پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۸۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با گذشت دو ماه از آغاز سال هنوز سرنوشت ۱۴ میلیارد دلار ارز تخصیص‌یافته به تامین کالاهای اساسی مشخص نیست و این وضعیت در حالی است که رانت خواران در عرصه واردات از ارز ارزان‌قیمت دولتی بهره‌مند می‌شوند.
شعارسال: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت دو ماه از سال هنوز موضوع توزیع اقلام ضروری بین مردم و تخصیص یارانه به آن وضعیت مشخصی ندارد و سرنوشت ۱۴ میلیارد دلار اعتبار تخصیص‌یافته در این امر در بودجه ۹۸ مشخص نیست.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این وضعیت در حالی است که رانت‌خواران در بخش واردات با ارزهای ارزان‌قیمتی که از دولت می‌گیرند مشغول چپاول بیت‌المال هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این وضعیت در شرایطی است که وزیر اقتصاد در جلساتی که برای موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم در مجلس برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند که ازجمله آن می‌توان به نشست مجلس برای بررسی قیمت بنزین و همچنین عدم حضور دژپسند در نشست کمیسیون بودجه برای بررسی موضوع یارانه تخصیص‌یافته به کالاهای اساسی و همچنین جلسه دیگر کمیسیون بودجه برای بررسی نحوه پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت اشاره کرد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این روند نشان می‌دهد که آقای دژپسند یا کاملاً از پاسخگویی طفره می‌رود و فرار می‌کند؛ ‌چراکه ممکن است در این زمینه پاسخی نداشته باشد که بدهد و یا این‌که آن‌قدر ترسیده که عرصه را خالی کرده است.

وی در پایان گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌اگر وزیر اقتصاد که در شرایط فعلی باید فرمانده جنگ اقتصادی باشد عقب‌تر از همه حرکت کند، چنین وزیری به درد زمان جنگ اقتصادی نمی‌خورد و آقای دژپسند یا باید خودش استعفا بدهد و صحنه را به دیگری واگذار کند و یا ما او را از جایگاه وزارت با استیضاح عزل خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 13980230000749 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
مگه بساط این ارز رانتی برچیده نشد ؟ ولش کنید آقا کل اقتصاد مملکت رو به باد داد این یارانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین