پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
استاندار خراسان جنوبی از سفر معاون اول رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیک به استان خبر داد و گفت: دولتمردان برای توسعه خراسان جنوبی ‌عزم ملی پیدا کرده‌اند.وی افزود: در این راستا سعی و تلاش ما بر این است تا از طریق ایجاد حساسیت بتوانیم برخی مشکلات را از طریق جذب منابع ملی و بسیج امکانات رفع کرده و در کنار آن توانمندی‌ها، ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد بیشتر معرفی کنیم که این مهم نیازمند همکاری و تلاش بیشتری برای معرفی هرچه بهتر است.

شعار سال: استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای ورود به استان دنبال شده مشکلاتی استان است که به مسئولان تصمیم ساز در کشور منعکس شود.

وی افزود: در این راستا سعی و تلاش ما بر این است تا از طریق ایجاد حساسیت بتوانیم برخی مشکلات را از طریق جذب منابع ملی و بسیج امکانات رفع کرده و در کنار آن توانمندی‌ها، ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد بیشتر معرفی کنیم که این مهم نیازمند همکاری و تلاش بیشتری برای معرفی هرچه بهتر است.

استاندار خراسان جنوبی از مراودات مسئولان استان با مسئولان ارشد کشور خبر داد و گفت: طی جلسات متعدد با معاونان رئیس جمهور و وزرا مشکلات استان مطرح شده و مسئولان کشوری نیز به این استان سفرهایی را داشته‌اند که امید است منشأ خیر و برکات برای استان باشد.

توجه نظام و دولت به استان فراهم شده است

معتمدیان گفت: در سفر مسئولان ارشد ساز و کارهایی برای رفع مشکلات به صورت حضوری مطرح می‌شود که تمام سعی خود را به کار گرفته که توجه دولت را به استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بر این است تا تمام تصمیماتی که در این سفرها گرفته می‌شود از طریق برنامه زنده تلویزیونی به اطلاع مردم برسد بیان کرد: در خیلی از بخش‌ها که اولویت استان است با اهدافی که پیش‌بینی شده به بخش قابل توجهی دسترسی پیدا کرده و طبق آمار نتایج آن کاملا ملموس است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جذب اعتبارات ملی یکی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های ما بوده که در دعوت از مسئولان کشوری انجام گرفته چرا که اعتبارات استانی محدود است.

افزایش اعتبارات برای جبران کمبود سرانه فضای آموزشی استان

معتمدیان با بیان اینکه شاخص‌های اصلی بودجه بحث جمعیتی است افزود: در این راستا استان چون جمعیت کمی دارد و با توجه به عقب افتادگی‌های جدی که در برخی زیرساخت‌ها وجود دارد خیلی نمی‌توان این خلأ را پوشش داد که باید در کنار معرفی ظرفیت‌ها مشکلات را نیز معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اولویت‌ها و مزیت‌هایی که استان دارد باید کارها را پیش برد گفت: در حال حاضر در بحث‌های آبخیزداری اعتبارات خوبی داشتیم و در بحث قنوات نیز که بیشترین مشکلات مردم در حوزه آب است اعتبارات خوبی جذب و کارهای مطلوبی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتباراتی در بحث نوسازی مدارس و کمبود سرانه فضای آموزشی جذب شده است اظهار داشت: در این راستا عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که در این زمینه اعتباراتی جذب شده که به هیچ وجه قابل مقایسه با اعتبارات قبلی نیست و افزایش چشمگیری داشته است.

معتمدیان بیان کرد: در بحث سیستم‌های آبیاری نوین نیز جهش خوبی صورت گرفته و اقدامات مطلوبی انجام شده که این مهم حاصل رفت‌وآمدها، پیگیری‌ها و داشتن برنامه مدون است که اگر براساس برنامه‌ریزی درستی پیش برویم قطعا دولت از ما حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: قرار است در برنامه اجرایی 1400 اولویت‌ها مشخص شده و به طور هدفمند رایزنی شود که در این راستا در بحث جاده و راه‌آهن نیز با حضور وزیر راه و جلساتی که در این زمینه گرفته شده اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

اتصال راه آهن بیرجند به یونسی انجام می‌شود

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نتیجه این تلاش‌ها جزو آرزوهای دیرینه مردم بوده ‌و قرار است قطعه 32 کیلومتری که بیرجند را به یونسی متصل می‌کند انجام شود که مناقصه آن صورت گرفته و در حال اجرای مراحل اداری است که عملیات اجرایی آن بعد از دو دهه آرزوی مردم آغاز خواهد شد و با ساخت آن محور شرق انسجام می‌یابد.

معتمدیان با بیان اینکه این استان تنها استانی است که حتی یک متر هم در بحث راه‌آهن در آن اتفاقی نیفتاده است، افزود: در این راستا باهمتی که در استان انجام گرفت این پروژه رقم خورد و هدف گیری شده که در حداقل میان مدت بتوانیم مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

وی با بیان اینکه اتصال استان به شبکه ریلی چابهار سرخس زمان‌بر است گفت: فعلا به مرکز استان بسنده می‌کنیم که در این راستا چند هفته پیش در کمیسیون اقصادی دولت مصوب شد شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با کنسرسیومی که از قبل مشخص شد توسط 4 شرکت بخش خصوصی بحث مطالعات، تملک زمین، اجرا و ریل‌گذاری و تکمیل این پروژه بزرگ را بر‌عهده بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده که قرار است چهار ساله انجام شود و بعد 12 سال در اختیار شرکت قرار بگیرد و بعد از 12 سال مالکیت آن به دولت برگردد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه 90 درصد اعتبارات از ناحیه شرکت انجام می‌شود گفت: این پروژه از پروژه‌های مطالبه مردمی است که قطع به یقین در توسعه استان و شرق کشور تاثیرگذار خواهد بود.

از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوب استفاده نشده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوب استفاده نشده است ادامه داد: از جمله در بحث معادن که به دلیل نداشتن زیر ساخت نتوانستیم از ظرفیت معادن استان به خوبی استفاه کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در بحث گردشگری، در بحث انتقال آب و شرین‌سازی آن و پروژه راه آهن از چابهار به سرخس نشان از این است که سیستم کلی نظام بر این است تا هم‌افزایی و انسجام در شرق کشور برقرار شود.

وی با بیان اینکه کمبود جمعیت در استان مشکلاتی را ایجاد کرده است افزود: اگر بازار ما خیلی رونق ندارد بخش عمده آن به جمعیت کم استان بر می‌گردد که امید است با تلاش‌های صورت گرفته از این بن بست خارج شویم.

توسعه پروازها کوتاهترین مسیر برای توسعه استان است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث‌های حمل و نقل هوایی در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها هستیم و روز به روز مشکلات بیشتر می‌شود، گفت: در این زمینه تلاش ما خیلی جدی است که راه‌ حل کوتاه مدتی بدهیم که در توسعه استان نقش کلیدی ایفا شود و و زمینه رفت و آمد مردم تسهیل شود چرا که توسعه پروازها کوتاه‌ترین مسیر برای توسعه استان است که بعد از پروازهای حج در نظر داریم افزایش پروازها در استان را انجام دهیم.

وی به سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان اشاره و بیان کرد: در این سفر بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده و در بحث اشتغال و پروژه‌های عمرانی نیز تصمیمات خوبی صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی از ساخت 70 باب کلاس درس در مناطق محروم توسط این نهاد خبر داد و گفت: کمک به تکمیل 14 مرکز بهداشتی درمانی نیز قطع یقین به توسعه استان کمک شایانی می‌کند.

معتمدیان با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های دیجیتالی نیز عقب‌افتادگی داریم افزود: این مهم نیازمند عزم ملی و استانی است تا این عقب‌افتادگی را جبران کنیم و در حال حاضر توجه ملی که همواره از آن یاد می‌شود اتفاق می‌افتد اما هنوز راه زیادی دارد.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ها انجام می‌گیرد اما نیازمند پیگیری جدی است که همه باید دست به دست هم دهند و کمک کنند که بتوانیم تفاهماتی که انجام می‌گیرد را به مرحله جذب اعتبار برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی از سفر معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا در یکی دو هفته آینده به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دولتمردان یک عزم ملی پیدا کرده‌اند که خراسان جنوبی توسعه پیدا کند و امید است تحقق پیدا کرده و مسائل و مشکلات مردم رفع شود و صدای مشکلات استان به گوش مسئولان برسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19مرداد 98، کد خبر: 2072143، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین