پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۸۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های زیربنایی در بخش معادن خراسان جنوبی خبر داد.

شعار سال: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های زیربنایی در بخش معادن خراسان جنوبی خبر داد.

خداداد غریب پور شنبه شب در جلسه جمع بندی سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است و مجموعه مدیریت استان پیگیری‌های زیادی در زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی در این استان داشته اند.

وی به انعقاد تفاهم نامه مشترک سازمان ایمیدرو با استانداری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه در دو بعد اکتشافی و زیربنایی اقدامات جدیدی در استان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان ایمیدرو ایران با بیان اینکه تاکنون در ۵۰ درصد مساحت استان عملیات اکتشاف معدنی انجام شده است، افزود: آمادگی داریم به هر میزان پهنه در استان وجود داشته باشد عملیات اکتشافی در خراسان جنوبی انجام دهیم.

غریب پور از اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان به پروژه راه دسترسی و مطالعات برق رسانی به معادن شاسکوه نهبندان خبر داد و گفت: سیاست سازمان بر این است که بر اساس میزان توان خود قول بدهد و تاکنون هر قولی داده ایم اجرایی شده است.

وی، رفع مشکلات کارخانه فولاد قاین را یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای این طرح مصوب و تأمین می‌شود.

اختصاص ۷۲۵ میلیارد تومان به کارخانه فولاد قاین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان برای تجهیزات این کارخانه هزینه شده است، عنوان داشت: در مجموع بالغ بر ۷۲۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

غریب پور ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع مالی این پروژه که به دنبال تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ایجاد شده بود، این کارخانه را تا بهار سال ۹۹ به بهره برداری برسانیم.

وی همچنین از احداث نخستین پایگاه امداد و نجات در طبس خبر داد و گفت: علاوه بر این در بحث تجهیزات ایمنی در معادن طبس بالغ بر هفت میلیارد تومان تأمین شده است.

رئیس سازمان ایمیدرو ایران، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای برق رسانی به معادن کوچک مقیاس استان، گاز رسانی به معادن، انجام مطالعات طرح آهک و فروسیلس، افزایش ظرفیت استخراج معادن طبس و اختصاص ۸۱ میلیارد تومان برای راه دسترسی به معادن طبس را یکی دیگر از مفاد تفاهم نامه مشترک با استان برشمرد.

به گفته غریب پور در مجموع سازمان ایمیدرو بر اساس این تفاهم نامه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای بخش زیربنایی معادن استان هزینه خواهد کرد.

هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومانی برای مطالعات اکتشافی

وی یادآور شد: تاکنون سازمان ایمیدرو بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان پروژه اکتشافی به میزان ۸۵ هزار کیلومتر حفاری در استان انجام داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سرمایه گذاری در معادن مس استان نیز گفت: در این زمینه هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و از طرف سازمان ایمیدرو و شرکت ملی مس ایران امکان سرمایه گذاری در این معدن فراهم است.

غریب پور ادامه داد: شرکت ملی مس ایران هفته آینده افزایش سرمایه برای طرح‌های توسعه‌ای خواهد داشت که خراسان جنوبی یکی از این طرح‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه معدن طلای هیرد نیز گفت: قرار بود بهره برداری این پروژه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ انجام شود اما بر اساس قول سرمایه گذار این پروژه تا مهرماه سال ۹۹ وارد مدار تولید می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:21دی1398،کد خبر:4822893،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
این کارخانه را تا بهار سال ۹۹ به بهره برداری برسانید
ناشناس
Germany
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
مشکلی نباید برای سرمایه گذاری باشه در واقع باید تبلیغات خوب صورت بگیره شیوه های مدیریت جذب سرمایه گذار صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین