پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
امیر خجسته عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی با راه‌اندازی شرکت‌های صوری، ارز دولتی گرفته، اما کالایی وارد کشور نکرده‌اند و مشخص نیست این مبلغ کجا هزینه شده است.
شعار سال:عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی با راه‌اندازی شرکت‌های صوری، ارز دولتی گرفته، اما کالایی وارد کشور نکرده‌اند و مشخص نیست این مبلغ کجا هزینه شده است.

امیر خجسته اظهار داشت: دولت به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به‌درستی عمل نکرده و این روش ناعادلانه است.

وی افزود: از آنجا که این رویه خلاف نظر مجلس است؛ تعدادی از نمایندگان از هیئت رئیسه خواستند تا تذکرات لازم را به دولت داده و برای دفاع از حقوق مردم اقدام کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: این بار اول نیست که دولت به مصوبات مجلس عمل نمی‌کند؛ بلکه در سایر موارد چون توزیع قیر یارانه‌ای و اعتبار کمکی برای واردات کالاهای اساسی هم طبق مصوبه عمل نشده است.

خجسته اعلام کرد: مقدار زیادی قیر یارانه‌ای در اختیار دولت گذاشته شده تا توزیع کند، اما اقدامی نکرده و فصل کاری هم در حال گذر است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه 98 هم 14 میلیارد دلار بابت تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و بخشی از آن هم داده شده، اما مشخص نیست در کجا هزینه شده است.

راه‌اندازی شرکت‌های صوری برای گرفتن ارز دولتی؛ چرا قیر یارانه‌ای توزیع نمی‌شود؟

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: از یک طرف مردم دچار سختی معیشت بوده و نرخ کالاها 200 تا 300 درصد افزایش یافته و از طرف دیگر دولت اعلام می‌کند که هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد.

خجسته افزود: هدف از اختصاص 14 میلیارد دلار، تنظیم بازار و کمک به قشرهای آسیب‌پذیر بود و این رقم باید به دست مستحقش برسد نه اینکه برخی با باندبازی و راه‌اندازی شرکت‌های صوری آن را برای خود بردارند.

وی بیان کرد: برخی در طول یک سال نزدیک به200 شرکت صوری تشکیل داده و ارز دولتی گرفته و ثبت سفارش هم کرده‌اند، اما هیچ کالایی وارد کشور نشده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به صف‌های طولانی برای گرفتن مایحتاج اساسی تصریح کرد: این موضوع ناشی از بی‌برنامگی دولت است وگرنه کمبودی وجود ندارد و مجلس هم باید نقش نظارتی خود را افزایش دهد.

خجسته بیان کرد: متأسفانه برخی نمایندگان باوجوداینکه برای دفاع از حقوق مردم سوگند خورده‌اند به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند و همین سکوت سبب تضعیف جایگاه مجلس و عمل نکردن به مصوبات آن از طرف دولت شده است.

وی با بیان اینکه این رفتار دولت نوعی اهانت به مردم و مجلس شورای اسلامی است، تأکید کرد: امروز جای خالی مدرس در مجلس احساس می‌شود چراکه او یک نفر بود، اما فریاد می‌زد و امروز 220 نماینده باید بدون ترس از تخریب، تضعیف یا انتخابات آینده فریاد بزنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:22خرداد1398،کدخبر:2030013،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین