پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۰۸۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
در روزهای گذشته قیمت جهانی نفت در معاملات بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان همخوانی با شدت تحولات خاورمیانه نداشت.
شعار سال: تبعات تنش‌های اقتصادی ترامپ بیش از پیش‌بینی‌های او جلو خواهند رفت، اما آیا تمام خواهند شد؟

در روزهای گذشته قیمت جهانی نفت در معاملات بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان همخوانی با شدت تحولات خاورمیانه نداشت.

هرچند عربستان و امارات سعی دارند با افزایش تولید نفت خود، جایگزین مطمئنی برای نفت ایران باشند اما بار دیگر مشخص شد جایگزینی نفت ایران تنها عامل برای ثبات بازار جهانی نفت نیست.

جبهه دیگر جنگ اقتصادی ترامپ در چین با تغییر تعرفه‌ها و تحریم هوآوی با شدتی بیشتر از تنش‌های بازار نفت در جریان است.

ژاپن با تهدید تویوتا و همچنین سایر کشورهای خودروساز آسیایی نیز به همین منوال درگیر تنش‌های اقتصادی ترامپ هستند.

حال سؤال اینجاست آیا تنش‌های اقتصادی ترامپ تمامی خواهد داشت؟

برای یافتن جواب این سؤال کافی است اخبار مذاکرات آمریکا با چین را دوباره مرور کنیم، روند مذاکرات چین و آمریکا که به نظر می‌رسید به‌خوبی پیش می‌رود و دو طرف خود را برای برگزاری دور پایانی آن آماده می‌کردند و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی به بازگشت دوران آرامش امیدوار بودند ناگهان ترامپ با انتشار توئیتی مدعی شد که قصد دارد، تعرفه واردات اقلامی چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد، همچنین از علاقه‌اش برای توقف مذاکرات تجاری با چین پرده برداشت.

در سوی دیگر نیز ترامپ به مهلت ۶ ماهه خود به خودروسازان آسیایی نیز پای بند نبود و اخیراً آنها را به آنچه که وی آن را تهدید برای امنیت ملی آمریکا خواند، به اجرای سیاست‌هایی تهدید کرد که به تنش بیشتر در این حوزه منجر خواهد شد.

تنش‌های اقتصادی ترامپ با اعزام نیروهای نظامی به منطقه خاورمیانه و ساخت چهره‌ای عصبانی و مصمم از آمریکا نیز حمایت رسانه‌ای می‌شود.

کارشناسان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ به‌طور لحظه‌ای در ذهنش سیاستی را طرح کرده و بدون اینکه به عواقب درازمدت آن توجهی کند آن را اجرایی می‌کند خاصه اگر این موضوع به خراب کردن دستاوردهای اوباما مربوط شود که دیگر هرگز در اجرای آن تعلل نخواهد کرد.

آنچه باید به آن یقین داشت این است که چهره مصمم ترامپ، چهره‌ای رسانه‌ای است و توافق با او اگر دست‌یافتنی بود چین و ژاپن و سایرین به آن دست‌یافته بودند و اگر تمام‌شدنی بود تا به امروز در لابلای تنش‌های ایجاد شده او در بازارهای جهانی جایی به پایان رسیده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1398، کدخبر: 383116 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
این طور نمیشه ادامه داد باید راهی برای کاهش یا برداشته شدن کامل تحریم ها برنامه ریزی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین