پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
به رغم آنکه مسئولان شهرداری تهران، از موفقیت آمیز بودن تغییرات صورت گرفته در طرح ترافیک تهران خبر می‌دهند، به باور رئیس پلیس راهور ناجا، این تغییرات دارای اشکالاتی بزرگ است؛ اشکالاتی که سه موردشان از خلال سخنان سردار هادیانفر قابل یافتن است و نتیجه رسیدگی به آن‌ها ممکن است فرجام طرح ترافیک تهران را تغییر دهد.
شعارسال: به رغم آنکه مسئولان شهرداری تهران از موفقیت آمیز بودن تغییرات صورت گرفته در طرح ترافیک تهران خبر می‌دهند، به باور رئیس پلیس راهور ناجا، این تغییرات دارای اشکالاتی بزرگ است؛ اشکالاتی که رفعشان به شدت ضروری‌ است.

در حالی که موعد شروع اجرای طرح ترافیک سال ۹۸ تهران از راه رسیده، صبح امروز سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه از واقعیتی در خصوص این طرح پرده برداشت که شگفت آور به نظر می‌رسد؛ اینکه طرح جدید هنوز به دست ایشان نرسیده است!

رئیس پلیس راهور ناجا در این باره گفت: «طرح شهرداری تهران در حوزه طرح ترافیک قرار شده مکتوب به پلیس راهور ارسال شود. کلیات این طرح از سوی شهرداری تهران به پلیس راهور ناجا ارسال شده البته شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک این طرح را تصویب و در انتظار تأیید پلیس راهور ناجا هستند؛ چرا که پایتخت حساسیت خود را دارد.»

اظهارنظری که نشان می‌دهد طرح ترافیک هنوز با جزئیات و کامل به پلیس راهور واصل نشده و برای اجرا مصوبه این نهاد را دریافت نکرده است. اشکالی بسیار بزرگ که بروز آن در دومین سال تغییر و تحول طرح ترافیک تهران در تیم جدید شهرداری، انتظار بروزش نمی‌رفت؛ هرچند می‌دانیم پیش از این نیز در این روند تغییر، اشکال بزرگی رخ داده است.

اشکالی که در دریافت عوارض از رانندگانی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شده بودند بروز کرده و واکنش پلیس و شورای شهر تهران را در پی داشت؛ واکنشی که به شکایت قضایی پلیس از شهرداری رسید؛ شکایتی که سردار هادیانفر در تشریح آخرین وضعیت آن گفت: «شکایت پلیس از شهرداری تهران در دست اقدام است؛ این موضوع مربوط به سال ۹۷ بوده و موضوع طبق روال پیگیری می‌شود.»

اشکال بزرگ دیگری که شهرداری قصد ندارد زیر بار آن برود تا جایی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید دارد عوارض دریافت شده قانونی بوده و به هیچ عنوان به حساب پرداخت کنندگان برگشت داده نخواهد شد. این در حالی است که پیشتر پورسیدآقایی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بود با ارائه توضیحات به پلیس، شکایت ایشان منتفی شده و ماجرا پایان یافته است.

ادعا‌هایی که با توجه به سخنان امروز رئیس پلیس راهور ناجا رنگ باخته و مشخص شده شهرداری و پلیس در اختلاف بروز کرده چشم انتظار صدور رأی هستند؛ رأیی که می‌تواند بر طرح ترافیک تأثیر بگذارد و تعامل پلیس و شهرداری و حتی فراتر از آن، شورای شهر و شورای ترافیک و شهرداری تهران و پلیس را تحت تأثیر قرار دهد.

البته ماجرا به این موارد محدود نمی‌شود و آن گونه که سخنان امروز رئیس پلیس راهور نشان داد، طرح ترافیک جدید دارای اشکال بزرگ دیگری نیز هست که ظاهرا تدابیری برای رفع و رجوع آن در دستور کار قرار گرفته است؛ اشکالی که به باور پلیس در نتیجه ندید گرفتن نقش وانت بار‌ها در طرح جدید بروز کرده است.

آن گونه که هادیانفر گفته، «از زمانی که در مرکز اصلی شهر تهران به وانت بار‌ها پلاک سفید ارائه شده است، شاهدیم که موتورسیلکت سواران نقش وانت بار را ایفا می‌کنند و به نوعی باعث بی نظمی در شهر و عبور و مرور هستند. از همین جا اعلام می‌کنم وانت بار‌هایی که پلاک سفید دارند و برای تردد در مرکز اصلی شهر متقاضی دریافت پلاک عمومی هستند به شرطی که فرسوده نباشند، در اولویت دریافت خدمات می‌باشند.»

به تعبیر بهتر، پلیس بر این باور است که باید وانت‌ها به عرصه حمل و نقل بار در تهران بازگشته و جایگاهشان را که موتورسوار‌ها گرفته اند، بازپس گیرند و به این منظور، تدابیری اتخاذ کرده اند تا وانت‌های دارای پلاک سفید بتوانند پلاک عمومی دریافت کرده و به سادگی وارد محدوده طرح ترافیک شوند؛ راهکاری برای جبران نقیصه دیگر طرح ترافیک فعلی.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398 ، کدخبر: 903001 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین