پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به عقب‌افتادگی‌های تاریخی در مناطق شمال شهر بیرجند، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری خراسان‌ جنوبی در حوزه عمرانی، بررسی وضعیت شمال شهر بیرجند است.وی با اشاره به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در این مناطق (محله‌های انقلاب، خیرآباد، موسی بن جعفر (ع) و جوادیه)، بیان داشت: احساس کردیم علاوه بر اعتبارات و بودجه‌ها نیاز است ورود پیدا کنیم و با تدوین سند جامع توسعه شمال بیرجند بتوانیم کمک ویژه‌ای به اهالی این مناطق ارائه دهیم.

شعار سال: محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در جمع مردم شمال شهر بیرجند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری خراسان‌جنوبی در حوزه عمرانی، بررسی وضعیت شمال شهر بیرجند است.

وی با اشاره به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در این مناطق (محله‌های انقلاب، خیرآباد، موسی بن جعفر (ع) و جوادیه)، بیان داشت: احساس کردیم علاوه بر اعتبارات و بودجه‌ها نیاز است ورود پیدا کنیم و با تدوین سند جامع توسعه شمال بیرجند بتوانیم کمک ویژه‌ای به اهالی این مناطق ارائه دهیم.

استاندار خراسان‌ جنوبی به کمبود سرانه آموزشی در استان خراسان‌جنوبی اشاره و مطرح کرد: شهرستان بیرجند کمترین سرانه فضای آموزشی در استان را دارد که مرتبط به مناطق شمالی شهر است.

معتمدیان با بیان اینکه در حوزه‌های فضای سبز و بهداشت و درمان عقب‌افتادگی‌های زیادی در شمال شهر وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در این مناطق به دلیل فرسودگی لوله‌های آب هددرفت آب در شبکه‌های آبرسانی زیاد است.

تلاش در جهت فاصله و شکاف بین شمال و جنوب

وی با اعلام اینکه ساماندهی معابر و پیاده‌روسازی در سطح این محلات را در دستور کار قرار می‌دهیم، تبیین کرد: با تلاش معاونت عمرانی استانداری، شهرداری و فرمانداری طرح پنج ساله‌ای تدوین شده که طی این مدت بتوانیم با اقدامات ویژه در بخش زیرساخت‌ها در شاخصه‌های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهت توسعه مناطق شمال شهر به‌دنبال جهت‌دهی منابع شهرستانی، استانی و حتی ملی هستیم، بیان داشت: تلاش در راستای اقدامات عملیاتی در مناطق شمال شهر بیرجند از اهم کارها است.

عقب‌افتادگی‌های تاریخی در شمال شهر

معتمدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی و تلاشی که در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد بتوانیم کمک قابل توجهی سرعت بیشتری به پروژه‌های عمرانی در شمال شهر ببخشیم و این عقب‌افتادگی‌ها را تا حدودی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه با حضور در مناطق شهر به دنبال شنیدن خواسته‌های مردم، انجام کار مطالعاتی و کارشناسی‌شده هستیم، مطرح کرد: در وهله بعدی مصوبات این دیدارها به عنوان مصوبات لازم‌‌الاجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهیم کرد که دستگاه‌های مربوطه در جهت انجام این مصوبات تلاش نمایند.

قول‌های استاندار در محلات هدف

استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در مناطق شمال شهر پروژه‌های که به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی سرعت کمی داشته و بر زمین مانده را از محل اعتبارات در اختیار به اتمام خواهیم رساند، اضافه کرد: همچنین مدرسه شش‌کلاسه فرهنگ محله انقلاب را با تزریق اعتبارات و همت اداره کل نوسازی استان تا هفته دولت سال آینده تکمیل و تجهیز خواهیم کرد.

معتمدیان با اشاره به دبستان دخترانه تکتم، مطرح کرد: شهرداری هر چه سریع‌تر نهایتاً طرف سه ماه آینده نسبت به تملک اراضی جنب مدرسه اقدام کند و سپس مدرسه جهت ساخت و تجهیز در اختیار اداره کل نوسازی قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این مدرسه باشیم.

وی از تحویل و تکمیل مدرسه امام هادی(ع) تا هفته دولت سال آینده خبر داد و افزود: پروژه‌های متعددی در سطح شهرستان بیرجند در زمینه آموزشی، درمانی و فضای سبز داریم که به دلیل عدم تأمین زمین بر زمین مانده است.

بکارگیری اراضی رها جهت توسعه شهر بیرجند

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به زمین‌های موجود در سطح شهر (اوقاف، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و غیره) بیان داشت: اراضی زیادی در سطح شهر رها شده که تلاش می‌کنیم با تهاتر با دستگاه‌های مربوطه کنیم این اراضی را در بحث توسعه شهرستان به کارگیری کنیم تا بخشی از اراضی مورد نیاز پروژه‌ها تأمین شود.

معتمدیان به مشکل اسناد مالکیت مردم اشاره و اعلام کرد: برای این مهم به مجموعه راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی مأموریت دادیم که حداکثر مساعدت را با مردم داشته باشند لذا مردم جهت حل مشکلات اسناد مالکیت زمین‌ها و منازل مسکونی خود به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

وی از کمک دو میلیارد تومانی شهرداری و کمک یک میلیارد تومانی استانداری جهت احداث پارک الهیه خبر داد و افزود: همچنین آب و فاضلاب شهری تا پایان مردادماه انشعابات آب سقاخانه ها را وصل کند تا مردم از عواید این مهم بهره‌مند شوند.

رایگان شدن سالن‌های ورزشی/ اختصاص 500 میلیون تومان برای بهسازی و اصلاح معابر

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌های ورزشی در دست اقدام، مطرح کرد: ساخت سالن چند منظوره و احداث زمین چمن مصنوعی در یکی از محلات شمال شهر در دستور کار قرار دارد که تمام توان خود را جهت تکمیل این پروژه ها به کار خواهیم گرفت تا جوانان و نوجوانان این مناطق از این طرح‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص سالن‌های دولتی نیز سعی می‌کنیم این سالن‌ها را رایگان در اختیار جوانان این مناطق قرار دهیم و اگر این مهم محقق نشد با اداره کل ورزش و جوانان قراردادی منعقد می‌شود تا زمانی که پروژه‌های ورزشی در شمال شهر به اتمام برسد سالن‌ها به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی از اختصاص 500 میلیون تومان برای بهسازی و اصلاح معبر شمال شهر بیرجند خبر داد و گفت: همچنین در زمینه بهسازی و اصلاح شبکه آبرسانی با توجه به جذب اعتبارات ملی مبلغ قابل توجهی به شمال شهر بیرجند اختصاص یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار21مرداد 98، کد خبر: 13980521000053، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین