پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
مواد اولیه در کشور وجود دارد اما عرضه آن پیچیده شده است. رئیس اتحادیه بنکداران می‌گوید به خاطر احتکار شکر و روغن، مشکلاتی در بازار ایجاد شده است.
شعارسال: طی ماه‌های گذشته قیمت روغن و شکر افزایش داشته و دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی افزایش قیمت‌ها را قبول نکرده‌اند. دبیر انجمن صنایع غذایی نیز گفته هزینه تولید روغن خوراکی افزایش یافته اما رسما این افزایش قیمت ابلاغ نشده است.

گفته می‌شود تامین سه قلم کالای «شکر»، «آرد» و «روغن» که در برخی مشاغل زیاد استفاده می‌شود، دشوار شده است؛ قنادها از اصنافی هستند که حجم بالایی از این اقلام را مصرف می کنند. آنها می‌گویند نمی‌توانند این اقلام را نمی‌توانند به سادگی در بازار تهیه کنند.

محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ درباره کمبود برخی اقلام مانند شکر و روغن در بازار می‌گوید: موضوع مربوط به کمبود شکر از پیش از عید آغاز شده اما در حال حاضر با برداشت محصول نیشکر و چغندر قند خوزستان شرایط بهبود یافته ضمن آنکه طی چند روز گذشته دو کشتی شکر خام وارد ایران شده بنابراین کمبودی که در بازار وجود دارد به اعتقاد ما کاذب است.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه در حال حاضر شاهد احتکار خانگی برخی اقلام خوراکی از سوی برخی شهروندان هستیم به عنوان مثال چند روز پیش خانمی به من مراجعه کرد و گفت ۷۵۰ کیلوگرم شکر ۵ کیلویی دارد که می‌خواهد به قیمت هر کیلو ۷۵۰۰ تومان آن را بفروشد این در حالی است که خودش شکر را کیلویی ۳۵۰۰ تومان خریداری کرده بود و این احتکار خانگی تنها بری کسب سود بیشتر صورت گرفته است.

آقا طاهر می‌گوید: در حال حاضر شکر در حجم بالا هر کیلو ۴۴۰۰ تومان و در بازار سیاه به قیمت هر کیلو ۵۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد البته همین اتفاق به گونه‌ای دیگر برای روغن هم افتاده است و برخی از افراد سودجو روغن را به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌دهند و آن را احتکار کرده‌اند.

او قیمت روغن ۱۶ کیلویی را ۹۰ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرده و می‌گوید: تا چند روز پیش قیمت این روغن ۸۰ هزار تومان بود و یکباره گران شد و برنج هم همین داستان را دارد، در حالی که برنج ایرانی کیلویی ۲۰ هزار تومان است آن را تا ۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند در حالی که قیمت برنج در تهران با شمال تنها هزار تومان باید تفاوت داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1398 ، کدخبر: 176898 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین