سرمایه در گردش تولیدکنندگان برطرف می‌شد،‌بنابر این عدم توجه به وضعیت رکودی بنگاه‌ها با پرداخت‌های نجومی به حساب‌های شخصی‌شان نشان از توجه به منافع شخصی به جای منافع عمومی است.

وی در پاسخ به این سؤال که پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی از کجا نشأت می‌گیرد، گفت: این موضوع نه تنها بدبینی در جامعه ایجاد کرده بلکه از عدم نظارت نشأت می‌گیرد و اینکه حقوق‌های آنچنانی نوعی تاراج بیت‌المال است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری تأکید کرد: از میان مدیران با دریافت‌های بالا تنها نام 4 یا 5 نفر از آنان افشا شده که این موضوع باید در سطح کشور فراگیر باشد و در برخورد با آنان لحظه‌ای درنگ نشود تا اینکه بدبینی ایجاد شده رفع شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 تیر 95 ، کد مطلب: 13950412000491: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین