پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
استاندار خراسان جنوبی از ابلاغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال استان خبر داد و گفت: بازارچه یزدان تا سه ماه آینده بازگشایی می شود.وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چند مسئله مهم در جهت رشد و توسعه خراسان جنوبی دنبال کردیم، اظهار کرد: در گام اول تلاش شده در کنار انتقال کمبودهای استان به مراکز بالاتر، ظرفیت‌های استان را به حاکمیت معرفی کنیم.

شعار سال: محمدصادق معتمدیان جمعه شب در شورای اداری استان، اظهار کرد: در سال جاری در وهله اول به دنبال انسجام، وحدت و هم افزایی بین بخش‌های مدیریتی استان هستیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چند مسئله مهم در جهت رشد و توسعه خراسان جنوبی دنبال کردیم، اظهار کرد: در گام اول تلاش شده در کنار انتقال کمبودهای استان به مراکز بالاتر، ظرفیت‌های استان را به حاکمیت معرفی کنیم.

معتمدیان تقویت روحیه جهادی در بین جامعه و مسئولان را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: همچنین در این دوره به دنبال جذب اعتبارات ملی بودیم چراکه بخش اعظمی از اعتبارات کشور در بخش اعتبارات ملی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در برنامه‌های اجرایی به دنبال این‌هستیم که بتوانیم با کمک مسئولان ملی از بودجه‌های خاص برای توسعه استان و رفع مسائل زیرساختی استفاده کنیم.

تدوین برنامه توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از تدوین برنامه میان مدت با عنوان برنامه توسعه ۱۴۰۰ خراسان جنوبی در چهار بخش خبر داد و افزود: بخش اصلی برنامه مربوط به زیرساخت‌هایی مانند توسعه فرودگاه و پروازها، راه آهن و راه‌ها است.

وی بیان کرد: در زمینه پروازها عقب افتادگی تاریخی داریم که تلاش شده طی دو سال آینده عقب افتادگی‌های حوزه زیرساختی را مرتفع کنیم.

معتمدیان جاده قاین را از مطالبه‌های جدی خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: همچنین محور دیهوک - طبس از کریدورهای اصلی استان بوده که در برنامه‌ای دو ساله شاهد تحول عظیمی در این بخش‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه اول راه آهن استان کمتر از سه ماه اجرایی می‌شود، افزود: همچنین خط آنتنی راه اهن فردوس در کمتر از ۴۰ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی استان در زمینه مرمت قنوات و ایجاد بند که روش‌هایی کارآمد در آبخوان داری و آبخیز داری است، جهش خوبی خواهیم داشت که بدون شک تأثیر خوبی در کشاورزی استان خواهد داشت.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان بیان کرد: امید است بتوانیم با اعتبارات پیش بینی شده در برنامه‌ای میان مدت این عقب افتادگی را جبران کنیم.

بازارچه یزدان تا سه ماه دیگر بازگشایی می‌شود

معتمدیان اظهار کرد: در زمینه اشتغال ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض خواهد بود.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک استان بیان کرد: این استان دارای برندهای خوبی بوده امید است بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و سود محصولات به جیب کشاورزان برود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار بازارچه مرزی در استان وجود داشته که سه بازارچه از سال ۹۳ سه از طرف افغانستان بسته شده بود، گفت: با استفاده از رایزنی‌ها تا دو یا سه ماه آینده مرزی یزدان باز می‌شود.

وی با بیان اینکه مرز یزدان بعد از بازگشایی به عنوان مرز رسمی در مبادلات تجاری مورد استفاده مرزنشینان قرار می‌گیرد، گفت: ایجاد درب واحد در مرز ماهیرود انجام شده است.

افزایش ۱۰ برابری سهمیه سوخت مرزنشینان

معتمدیان از استفاده از ظرفیت قانونی فروش سوخت مرزنشینان خبر داد و گفت: با رایزینی های انجام شده و هماهنگی با افغانستان و مجوز وزارت نفت، سهمیه سوخت مرزنشینان ۱۰ برابر شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به دنبال این امر فروش سوخت مرزنشینان سه میلیارد تومان بوده که در اسفند ماه سال گذشته ۶ و نیم میلیارد تومان یعنی دوبرابر قبلاً بوده که هر ماه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت زیرساختی روستاها دز زمینه تلفن روستایی بیان کرد: تا پایان دولت پوشش کامل مخابراتی در روستاها انجام شود.

معتمدیان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که امید است تا پایان دولت تمام روستاهای استان هم از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: در توسعه شبکه‌های دیجیتال در ردیف پایین جدول قرار داریم که امید است ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق مرزی و کم برخوردار را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

معتمدیان با اشاره به قهر طبیعت و خشکسالی‌های پیاپی در خراسان جنوبی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته قریب به هزار و ۷۰۰ روستای استان خالی از سکنه شده است.

درخواست‌های استاندار از رئیس قوه قضائیه

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید برای هر روستا سند توسعه تعریف شود، افزود: هر روستا در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی اعم از صنایع دستی، هنرهای سنتی، گردشگری و بوم گردی داشته که نیازمند شناسایی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بعد از سیستان دومین استان در تعداد نفرات شتر است، گفت: امید است بتوانیم در دو سال آینده کشتارگاه فرآورده‌های محصولات شیر شتر و شیر خشک را در چند شهرستان داشته باشیم.

معتمدیان خواستار سفر رهبری به خراسان جنوبی شد و گفت: همچنین خواستاریم طرحی در قالب توسعه استان تهیه شود که از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه این دیار استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 11خرداد 98، کد خبر: 4630471، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین